Wilt niet in de autostoel of gordel aan

hallo,

mijn zoontje van 2.5 jaar wilt niet in zijn autostoel of een gordel aan en hij heeft da enkel als hij met mij in de auto is.
elke morgen en avond als ik hem naar school doe of ga halen is het een helse rit voor mij en levensgevaarlijk ook. hij klimt van achter zo naar voor en wilt absoluut naast mij zitten zonder gordel aan en anders van achter en breekt hij de auto af en gooit hij dingen naar mijn hoofd.
heb al alles geprobeerd maar ben ten einde raad.
ik ga zelf met mijn zoontje ni naar de winkel want wil zoveel mogelijk autoritten vermijden.
als hij met zen papa of andere in de auto zit gaat hij mooi zitten met een gordel aan.
kan iemand me helpen aub voor dat er een ongeluk bij te pas komt want op deze manier kan het echt niet meer verder

alvast bedankt

groetjes

Kan dat naar school brengen niet met de fiets?
Dat zal een hoop ellende schelen.
Kan papa hem niet naar school brengen?

En verder: NOOIT rijden met je kind los in de auto!
Je vergeeft het jezelf nooit als er wat gebeurt.
Dan maar niet rijden.

Wil hij wel graag naar school? Dan kun je hem vertellen
dat hij gewoon netjes moet gaan zitten, omdat hij anders
niet op school komt.

Je hebt eenmaal over je heen laten lopen,
dat heeft hij donders goed door,
en dat zal hij volhouden ook, tot je het doorbreekt.

Dus volhouden: hij moet in de stoel, met de gordels om,
en anders wordt er niet gereden.

M.

Wil niet in de autostoel of in de gordels? Hij heeft niks te willen!

Blijkbaar straalt papa meer gezag uit dan mama. Hij weet dat er met jou makkelijk te sollen is en dat is waarschijnlijk niet alleen met autorijden. Solt hij in andere opvoedkundige situaties ook met je?

Zoja, dan moet je daar beginnen met strenger zijn. Aanpakken die kleine man. Jij bent de baas, niet hij. Zodra hij in andere opvoedkundige situaties doorkrijgt dat er niet met mama te sollen is, zal-ie in de auto ook minder moeilijk doen.

En wat dat gooien met dingen betreft in de auto, ik snap niet dat er überhaupt losse dingen in zijn buurt liggen waarmee hij kan gooien?! Die had je er al lang uit moeten halen!

Het peuterdochtertje van een kennis is bij een auto-ongeluk om het leven gekomen omdat ze niet goed in de gordeltjes zat. Dat wil je niet meemaken. Dus zorg dat je het voor elkaar krijgt dat-ie blijft zitten waar hij zit.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 23 Feb 2010 23:00:43

Je schrijft dat je al vanalles geprobeerd hebt, maar wat is dat van alles??

Ik zou eens flink op de rem gaan, echt flink! Zodat hij eens goed voorover duikt tegen de stoel aan of zo. Huilen? Niet zeuren, in je stoel en gordels om!! Als hij de gordels niet om doet, rij je gewoon niet meer verder. Laat hem desnoods even alleen in de auto zodat jij buiten de auto tot 10 kunt tellen (en hem dan negeerd in zijn boze bui of wat dan ook)
Dit moet je natuurlijk wel op bijv een zaterdag doen wanneer hij niet naar school hoeft en je tijd hebt om te wachten. Oh ja…enne let op dat er geen auto’s achter je zijn als je op de rem trapt.

Losse spullen haal je uiteraard uit de auto! Op korte stukjes hoeft er niet gespeeld te worden in de auto.

Jolan, wat jij schrijft heb ik ook weleens gedaan. Onze oudste had nogal eens de neiging om haar schoudergordel niet goed te laten zitten. Als ik dat merkte, ging ik op de rem. Niet zo’n noodstop dat ze er iets aan over zou kunnen houden maar wel zodanig dat ze merkte dat ze niet goed in de gordels zat.

Dat heb ik misschien 2 of 3x moeten doen en daarna was het afgelopen met verkeerd in de gordel zitten.

Dus het werkt wel, je moet alleen precies zo remmen dat je kind wel schrikt maar er niks lichamelijks aan overhoudt.

Groetekes, Sje

oei dat lijkt me eng hoor om zo te remmen gelukkig hebben wij geen auo dus dat probleem ook niet haha.

maar als je het aandurft zou ik het proberen maar doe wel voorzichtig dan!!!

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Ik moet zeggen dat er weinig aan toe te voegen is.
Je moet in ieder geval niet over j eheen laten lopen, want op dit punt heeft hij niets te willen.
Dan maar wat hardhandiger in die stoel.

Maakt hij ook zelf de gordel los?

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Sorry ik snap het gewoon niet hoor.
Wie is nou de baas in huis? ( of auto )
Als hij het bij anderen niet doet, moet je jezelf even achter je oor krabbelen als mama zijnde vind ik.
Hij heeft helemaal niks te willen. Sluit me volledig aan bij de rest. Dat remmen vind ik trouwens wel link maar goed.

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik denk dat je zeker niet moet toegeven aan het ‘niet willen’. Voorral omdat het inderdaad erg gevaarlijk is voor je zoontje, maar ook voor jezelf om zó rijden. Mijn dochtertje kan ik gelukkig wel goed in haar stoeltje vastmaken.

Ik heb zelf een cd met kinderliedjes in de auto. Als ze niet goed naar me luistert voor het wegrijden (door te treuzelen met in de stoel te gaan zitten enz.) dan zeg ik haar dat ik de cd niet opzet. Dat helpt bij mij heel goed. Misschien kun je jouw zoontje (als hij iets anders erg leuk vindt) ook waarschuwen dat hij dan iets niet mag. Vervolgens ook echt ernaar handelen.

Peuterpuberen is helaas niet makkelijk. Ik merk wel, dat mijn peutertje best al geslepen is en dat ze snel door heeft als ik niet standvastig blijf. Hoop dat je iets hebt aan deze tip.

Groetjes

Ik las onlangs in een artikel over de veel voorkomende leugens die ouders aan hun kinderen vertellen om ‘bestwil’ .
Zoals ‘als je teveel tv kijkt krijg je vierkante ogen’.
Zo stond er ook 'als je de gordel niet vast doet dan kan de auto niet starten.
Mss is dat wel een idee?

Of werken met stickers/ knikkers of wat ook helpt.
En zeggen van 'als je mooi de gordel omdoet en blijft zitten krijg je er eentje.

Verder wou ik nog zeggen.
Rijd nooit met een kind dat niet vast zit.
Al moet het dan maar te voet naar school (is het mss ineens geleerd als dat ver is)
Ik krijg kriebels als ik zie hoe nonchalant mensen zijn met hun kindjes in de auto.
Het is je eigen kind, dus je eigen verantwoordelijkheid.
Als er ooit iets gebeurt is zo een kindje het meest kwetsbare van alle inzittende.

Kop op en hij heeft niets te willen, jij bent de mama!

Liefs
Tanja

Lilypie Second Birthday tickers

Uit je verhaal begrijp ik dat hij toch zijn zin krijgt en jullie zonder gordel om gaan rijden. Nou echt niet dat ik dit met Tim zou doen. Hij vind het gelukkig nog allemaal prima. Maar zodra hij dit niet meer wil zou ik toch echt laten zien wie de baas is. En hij heeft dus zeker in de gaten dat er met je te sollen valt, want bij papa gaat hij wel gewoon in de autostoel.

Het zal dus nog wel een moeilijke strijd worden, maar laat duidelijk zijn dat jij die gaat winnen. En 1 ding is duidelijk, echt niet zonder gordel om gaan rijden. Ook al rijd je voorzichtig, je moet er toch niet aan denken dat er iets gebeurd. Hoeft niet eens door jou te gebeuren, maar als er iemand anders tegen je aanrijd en hij heeft geen gordel om vliegt hij zo door de voorruit. Maak hem dus echt duidelijk dat hij de gordel om moet, want anders gaan jullie gewoon niet rijden. En met dingen gooien zou bij mij al helemaal uit den boze zijn. Echt niet dat ik dit toe zou staan. En idd als je dit al weet in ieder geval alle losse dingen uit de auto halen.

Succes!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Mijn dochter is anderhalf en heeft het ook niet zo naar haar zin in de autostoel. Heeft zij ff pech! Nu is natuurlijk nog veel te klein om zo met gordel in de auto te zitten, maar volgens mij is jouw zoontje dat ook. In de gordels met de kleine man en lekker laten schreeuwen zou ik zeggen. Negeren en de radio wat harder. Jij bent de baas en niet andersom!

Groetjes Natasja

[img]http://m2.lilypie.com/cWOtp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

hallo allemaal,

bedankt om jullie reactie eerst en vooral… maar zoals jullie zeggen is het inderdaad zo da hij weet da hij bij mama alles gedaan krijgt.
de stickertjes en stempeltjes en remmen heb ik al geprobeerd maar ga morgenvroeg een half uur vroeger doorrijden en nog harder te worden want ik zal en moet er iets aan vinden. ik ga zo en zo dit weekend na de babywinkel voor een autostoel die nog steviger kan vast gemaakt worden zodat hij er niet uitklautert zoals nu… de spullen waar hij mee gooit zijn zijn schoenen zijn knuffel en speen…
voor de rest luistert hij echt heel goed maar enkel de auto is bij mij een probleem.

groetjes

Nou dan is het toch heel simpel:
in de autostoel zetten, schoenen uit, knuffel en speen afpakken en voorin op de bijrijdersstoel leggen. Als je op de plaats van bestemming aangekomen bent schoenen weer aandoen en knuffel en speen geven.
Of jij het nu vooraf al afpakt en voorin legt of hij gooit het naar voren, het blijft 1 pot nat alleen kan hij er niet meer mee gooien

Conciquent zijn en blijven! Heel moeilijk maar dat is het enige wat je nu kan helpen.

Kijk of je anders om de schouderbandjes een bandje/touwtje oid kunt vastbinden zodat hij die al niet af kan doen. Goede stevige knoop er in leggen (voor de zekerheid een schaartje in de auto leggen als je de knoop er zelf niet meer uit krijgt ) en je hebt al wat meer rust

Word je wel eens boos op hem? Echt goed boos? Of zeg je op een wat bozere toon dat hij iets niet mag? Misschien helpt het als je eens goed boos op hem word, even wat harder aanpakt om hem in de stoel te krijgen ect zodat hij goed onder de indruk is en een volgende keer eerst 3x bedenkt voordat hij het nog eens doet.

Succes in ieder geval! Ik ben blij dat ik niet in jouw schoenen sta