Hoi,
Nou het spijt mij te horen dat het niet goed is. Heel erg jammer. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk was om een besluit te nemen.
Ik heb niet z’n ervaring met een vingertopje. Maar wel heeft onze dochter enkele keren in het ziekkenhuis onderzoeken gehad die op z’n minst gezegd niet prettig waren. Ze heeft een hoge klysma gehad 2x ze heeft een darm onderzoek gehad al die keren was ze wel gesedeerd en plaatselijk verdoofd. maar eer de infussen er inzaten en de gevolgen van de klysma daarna zijn niet prettig. Wat betrefd de infussen ze heeft moelijke aders. Ook hebben we een keer moeten beslissen of we haar met een infuusnaald thuis durfden te nemen of haar weer voor een paar dagen op te laten nemen in het ziekenhuis. Dit vanwege een darm en maag infectie die veel buikgriepen veroorzaakte. Omdat je weet dat je kind pijn heeft en je haar weer pijn gaat doen is het niet makkelijk. ook als ze thuis helemaal vast zit( obstipatie heeft) en je moet haar een klysma geven en je weet dan dat hevige buikkrampen geeft al is het maar voor 5 minuten dan kan ik wel mee janken en is het soms moeilijk om gefocust te blijven en haar te troosten.
Dus in dat kan ik met je meevoelen. Je neemt een beslissing die in jou geval je kindje tekend voor het leven. Maar er komt een moment waar je het een plaatsje kan geven. al is het niet nu. Laat het maar even over je heen komen. Verwerken komt later. Bij ons ook we zaten op een gegeven moment zo in een bepaalde molen dat je denkt eerst dit voorbij hebben en dan pas er aan werken en voelen wat er is gebeurt.
Ik hoop dat je het een beetje begrijpt en dat je er wat aan hebt.
Heel veel succes morgen en wees niet bang om alles te vragen wat je te vragen hebt en deel evt onzekerheden met de zusters. Die waren voor ons onmisbaar tijdens alle handelingen. En wat ook helpt schrijf het op in een schriftje niet alleen voor jou maar ook als je kindje er ooit naar vraagd dan kan je er op terug vallen. ( hoe ervaar jij het hoe ervaart je kindje het wat heeft je kindje gezien wat hebben ze gedaan bijv. de zalf voor het infuus en hoe stoer hij was enzv. en dan niet alleen de medische handelingen opschrijven maar ook de niet medische dingen)
groetjes
lon106