Windschermpje blijft niet staan

Vandaag gingen we naar een trouwerij, op de fiets. Eva’s helpjes moesten alweer wat ruimer worden gezet, dus in de winter is ze weer goed gegroeid! Ze genoot op de fiets. Ze keek maar rond en ‘vertelde’ wat ze allemaal zag. Jammer genoeg zakt het windschermpje steeds omlaag, zodat het tegen haar hoofdje komt. Ze duwt het steeds zelf terug, maar het is natuurlijk niet handig. Het schermpje zakt als het ware naar achteren (dus richting stuur), ook als het niet waait. En Eef maar duwen! We hebben al geprobeerd om het vast te zetten, maar het lukt niet. Blijft het scherm bij jullie wel goed zitten? Ik vind zo’n scherm wel handig, ook tegen insecten enzo, dat die niet in haar oogjes vliegen. Hoe kan ik dit oplossen?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Wat vervelend dat het schermpje zo naar achteren zakt. Ik zou je helaas niet kunnen helpen. Is het een nieuw schermpje? Anders zou ik er terug mee gaan naar de winkel. Het schermpje wat wij hebben blijft gewoon zitten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Hehe, ik reageer net in je andere topic dat het me super lijkt om Eva tegen het schermpje te zien duwen. Maar het kan idd heel vervelend zijn.
Ik zou gewoon bij een fietsenwinkel of fietsenmaker binnenspringen en het probleem even uitleggen. Wie weet hebben die wel een gemakkelijke oplossing.
Of de winkel waar het origineel van kwam. Mss hebben zij wel raad.

Liefs
Tanja

Lilypie Second Birthday tickers

Ik zou ook even naar een fietsen maker gaan, misschien dat zij er iets aan kunnen doen.
Had je dit vorig jaar niet?

Wij hebben het niet, maar Seth trekt het scherm vaak zelf helemaal naar achter
Liefs, Anne

@Tanja: Het zag er héél grappig uit! Zie je haar al zitten? In haar nieuwe jas, genietend van de zon op haar blonde haartjes en dan steeds tegen dat schermpje aan duwend, zo van: weg jij! Ze vond het zelf niet zo erg! Ik duwde het ook wel weg, maar ik kon aan de gang blijven. Gelukkig vond ze het zelf ook irritant en hielp ze me een handje. Wat een ding he?

Ik heb het stoeltje van mijn zus over genomen. Bij haar was het ook al zo, maar zij gebruikte het bijna niet. Het is van Bo Bike, toch een goed merk. Ik dacht dat het een kwestie was van vastzetten met een schroef ofzo, maar helaas…misschien inderdaad eens naar laten kijken? Want wij fietsen graag en Eef ook en na 1000x is ze het wegduwen ook wel zat denk ik!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

En anders kan je het misschien op een andere manier vastzetten?
Ergens een drupje secondelijm ertussen oid?!

Liefs, Anne

Ik werd gestoord van het zware fietsen met dat schermpje dus ik heb het er af gehaald. Dan maar wat extra vlees van de zomer

Nee zonder dollen. Van de winter deed ik haar sjaal wat hoger en de muts goed wast en nu waait de wind lekker door der haar.

Groetjes,

Michèle

Ik heb dat ook een tijdje gehad met het schermpje van BoBike. Op de overgang van het stof naar het scherm zit aan beide kanten een zwart knopje. Deze moet je goed aandraaien en anders moet je de twee schroefjes die in het midden zitten (in het midden en aan de binnenkant van het scherm, ze zitten onder elkaar) heel goed vastdraaien. Sindsdien klapte het bij mij niet meer terug.
Succes!!

Haha, die “weg jij” zie ik al voor me, en dan mama die ook een handje helpt Het moet een heel zicht zijn jullie met zn 2tjes op de fiets Hopelijk krijg je het opgelost!

ik heb er geen moeite mee rainbow,
misschien iets steviger vastdraaien??
of anders gewoon een nieuw opzet stukje kopen, volgens mij heb je die dingen ook die overal op passen zeg maar…

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker