Wintertijd

Hoi,

Vanacht weer de klok verzetten. Hoe doen jullie dat met het ritme van je kindje?
stoppen jullie je kindje morgenochtend nog een keer in?

Groetjes Loes

Ik zie wel wat er gebeurt. Mijn ervaring is dat zulke dingen van te voren niet te voorspellen of te plannen zijn. Ik kijk naar wat Joep aangeeft en zie wel…

breng je hem vavavond later naar bed?

Ik breng Jens (22 mnd) vanavond op gewone tijd naar bed, en morgen zien we 't wel… dan maar misschien een extra tukje tussendoor…
Weet wel van vorig jaar dat we er eigenlijk geen last van hebben gehad, maar dit voorjaar toen de klok vooruit ging, hebben we er een paar dagen last van gehad.
Dus ja… ik laat 't aan hem over… ga er niet aan proberen te trekken.

Gr. Marla

Niet over nadenken. Zeker niet met een kind wat geen baby meer is. Puck is dik 1,5 jaar! Voor een pasgeboren baby is het nog wat anders, die leeft helemaal op uur en tijd, maar voor zo’n peutertje zou ik van een mug geen olifant maken. Gewoon doen net als anders en dan maar zien morgenochtend en de komende week.

Trouwens, zoek via de zoekfunctie eens op het woord wintertijd. Nog meer topics over met informatie waar je mogelijk iets aan hebt.

Groetekes, Sje

Ik breng Joep niet eerder naar bed hoor, gewone tijd vanavond. Ik zie het wel morgen…Ik maak me meer ‘zorgen’ om mijn zoontje Bram van 6 weken, of hebben die kleintjes er juist geen last van. Ik zal het topic wintertijd eens opzoeken om te kijken wat anderen er van zeggen.

puck had er vorig jaar geen last van. het i nu echt een meisje van de klok…Ach ik zie het ook wel.

lieke heeft er geen last van dat is zo’n lekkere slapen en of ze nu een uurtje langer moet slapen maakt voor haar niks uit hahaha
Komt vanzelf goed!

groetjes Gytha

Sam 1,5 jaar gaat de gewone tijd naar bed.
Dat houdt in dat hij de volgende dag de gewone tijd, 1 uur eerder wakker wordt dus niet om 7 uur maar om 6 uur.
Deze dag wat rustiger aan doet en 1 uur later als normaal eigenlijk naar bed gaat. Ik hoop het zo op te vangen en met niet te druk erover maken. Ze geven zelf ook wel aan als ze het anders willen en daar moeten we dan toch even naar luisteren.

Succes

Anna gaat naar bed als ze moe is, en zo ook vanavond. Dit doen we eigenlijk altijd al. 's Avonds houden we wel een tijd dat ze dan echt moet gaan slapen. Maar over het algemeen geeft ze het zelf wel aan.

Even iets heel anders wat die wintertijd betreft: hoe moet het nou met de pil!!!
Moet ik die een uur eerder of een uur later innemen? Of vandaag een half uurtje eerder en morgen een half uurtje eerder zodat ik dan weer goed op schema zit? Ik moet er toch niet aan denken dat ik door die wintertijd ongepland zwanger raak!

Groetekes, Sje

Overigens niet binnen 36 uur maar binnen 12 uur. Langer dan 12 uur ertussen is de pil niet veilig meer. Althans, mijn pil. Weet niet hoe het voor andere pillen is.

Groetekes, Sje

mijn pil hoef ik niet meer in te nemen heerlijk kan ik hem ook niet vergeten en ook niet na te denken of ie nou een half uur eerder of half uur later moet…

wel zo makkelijk!

Gr Tries

Ik snap ook niet dat ze niet in die bijsluiter een hoofdstukje opnemen over hoe om te gaan met de zomertijd en de wintertijd! Toch die pil-fabrikant morgen eens bellen.

Groetekes, Sje

ja Sje zou ik zeker doen je weet immers maar nooit!

gr Tries

Wat dat betreft zou een digitale anticonceptiepil ideaal zijn! Die wordt gewoon automatisch verzet met de klok van de computer!

Groetekes, Sje

jeetje sje ben ik blij dat je die vraag stel zeg,stond ik gisteren ja hoe moet dat nou uur eerder uur later

maar denk dat ik maar steeds 15 minuuten inkort

of zal ik dan zwanger raken als ik dat doe

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Ja, per kwartier inkorten kan inderdaad ook tot de wintertijd weer is ingehaald.
Gisteren heb ik een half uur ingekort, dan doe ik vanavond niet, morgen kwartier en overmorgen kwartier en dan ben ik weer bij.

Groetekes, Sje

Ja, oké, binnen 36 uur na de laatste pil. In mijn bijsluiter staat binnen 12 uur na het tijdstip waarop de pil ingenomen had moeten worden. Dus als je dan 24 + 12 optelt zit je ook aan die 36 uur. Dus jij zat op jouw manier goed met je 36 en ik zat op mijn manier goed met mijn 12.

Groetekes, Sje

Hahhahaha lol
Sje heeft altijd hele goede vragen
Toppie Sje

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin