Winterjassen zo dik

Zo, nu mag ik ook in dit forum plaatsen hihihi! Officieel geen baby meer…

Maar ik heb gelijk een vraag, want ik zit een beetje met een jassenprobleem bij Joey.
Ik vind die winterjassen allemaal zo overdreven dik, meneertje zit echt als een stijve pop in het fietsstoeltje of in de buggy Hij kan zich amper bewegen, zo zielig! Hij had voor hij jarig was al een dikke jas in maat 72-80 en die vond ik al wat krap, ik dacht ook dat het daar aan lag dat hij er zo vast in zat, maar nu heeft hij op zijn verjaardag van opa een hele mooie jas gekregen in maat 86, en daar heb ik hetzelfde probleem mee. Of is het normaal dat die kleintjes zo als een michelin mannetje in die jassen zitten? Ik had ook al in een paar winkels gekeken of er wat dunnere, of soepelere jassen zijn, maar het is allemaal zo dik.
Nou en daar komt dan nog een muts, sjaal en handschoentjes bij, en dan heeft meneertje dus echt 0,0 bewegingsvrijheid Van de week in de stad wou ik hem een krentebol geven in de stad, maar hij kreeg zijn handjes niet naar zijn mondje… Hoe zit dat bij jullie kids?

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Jaa dat probleem heeft Noah ook!
Ik had hem van de week ook de winterjas maar weer aangedaan omdat het gevroren had hier, maat 86.
Het is inderdaad net een michelin poppetje… maar helaas ik weet niet wat we eraan kunnen doen.

Het is tenslotte wel lekker warm :smiley:

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

Oh trouwens, Nog gefeliciteerd met Joey!!
Heb je een leuke dag gehad? En is ie lekker verwend?

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

Morgan heeft een ‘leren’ jasje van de H&M en ik moet zeggen dat het daar best mee meevalt. Maar waarschijnlijk heeft ze het met der ski pak ook. Denk trouwens ook dat het heel erg ligt aan het materiaal hoor, Of dat stug is of niet.

Groetjes,

Michèle

idd met die gewateerde jasen zijn het net popjes die zich niet kunnen bewegen!
dat probleem hadden we destijds ook met lieke.
ik heb het maar zo gelaten, wat ik ook wel eens deed was een spijkerjasje met een bodywarmer dat was niet zo strak

Groetjes Gytha

Moet zeggen dat het bij Dylano mee valt. Hij heeft er 2 en kan met allebei zijn handen gewoon naar zijn mond brengen. Ik heb ze allebei gekregen vorig jaar met de geboort en de ene komt van c&a en de andere denk ik hema maar dat weet ik niet zeker.
Voordeel is ook dat de een minder dik is als de andere dus kan lekker kijken naar het weer, of het de dikke wordt of de iets mindere.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ik ken dat Wou ook niet zo’n michelen mannetje Uiteindelijk heb ik een winterjas van fleece bij hans t**tiel gekocht Wel lekker warm maar niet zo propperig En in hongarije heb ik ook nog een leuk jasje gekocht wat niet zo stijf is
Was wel een speurtocht moet ik toegeven Maar de aanhouder wint
Had ik ook met spijkerbroekjes Ik wou de eerste maanden (tot een maand of 9) geen spijkerbroeken voor mn kleine man Gewoon lekkere zachte stofjes En nog een beetje baby Maar dat was ook zo moeilijk Of je komt meteen in duizend beren pakjes En dat vond ik ook niet zo
MP was een uitkomst En ik koop ook veel als we op reis zijn Italie frankrijk en hongarije hebben ze meer keus voor jongens en niet alles in het bruin en grijs Maar ook in wat lievere kleurtjes maar toch nog stoer en jongens achtig zeg maar
Heb je t jasje al wat gewassen Misschien helpt dat om het wat soepeler te krijgen???
Groetjes

Hoi
Hier t zelfde probleem. Ik doe nu bij koud weer (niet als het vriest hoor), een najaarsjasje met een vestje eronder, evt een sjaal erbij, staat heel leuk, is behoorlijk warm en ze kan zich nog heerlijk bewegen.
Groetjes Gidget

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ik heb voor Rens 2 jasjes ook van ca. Die zijn niet gevoerd maar soort van gewatteerd aan de binnenkant. lijkt wel soort nepbont, en nu ben ik van het michelinmannetjesprobleem af want deze jassen zijn heerlijk soepel. Maar zo vind je ze niet veel, meeste zijn van die stijve dingen.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Hoi,

Ik heb ook gekeken bij CA maar ik vond ze ook allemaal erg dik, zag wel een stoer spijkerjasje met voering maar ook daarin was hij dik en propperig.
Heb er 1 gevonden bij HM en 1 bij de z**man (die is zeker lekker dun)
2 vind ik genoeg als de 1 vies is gaat die de was meteen in en heeft hij er nog 1 om aan te doen.

Gr, Danielle

Hoihoi,

Wat voor een voetenzak heb je in de kinderwagen?
Ik heb de lodgerbunker daar lag ze vanaf het begin in, incl. voering. Jony heeft dan haar winterjasje/wanten/schoenen niet aan. Nou het meisje heeft het goed warm.
Tja op de fiets is het net dik Trom ja. Zo dik gekleed met die jas, nu heeft Jony ook nog een lange jas. In het auto stoeltje vindt ik het al helemaal drama zo opgepropt. Als we ook een eind rijden langer dan half uur gaat haar jas ook lekker uit in de auto, heb ik ook zit net zo lekker.
Het is en blijft lastig en zeker straks helemaal als ze een dikke trui aan hebben…:S

groetels Cora

Gewijzigd door - coramora op 18 Oct 2009 19:45:31

Hoi hoi, ook ik kwam er toen het gevroren weer achter waarom luna het 1ste jaar bijna geen winterjas aan had maar zo’n gebreide kabel aan de buitenkant en aan de binne nkant fleece vest had! Had inderdaad voor mees een winterjas gekocht, toen het eindelijk zo ver was dat hij hem aan kon was het net een michelin-mannetje, plus dat hij hele maal hieper de pieper werd. Hij vond het helemaal niks, flahback!!!
Ik gelijk naar de ter stal, wist dat ze daar vesten hadden die gevoerd zijn met teddy, en meneer zit als een prins in de wagen, en vind dat teddy nog lekker ook.

Gr patries
Mama van Luna (26-2-2005) en Mees
(24-4-2009).

Oh, ik heb precies hetzelfde probleem!
Ik heb voor Nayaro een winterjasje van Benneton & eentje van Villa Happ!
In allebei lijkt hij inderdaad net zo’n klein mummytje, helemaal ingepakt, zonder bewegingsvrijheid!
Maar er zit bijna niks anders op, ik ben overal al geweest voor een andere leuke & fijne winterjas, maar zonder resultaat hier in Brabant.
Vind het ook zo’n nadeel, maar kmoet zeggen … Nayaro heeft hem nu al een paar keer aangehad, en ik merk wel dat hij er gewoon steeds meer in gaat bewegen!
Zoals ik eerder las, kon of bracht hij ook geen koekje ofzo na zn mond … Maar dat doet & kan hij nu dus gewoon wel …
Dus kdenk dat het ook beetje de overbang is van dun ná dik! Voor ons wennen maar voor de kleintjes ook natuurlijk …

Nayaro - Danil / 14 September 2008

Ik heb een lekkere warme winterjas bij H&M gekocht en hij heeft nog genoeg vrijheid. Hij kan gewoon wat eten en drinken terwijl hij die jas aan heeft.

Groetjes,
Sandra

Ik ga de jas zeker deze week even uitwassen, misschien helpt dat om het wat minder stijf te maken, en anders moet het maar zo. Ik ga me niet arm kopen aan jassen, want er moet ook nog een skipak komen voor echt koude dagen als hij op de fiets mee gaat.
Hij lijkt er zelf ook niet veel last van te hebben eigenlijk, althans, tot hij goed en wel zit is het wel sjagrijnen, maar eenmaal in het zitje of in de buggy vind hij het wel best.

Lilypie Pregnancy tickers

Eva is ook een combinatie van een mummy (die vond ik grappig gevonden) en een Michelinvrouwtje. D.w.z. in haar hertenjas. Het is een supergave jas, een rose met hertjes erop en ik was er meteen verliefd op. Maat 80 heb ik. Het is een gewatteerd jack en dat maakt al snel propperig. Als ze dan ook nog haar muts op moet, is ze helemaal een mummy. Ik heb de jas nog niet aan gehad, want hij is nog te groot, maar ik vrees dat zij er ook niet goed in kan bewegen. En ik weet al helemaal niet hoe ik 'm moet aandoen in de auto! Pfff, veel te heet! Voor nu heb ik een vest, gevoerd met fleece en een poncho en dat gaat prima. Als het echt koud wordt, ga ik toch de hertenjas aan doen. Dan maar Michelin. Ik vind 'm te leuk om in de kast te laten hangen en tegen die tijd hoop ik dat 'ie echt goed past. Want om nu de mouwen ook nog op de gaan rollen…pff, dat kan ze helemaal niet meer bewegen! Vorig jaar had ze gewoon een dun jasje, maar ja, toen lag ze nog in de maxi cosi met voetenzak, dus dat was lekker warm. Wat een problemen hebben we allemaal weer he? Te dikke jassen, geen voetenzakken bij de wagens!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ha ha ha moeten we toch weer shoppen rainbow

Groetjes,

Michèle

Ha! Vanmiddag waren we even in de stad omdat papa geen zin meer had om te werken en vrij nam en toen scoorde ik bij Villa Happ een gaaf jasje. Wel gewatteerd, maar niet zo dik. Een blauw. En…voor de helft van de prijs, 15 euro! Eva heeft 'm meteen aan gehad en hij zit perfect!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ha ha ha ha zit mij weer even lekker te maken met Villa Happ… Nee zonder dollen leuke happ prijs is dat enne als hij nog goed zit ook.

Groetjes,

Michèle

Wat fijn dat je zo goedkoop geslaagd bent bij Villa hap Rainbow.

Winterjas van Tim komt bij de H&M vandaan en die was het dubbele

Groetjes,
Sandra