Wil tijdens verschonen luier van commode afkruipen

Hoi meiden,
Wat doen jullie allemaal als je peuter gaat draaien, zitten zodra je de luier verschoond. Erg vervelend vooral als ze gepoept heeft. Ik doe haar speeltjes in haar handen maar dat gooit ze steeds op de grond. Ik moet altijd goed opletten voor ik het weet valt ze me dalijk van de commode af! Ik leg haar steeds opnieuw terug op haar rug maar ze blijft draaien. Erg vervelend voor mij dan. Zo ben ik super lang bezig met een luier te verschonen.
Groetjes Chantal

Chantal

hier ook zo, is gewoon een fase! Thije draait ook alle kanten op, zodra ik zijn luier wil doen, of hem wil aankleden. Net als in de buggy zetten, wil hij ook niet meer, bolle rug maken enzo… erg irritant, maar gaat over!

Wij hebben toevallig een kastje boven de commode hangen.En daaronder hebben een spiegel gehangen.Aangezien ze hun eigen spiegelbeeld het leukste vinden(spiegel kijken) Werkt dit echt.

Suc6 ermee

ja hoor hier ook zo een die van de commode afkruipt ze zet zich zo hard af als ze op de rug ligt dat ik echt op moet passen.
Zodra ik de luier aan heb gedaan laat ik ze zitten.
Verder weinig aan te doen denk ik.

groetjes GYtha

Nou hier zullen wel veel mensen misschien van gaan steigeren, maar ik ben heel duidelijk. Er wordt niet “geklooit” op de commode. Ik spreek hem duidelijk toe “nee, je blijft NU stil liggen” (oog contact)
Eerst probeer ik hem af te leiden met een liedje zingen
Hij mag echt wel spelen en bewegen en met zn voeten spelen. Hij krijgt iets in zn handen. Niet altijd speelgoed, soms ook een gebruiksvoorwerp zoals een haarborstel.
Maar soms kan hij zo protesteren, rug krommen, draaien, piepen en mauwen(klagen), nou dat wordt natuurlijk niks met bv zo’n poepluier. en het is enorm gevaarlijk, hij zou zo van de commode af donderen. Dat accepteer ik niet, dus spreek ik hem ferm toe. Daaag. het is nog geen 2 min dat hij stil moet liggen, daar heeft ie zich maar aan te houden. en reken maar dat hij het snapt> als mijn schoonmoeder hem heeft en "nee"zegt ziet ze duidelijk dat hij er van onder de indruk is.
Als hij dan netjes blijft liggen dan overlaad ik hem met complimenten. Ik merk dat het werkt, hij weet waar de grens ligt door mijn reactie.

x Floss

Hoi allemaal bedankt voor de reacties,
Ik ga dat met die spiegel eens proberen goede tip Anous. Het boos worden op Nina werkt niet hen ik ook al een paar keer gedaan dan gaat ze het net doen.
Groetjes Chantal

Chantal

weet je wat ik vanmorgen heb gedaan,
een (schone hahaha) luier in haar hand gegeven en ze vondt het zo interesant al die plaatjes erop dat ze mooi stil bleef liggen.
En net ook weer.

Zal ook wel weer zijn tot ze erop uitgekeken is. maar het werkt toch even.

groetjes Gytha

Ja Gytha doe ik ook al een tijd maar de ene keer interesseert het haar wel en de andere keer niet en gooit ze het op de grond.haha wat een tuttebel he?hahah
groetjes chantal

Chantal

Jeske krijgt van mij altijd haar haarborstel in de handen. Ze vindt het geweldig als ze tijdens het verschonen haar eigen en mijn haren mag kammen.
Soms wissel ik af en geef ik haar een knuffel of haar tandenborstel of idd een luier…