Dion is nu 19 maanden en het is heel gek met hem wat eten betreft, de ene keer eet hij als een bouwvakker en de andere keer slaat hij gewoon een maaltijd over.
Dat is van baby af aan al zo, op het kinderdagverblijf zeggen ze het ook altijd er is geen pijl op te trekken het is elke dag weer een verassing… de ene keer smult hij heerlijk van de spagettie bijvoorbeeld en als we het dan weer een keer eten en krijgt een lepeltje in zijn mond spuugt hij het uit en weigert te eten, hij lust het dus wel maar wil gewoon niet of hij wil niet eens proeven.
Elke dag slaat hij wel iets over, geen ontbijt of dan zijn avondeten weer niet of wil geen fruit enz.
Maar nu lijkt het wel of hij zichzelf geen tijd gunt om te eten of dat hij het doet uit een soort van machtspelletje, hij doet wel eens zijn mond open als het eerste lepeltje komt en dan draait hij zijn hoofd weg een gaat lachen.
Wat is dit toch met hem ? wordt er af en toe gek van, heb ik me weer staan uitsloven in de keuken en kan ik het vervolgens weer weggooien, zucht.
Ik maak er geen strijd van, niet eten? oké bordje weg en we gaan gewoon verder met zijn "schema"
s’morgens brood en melk en soms als hij het opeet nog een plakje ontbijtkoek
in de loop van de ochtend een koekje (liga of zo) met wat drinken
tussen de middag broodje en vruchtensap of optimel
s’middags fruit en daarna een koekje en diksap of roosviseé
sávonds warme hap (zelf gemaakt) maar soms een potje als we laat thuis zijn en dan een toetje of fruit als hij het s’middags niet wilde opeten
en voor het slapen een flesje opvolgmelk
Dit is toch een goed en gevarieerd schema/eetpatroon? wij eten altijd aan tafel met de T.V uit en hij blijft aan tafel tot we allemaal klaar zijn.
Hebben meer kindjes dit? hoort het bij de leeftijd? ik vind het zo rot, vandaag heeft hij 1,5 boterham gegeten en 3 stukjes fruit daarom heb ik hem een pyamapapje gegeven voor het slapen heet toch iets in zijn buikje.
Hij groeid goed, zit met gewicht en lengte precies op de middelijn, is niet ziek en heeft een goede stoelgang.
Hopelijk kunnen jullie mij gerust stellen.
Liefs Vlokje