Ik heb weer een vraag, haha gaat goed hier
Ik heb nog steeds dezelfde zonnebril als vorig jaar. hier kan ie tot een bepaalde leeftijd mee doen.
Michele, jij had dezelfde voor morgan weet je nog?
maar hij wil dat ding inet meer op. gaat huilen als ik m er toch op zet.
ik weet niet wat zn probleem ermee is maar hij vind het eng.
hij vind de laatste tijd bijna alles eng. ik snap niet hoe dit komt.
Ik hoop dat ik de dingen wat minder eng voor hem kan maken maar ik weet niet meer hoe. ik doe maar wat en het helpt niet echt.
Hij vind het dus vervelend met die bril, maar hij vind de zon ook vervelend en ik wil gewoon niet dat hij zonder zonnebril mee gaat als de zon zo fel schijnt.
hij heeft al zo’n last van zijn ogen en nu tranen ze dus nog meer.
Herkenbaar?
Wil zijn zonnebril niet meer op
Wij hebben destijds bij een vriend van ons die opticien is geïnformeerd wat wijsheid was met wel of niet een zonnebril voor die hele kleintjes en hij adviseerde ons om geen zonnebril te gebruiken maar iets van een petje of hoedje met klep of rand zodat de ogen toch afgeschermd worden.
Dus geen nood als-ie die zonnebril niet op wil, gewoon proberen of petje of hoedje wel werkt.
Groetekes, Sje
Ik weet nieteens meer waar die van Morgan ligt dus ik kan (nog) niet zeggen dat Morgan het ook niet meer wil. Ze kunnen tot 2 jaar met die bril doen inderdaad.
Maar mijn eerste gevoel zegt toch niet dwingen Inge. Hun zicht is nu 100% en het kan inderdaad dan ineens best eng zijn. Laat hem er gewoon lekker mee spelen en zelf ontdekken en probeer het spelender wijs en anders een zonnehoedje of pet tegen de zon.
Groetjes,
Michèle
Dylano houdt dat ook niet op hoor, kun je niet dwingen Dylano wilt niets op zijn hoofd en in zijn gezicht. Lekker makkelijk zo’n kind (not). Moet hem op de een of andere manier zien te wennen aan zijn pet, maar zal hem ook niet worden denk ik.
Liefs Michelle
mijn eerste idee was ook dat het best een eng gezicht is als alles ineens wat donkerder is. nu begrijpt hij dat natuurlijk beter dan vorig jaar.
misschien helpt het om m bij het speelgoed te leggen en er een spelletje van te maken zodat hij aan het donkere uitzicht kan wennen.
of idd gewoon een petje/hoedje gebruiken.
liefs,
Rinske
dankjewel iedereen. ik ga een een speciaal petje of hoedje kopen, want DIE van vorig jaar passen zekern iet meer
Wij willen binnenkort eens gaan kijken voor een kinderzonnebril. We zetten hem altijd een petje op in de zon en dat vind hij prima. Af en toe doet hij hem eens af, maar dat is niet zo vaak.
Groetjes,
Sandra
@Sandra: dan moet je is kijken naar Baby banz.
daar zit zo’n speciale “band” omheen ipv die steeltjes die je achter je oor moet doen… zit een stuk comfortabeler… denk ik
ja maar het gaat er niet echt om of rico het eraf krijgt of niet
hij wordt er gewoon bang van als ie de bril op moet, dus dan is het zoiezo niet echt slim om het te forceren
ik vind die baby banz zonnebrillen erg stoer … maar ooit ook gehoord dat het niet goed voor de ogen is om een zonnebril te dragen. Dus hier laten we het maar zo …
niet goed om een zonnebril te dragen? lijkt mij in ieder geval gezonder dan fel in de zon kijken. Tenminste als ik een keer in de zon kijk heb ik gelijk hoofdpijn en zie ik vlekken. ben toch blij als ik een zonnebril op kan doen
en een petje bedekt niet altijd alles
dat is maar net hoe de zon staat…helaas
quote:
ik vind die baby banz zonnebrillen erg stoer ... maar ooit ook gehoord dat het niet goed voor de ogen is om een zonnebril te dragen. Dus hier laten we het maar zo ...
Zonnebrillen zijn niet goed als ze geen UV bescherming hebben. Dus van die goedkope speelbrilletjes. Dit omdat ze kinderen in de zon zullen kijken want dat kan dan maar omdat er geen UV bescherming in zit kunnen de ogen beschadigen. Koop je een baby of kids benz zit die filter er wel in en kan het geen kwaad.
Groetjes,
Michèle
helemaal mee eens.
ik denk meteen als je onder de zonnebank gaat, dan krijg je ook zo’n zwarte ooglapjes op om je ogen tegen het uv licht te beschermen
dit is met de zon net zo.
idd met die speel dingen dan weerkaatst het volgens mij eens zo hard in je ogen.
baby banz zijn echt goede zonnebrillen vind ik
alleen jammer dat ie ze niet op wil haha
Inge… niet zo opvliegerig …
Ik heb het gewoon verkeerd begrepen toen die tijd… dus … hier ga ik dan nog even rond neuzen voor die baby banz… vind ze nl wel stoer!
Ha ha ha is Juriaan ook helemaal klaar voor de zomer, ze zijn ook heel stoer Mini-boy, Ik zou alleen in de winkel even kijken wat ie doet of ie het niet eng vind of zo want ze zijn best duur en het is zonde als je ze voor niks koopt zeg maar.
Groetjes,
Michèle
oooh nee was niet opvliegerig bedoeld meisie! sorry!!
komt vaak via internet anders over dan bedoeld.
ik zei het eigenlijk heel lief
Inge: je bent ook lief … net wat je zegt soms komt deze communicatie lastig over … mondeling is altijd nog de beste communicatie
ja dan had ik het met een big smile verteld mini-boy
maar je kent me inmiddels wel een beetje. jij bent ook lief!
Ik herken het wel een beetje.
We hebben hier nog geen zonnebril maar wel een petje.
En hij wil het niet op, af en toe met veel afleiding staat het even op maar dan gooit hij het gewoon op de grond, en als ik dan terug kom aandraven met het petje begint hij te huilen.
Ik zou zo graag hebben dat hij het draagt want met de zon in z’n oogjes vind hij het ook lastig, dus ik lees de tips hier even mee
Met hoop op de grote tip die het verschil maakt natuurlijk
Liefs
Tanja