Wil weer baby zijn

Pff wat heb ik toch gekke kinderen

Ligt onze ukkepuk al vanaf 1,5 jaar in een meegroei-peuterbed, omdat ze uit haar ledikantje klom met slaapzak en al…
Het ledikant hebben we wel laten staan op haar kamer, eigenlijk gewoon gemakzucht… Verder handig om speelgoed, babyspullen, te kleine kleertjes etc. die niet meer gebruikt worden in op te slaan, en als barricade voor het deurtje naar de ruimte achter haar kamertje die we als rommel’zolder’ gebruiken.
Want daar zit geen slot op, en ik wil niet dat ze daar gaat rommelen.

Zei ze afgelopen week opeens een keer dat ze in het babybedje wilde slapen!
Dus ik moest een beetje lachen, maar ging erin mee. Als jij dat wilt? Prima.
Ik dacht dat ze er wel snel van terug zou komen…

Dus ik bedje leeggeruimd. Niet eens zo’n gek idee natuurlijk, want we waren toch al van plan om binnenkort (zal waarschijnlijk kerstvakantie worden) haar kamertje op te knappen, en er een echte meidenkamer van te maken. Verf hebben we al gekocht.

Maar… ze vind het heerlijk!
Nu zijn er wel 2 spijlen uit, zodat ze eruit kan zonder te klimmen, want dat vind ik nog steeds te gevaarlijk (en toen ze 1,5 was begreep ze nog niet dat ze door die opening kon… vandaar destijds al de keuze voor peuterbedje).
Nu wil ze dus helemaal niet meer in haar grote bed, en slaapt alweer 3 dagen in haar ledikant.

Ook wil ze weer steeds opgetild worden en gedragen als een baby, wil drinken uit de babyfles… (en ok, als ik heel eerlijk ben, vind ik dat bijv. op zondagochtend zelf ook nog wel makkelijk, lekker even een fles melk drinken bij ons in bed - de rest van de week krijgt ze m niet meer hoor, maar vraagt er dus wel steeds om - )

Nu weet ik dat je dat gedrag wel eens ziet als er een broertje of zusje is geboren maar das hier dus niet het geval. Ze wil zelf gewoon graag opeens weer behandeld worden als een baby. Zegt dan ook, “ik wil baby zijn”.

Behalve als ik zeg dat baby’s niet naar de peuterspeelzaal kunnen, dan is ze wel groot hahaha gekke meid.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Tsja, geen idee.

Ergens is dit natuurlijk ook een “terugval” te noemen.
Weer even terug naar iets veiligs, vertrouwds.

Ik denk dat het snel weer over is,
zeker als jullie die kamer gaan aanpakken,
en dan wel duidelijk maken dat dat ledikant toch echt niet meer past.

M.

Ach, het is niet zo dat ik er problemen mee heb hoor. Er zijn zat kinderen die met 3 jaar nog in ledikant liggen.
En idd, als de kamer opgeknapt wordt dan gaat ie er natuurlijk wel uit, en denk ook niet dat dat zo’n probleem zal zijn dan.

Maar vond t gewoon opvallend, inderdaad, terug naar een veilig plekje ofzo? Maar waarom dan…? Zijn hier geen ingrijpende veranderingen gebeurd ofzo.
En terwijl ze anders toch ook altijd heel graag in dr Mooie bed (zoals ze het zelf noemt) lag.

De babyfles gaat trouwens niet meer door hoor manlief waste m af, en toen scheurde de speen. En ik ga nu écht geen nieuwe meer kopen. Dus liet het aan haar zien, ze heeft m zelf in de vuilnisbak gegooid, pakte een gewone beker uit het kastje en zei: “dan hieruit drinke”, net zo makkelijk

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.

Haha toen ik je titel zag moest ik echt lezen omdat ik het herken!!
eliza heeft ook sinds een tijd dat ze als een baby in mijn armen wilt liggen en dan moet ik op haar billen tikken zeg maar zoals ik deed toen ze baby was.
en dan gaat ze nep huilen als een baby en erna lachen de grapjas

Grappig dat ze in het ledikantje ligt nog steeds?
Het voelt vast weer vertrouwd.
Het ze ook een pop? sinds eliza daar veel mee speelt krijgt ze die baby’tikken’ ook weer

Groetjes,

Shirley, de gelukkige mama van Eliza (L).–

Ja ze heeft een heleboel poppen!
Heeft er altijd wel mee gespeeld, maar op het moment behandelt ze ze inderdaad echt als baby’s. Doet ze in badje, luier verschonen, billen poetsen, aankleden etc.
Dus daar is ze inderdaad wel heel bewust mee bezig.

Ze ligt nog steeds in het ledikantje inderdaad

Grappig dat Eliza dat ook heeft op het moment, hihi!

Ahh, schattig! Mischien is ze vast aan het oefenen :-p ?? of is je cyclus weer normaal? Haha.

Slaapt ze ook hetzelfde qwa tijden in het ledikantje als in het peuterbedje?

Groetjes,

Shirley, de gelukkige mama van Eliza (L).–