Wil niet meer op schoot/arm

Hallo allemaal,

Onze lieve lachebek en praatjesmaker is stees langer wakker en heeft sinds twee weken een andere voorkeur. Hij wil niet meer bij ons op de arm of op schoot, tenzij met zijn rug op mijn buik. In de box vermaaakt hij zich uitstekend (ook zonder ons en zonder speeltjes) en op het aankleedkussen is het ook één groot feest met verschonen en aan- en uitkleden. Ook het bad is een groot uitje. Na voeden wil hij zo snel mogelijk van onze arm of schoot af, behalve als ik 'm omdraai zodat hij naar voren kijkt of met 'm ga lopen. Voor ons is alles nieuw dus ik zal me wel ten onrechte zorgen maken maar ik vind het ook wel een beetje jammer eerlijk gezegd, het was zo intiem en gezellig zo in onze armen.

Iemand dezelfde ervaring? Iemand tips, of gewoon lekker laten gaan?

Groets.

Onze Joel is ook geen schootkind. Nooit geweest eigenlijk. Sinds een maand ofzo, begint hij wat knuffeliger te worden. Volgens ons voelt hij dat er iets staat te gebeuren. (baby erbij) Maar ik geniet met volle teugen van ieder moment op schoot of knuffel of kus. Succes ermee. Er komen vast ‘betere’ tijden.
En misschien is jullie kleine wel op onderzoek uit. Wil alles zien en daarom ook met de rug naar je toe. In de box is ook veel te zien. Dat kan het dus ook zijn. Dan lijkt me dat wel een goede ontwikkeling hoor!
Groetjes, Mariëlle en Joël

hoi,

Hier net zo hoor. Mijn zoon wou ook al snel niet meer op schoot, eventjes maar. Dat begon al bij de 1e maand.
Hij was gewoon niet een schootkind. Ik heb me er nooit zorgen om gemaakt. Stijn wou zelf spelen en nu nog steeds. Ik vind het juist heel tof.
Maak je er geen zorgen om joh.

Groetjes Wiets

't is spontaan overgegaan. Reden nog steeds onbekend, misschien toch een sprongetje maar dan in week 9-10? Overstrekken waar ik eerder iets over postte is ook weg! Pfioe!

je bedoeld dat het overstrekken over is gegaan, of dat hij ook weer gewoon op schoot wil?

Groetjes Wiets

beiden, al vindt hij het nu leuker om wat meer naar voren te kijken