Wil haar avond eten niet meer

hoi
ik heb een hele goede eter thuis maar zins een week wil ze haar avondt eten niet meer wel de lekkere dingen zo als haar vlees en toetje. smiddags eet ze ook gewoon alles op. ik weet dat ze nu minder gaat eten dan wat ze eerst deed maar helemaal geen avondt eten vindt ik toch te ver gaan het zal vast wel een fase zijn maar hoe pak ik dit nu aan zo dat ze weer gewoon gaat eten. giter avond werdt ze ook wakker omdat ze honger had dus heb ik haar maar wat fruit gegeven maar ik heb daar natuurlijk niet elke keer zin in. luna is bijna 15 maanden. hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpaken?

groetjes pascal en luna

Gewijzigd door - pascal op 30 Nov 2007 13:46:58

beste Pascal,
Dit komt me heel erg bekend voor!
Emma was ook altijd een hele goede eter, en opeens begon ze slecht te eten (en drinken). Vooral het avondeten, ze at een beetje en soms helemaal niet. Dit heeft 'n dikke 3 weken geduurd, en nu gaat het weer beter, ze eet niet meer zoveel als vroeger, maar ze eet gelukkig weer gewoon.
Als ze niet wou eten, hebben we daar geen drama van gemaakt, maar ze moest wel in haar stoeltje blijven zitten tot iedereen klaar was. Ook zij is 's nachts wel eens wakker geworden van de honger, dus als ze echt niets at tijdens het avondeten, gaven we haar voor ze in bad en naar bed ging, wat brintapap.
Bij haar begon het ook toen zij bijna 15 maanden was (nu is ze bijna 16 maanden)
Ze drinkt wel nog steeds heel slecht, max. 500ml per dag, en heel vaak nog minder.
Ik heb geen idee hoe ik haar meer kan laten drinken, ze zegt gewoon nee.
Heeft iemand nog tips??

Groetjes Petra en Emma

Niks doen, gewoon negeren. Dit hebben ze allemaal rond die leeftijd. Gewoon bordje neerzetten, af en toe proberen of ze een hapje wil en anders eet ze maar niks. Wij gaven dan ook niet eens een toetje.

Geen alternatieven aanbieden, dus ook niet dat fruit als ze 's avonds wakker wordt. Ten eerste kan fruit gaan gisten in de maag. En maag en darmen liggen zo goed als stil 's nachts, die gaan de volgende ochtend pas weer aan het werk. Dus dan blijft dat fruit maar op 1 plek hangen en dat kan nooit tof zijn.

En ten tweede: als je dochtertje doorheeft dat ze 's avonds nog fruit krijgt als ze haar avondeten niet neemt, blijft ze daarmee doorgaan want fruit is lekkerder dan boontjes. Dus niet meer doen want anders gaat ze haar avondeten voorlopig helemaal niet nemen.

Ook geen brood in plaats van warm eten. Dan maar met honger naar bed. Ze heeft snel genoeg door dat er met papa en mama niet te sollen is en dat uitproberen geen zin heeft.

Dit duurt een aantal weken en daarna eet ze weer als een tierelier. Ze is gewoon aan het uitproberen.

Groetekes, Sje

hoi,
heb hier een slechter eter.
Maakte me daar erg veel zorgenover. Tot ze anderhalf was ging hetgoed maar nu is ze drie en eet ze nog niet echt.
Brood vind ze lekker en broodjes maardan met nks erop. Ze eet dan net een halve boterham en soms helemaal niks.
S’avonds at ze ook bijna niks en nu zijn we er meer een spelletje van aan het maken en nu gaat hetgoed, maar dat is alleen met het avond eten.
Ze wil graag dat je voer en dat ze van je vork een hapje pik, maar dat gaat goed.
Tussendoor krijg ze bijna niks, alleen als oma komt.
heb geen tips voor je.
Op het cb zeiden ze dat een kind zich niet uithongerd en dat ze het op een gegeven moment wel wat meer eten en dan weer niet.
liefs patricia

Ik heb gemerkt dat als Emilie te laat in de middag haar ‘4 uurtje’ krijgt 's avonds slecht eet. Het zelfde geldt voor het middag eten. Ik weet dat moeders niet graag toegeven (ikzelf inbegrepen) dat hun kind ‘snoept’ maar soms is het best wel goed om te kijken wat je kind tussen de maaltijden door soms extra te eten of te snoepen krijgt. Ik merkte dat ik haar ook soms te makkelijk wat te eten geef tussen de maaltijden door. Nu krijgt ze alleen haar 4 uurtje, en niet te laat (rond half 4) en daarna niets meer tot het avondeten (hier rond 7 uur). (ja ja, voor nederlandse begrippen is dat laat, voor franse begrippen een uur te vroeg). En dan merk ik dat ze goed eet. Voor het middageten hetzelfde. Als ik haar niets extra’s geef om 10 uur, maar 's morgens gewoon een goed ontbijt eet ze prima 's middags.

Hoi,

Elke is niet zo van de koekjes, maar chocola vindt ze erg lekker.
Krijgt ze af en toe.
Ze is gek op fruit.
Gisteravond kreeg ze nog een bakje yoghurt en vlak voor het slapen
gaan vroeg ze om fruit.
Toen heeft ze nog een mandarijn op.
Op het weekend krijgt ze wel eens een bakje met wat chips erin.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Ane 22 week oud

hoi dank je wel voor jullie tips.
we hebben het gewoon genegeert en tegen elkaar gezegt mm lekker he het eten. na een tijdje vond ze het niet meer leuk en ze eet gewoon weer aardappels laat ze vaak nog liggen maar goed haar groenten gaan wel op. dus negeren werk hihihihi.

luna die snoept ook wel eens hoor ach hoort we bij je houd het toch niet tegen.

groetjes

Negeren is heel vaak het toverwoord bij kinderen!

Groetekes, Sje