Windjes

weet iemand waarom mijn meisje zoveel windjes laat.ik heb niet het idee dat ze veel lucht bij de voeding meekrijgt.ik heb een difrax-fles en dat werkt wel.ze heeft erg veel last van die windjes en huilt hartverscheurend.kan dit van de nutriton komen?

Windjes hoeven niet te ontstaan door lucht die ze via de fles binnenkrijgt. Windjes ontstaan door het vormen van gassen door de darmen. En aangezien ze nog heel klein is, zijn die darmpjes nog aan het wennen aan de voeding die ze krijgt. Dat gaat ook gepaard met krampjes, vandaar dat huilen.

Denk dat het gewoon een periode is waar je doorheen moet.

Alle sterkte met de kleine meid.

Groetekes, Sje

heb het zelfde gehad met mijn kleine meid , bij haar heeft het toch wel tot een week of 12 geduurd hoor
dat ze last van die windjes had , want ze laat ze nog steeds met zo’n stalen gezichtje hihihihi
nee ze is nog zo klein , dat heeft echt even tijd nodig hoor ,de een heeft het wel en de ander weer niet , en bij sommige is het met een paar weken over , en bij de ander duurt het weer wat langer
lekker over de buikje aaien ,en laten voelen dat je er voor haar bent ,en meer kan je niet doen helaas!!
nou veel sterkte!!!

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 7 mnd

Het kan misschien ook aan de voeding liggen. Dat ze daar een reactie op krijgt? M

liefs van Diana

ik ben nu overgestapt op rooibosthee,misschien dat dat verschil maakt.ook heb ik gisteren haar buikje gemagnetiseerd.het rare is dat ze 's nachts nu wel doorslaapt,vannacht zelfs van twaalf tot acht.maar gisteren was het crisis van 's middags twaalf tot 's avonds elf.ik ga ook een afspraak maken bij een osteopaat,want ze blijft zuur uit haar mondje ruiken,ookal spuugt ze niet meer door de jbpm.ze slikt nog wel veel,dus komt er ook nog melk omhoog,lijkt me.ik heb veel goeds gehoord over osteopathie bij babies.kwaad kan het in elk geval niet.

Hallo,
Ons meisje is bijna 6 maanden en laat nog dagelijks heel wat scheetjes. De ene keer heeft ze er last van de ander keer niet. Op zich denk ik dat het wel prettig is dat ze in ieder geval de lucht kwijt kunnen toch, hier hebben ze dan ook maar geen buikpijn van.

Wij gebruiken Nutrilon Omneo, volgens mij zo’n beetje de meest “darmvriendelijke” voeding, en zelfs hier gebeurt het dus bij. Ik wrijf wel vaak even over Anouks buikje (met de klok mee) en meestal helpt dit wel.

Veel succes ermee. Grt. Sabine

vandaag moest ik voor nacontrole naar de verloskundige.zij zei dat het gas waarschijnlijk kwam van de spruw.daar heeft de dokter haar zo lang mee laten lopen(nou ja,lopen) dat het nu in haar maag en darmen zit en daar gaat gisten.daarom spuugt ze ook en ruikt raar uit haar mond.nu moet ze 4 weken nystatine gebruiken.volgens het cb hebben babies geen last van spruw.blijkbaar wel dus.vrijdag gaan we ook naar een osteopaat.ik ben benieuwd