Pff wat heb ik toch gekke kinderen
Ligt onze ukkepuk al vanaf 1,5 jaar in een meegroei-peuterbed, omdat ze uit haar ledikantje klom met slaapzak en al…
Het ledikant hebben we wel laten staan op haar kamer, eigenlijk gewoon gemakzucht… Verder handig om speelgoed, babyspullen, te kleine kleertjes etc. die niet meer gebruikt worden in op te slaan, en als barricade voor het deurtje naar de ruimte achter haar kamertje die we als rommel’zolder’ gebruiken.
Want daar zit geen slot op, en ik wil niet dat ze daar gaat rommelen.
Zei ze afgelopen week opeens een keer dat ze in het babybedje wilde slapen!
Dus ik moest een beetje lachen, maar ging erin mee. Als jij dat wilt? Prima.
Ik dacht dat ze er wel snel van terug zou komen…
Dus ik bedje leeggeruimd. Niet eens zo’n gek idee natuurlijk, want we waren toch al van plan om binnenkort (zal waarschijnlijk kerstvakantie worden) haar kamertje op te knappen, en er een echte meidenkamer van te maken. Verf hebben we al gekocht.
Maar… ze vind het heerlijk!
Nu zijn er wel 2 spijlen uit, zodat ze eruit kan zonder te klimmen, want dat vind ik nog steeds te gevaarlijk (en toen ze 1,5 was begreep ze nog niet dat ze door die opening kon… vandaar destijds al de keuze voor peuterbedje).
Nu wil ze dus helemaal niet meer in haar grote bed, en slaapt alweer 3 dagen in haar ledikant.
Ook wil ze weer steeds opgetild worden en gedragen als een baby, wil drinken uit de babyfles… (en ok, als ik heel eerlijk ben, vind ik dat bijv. op zondagochtend zelf ook nog wel makkelijk, lekker even een fles melk drinken bij ons in bed
- de rest van de week krijgt ze m niet meer hoor, maar vraagt er dus wel steeds om - )
Nu weet ik dat je dat gedrag wel eens ziet als er een broertje of zusje is geboren maar das hier dus niet het geval. Ze wil zelf gewoon graag opeens weer behandeld worden als een baby. Zegt dan ook, “ik wil baby zijn”.
Behalve als ik zeg dat baby’s niet naar de peuterspeelzaal kunnen, dan is ze wel groot hahaha gekke meid.
Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)