Wil geen zelfgemaakt eten

´s avonds is het echt een drama de laatste paar weken met eten.
In het begin leek het eventjes goed te gaan door ze zelf met een vorkje te laten eten. Wij prikken het er dan op en geven dan het vorkje of lepeltje aan Lindsey en zij stopt t dan weer in d´r mondje.
Nou dit ging denk ik welgeteld drie dagen best aardig. Maar sindsdien is het een groot drama. Ik mag blij zijn als ze tussen 5 en 10 hapjes binnen krijgt, daarna gooit ze heel demonstratief de lepel of vork op de grond.
Dus wij heel streng optreden en na drie keer het vorkje/lepeltje op de grond te gooien gaat het bordje weg en geen toetje.
Maar dit gaat dus elke avond zo behalve wanneer ze een keer een potje krijgt dan gaat t helemaal op.

Nu is dus mijn vraag of jullie er in deze mate ook ervaring mee hebben en wat jullie hier dan mee doen. Mijn moeder kwam met het idee om zelf appelmoes te maken en dit erbij of doorheen te geven.
Ik snap dat ze in een behoorlijk uitprobeerfase zit, maar ze zal toch wel iets meer moeten gaan eten ´s avonds om ook daar het nodige spul uit te halen. En ook als het een paar dagen zou zijn vind ik t nog niet zo´n ramp maar zoals ik al zei het duurt dus al een paar weken.
Opzich reageert ze er niet echt op als ze zo weinig heeft gegeten het is niet dat ze ´s avonds of de ochtend erop helemaal hongerig is.

Hopelijk hebben jullie wat tips hoe hier mee om te gaan

liefs,
Rinske

Waarom ze het doet weet ik natuurlijk niet, maar soms kan het juist helpen en geen prak van te maken en een loss stuk aardappel, boontje of geneden vlees te geven. Gister probeerden we dat bij Nora, die ook al een paar dagen minder eet (maar ook waterpokken heeft, dus misschien verband??) en ze heeft alle opgegeten! Dus kan je ook proberen als t andere niet werkt!

Liefs

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

ook al geprobeerd en dat werkt dus ook niet, tenminste tot zo´n 10 hapjes dus en dat gaat ook vol enthousiasme maar daarna dus niks meer.

liefs,
Rinske

Potje eet ze wel?
Het eigengemaakte eten misschien te droog? Melk of jus erdoor doen kan helpen.
Ik ben geen voorstander van de appelmoes maar je hoort het meer.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

tja dat dacht ik dus ook dat het te droog zou zijn dus heb melk al geprobeerd, jus nog niet maar dat werkt dus ook niet. gisteravond heb ik zelf appelmoes gemaakt (gewoon een half appeltje gekookt en die gepureerd) en dat erbij gegeven en dat ging een stuk beter. ben ook absoluut niet van plan om appelmoes kant en klaar te kopen want daar zitten natuurlijk weer teveel suikers in. ben er eigenlijk ook niet echt voor maarja zoals ik zei het duurt nou al best lang.

liefs,
Rinske

Dylano heeft tegenwoordig gewoon jus door zijn eten. Die eet intussen echt alles hetzelfde als wij, Die overgang is gelukkig goed verlopen.
Ben alleen benieuwd wat hij morgen met de mexicaanse burrito’s vind Wel een potje achter de hand hahahaha.
Je zou er steeds minder appelmoes door kunnen doen, zodat ze er aan went.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Noah heeft ook zo`n fase gehad dat ie een paar hapjes wou eten, maar hier ging het potje er ook niet meer in.
het cb vertelde me dat het inderdaad een fase was, en dat we als ie niet wou eten maar gewoon een toetje moesten doen met een plak worst of een broodje.
Hij moet toch iets binnen krijgen.

Wij hebben hem toen maar een plak worst gedaan en een toetje.
En als ie niet wil eten, dan eet ie niet…
ben er gauw klaar mee.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

Ohhhh en nu eet ie gewoon met de pot mee,

gewoon losse aardappelen groente en vlees…
Lekker smeren !

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

Kimo heeft het ook weken vol gehouden om geen of een paar happen avondeten te eten. En ook nu, gebeurt het nog wel eens als hij erg moe is. Op het cb zeiden ze tegen mij dat het niet erg is als hij de rest van de dag wel gewoon eet. Zoals 's ochtends pap, wat fruit, brood als lunch etc. Wij geven hem wel altijd een bekertje yoghurt.

Verder gaan ze vanzelf weer eten als ze honger hebben.

[img]http://b2.lilypie.com/VhVPp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />
Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hartstikke moeilijk Rinske. Ik heb het dus opeens met fruit. Eva eet dat echt niet meer, alleen potjes wil ze. Ik heb daar al over gepost en ik kreeg wel goede tips. Misschien kun jij daar ook nog iets mee? Moet je even kijken bij de topics…

Groetjes Rainbow, trotse mama

rainbow: inderdaad erg lastig. heb t gelijk even doorgenomen de topics over jou kleine diva pfoe wat een meid zeg. je zal er je handen vol aan hebben!! er zitten idd wat goede tips bij die ik zeker in m’n hoofd hou. nu even het plan met de zelfgemaakte appelmoes en als dat toch ook niet blijkt te werken gaan we weer wat anders proberen.

mirema: ook vanavond ging het eten er met smaak in dankzij een gekookt appeltje fijngepureerd. er gaat nu een halve doorheen.
was idd ook mijn idee om het dan zo elke week ofzo steeds iets minder appel erin te doen en dan maar kijken hoe het gaat.

voor de rest eet ze gelukkig erg goed en gaat alles er met veel smaak in.
Tja hoofdzaak blijft volgens mij toch echt VOLHOUDEN

liefs,
Rinske

hoi,

Ik doe echt niet moeilijk als hij slecht eet.
Ik probeer het met tomatenpuree of appelmoes erbij (kant en klare).
Wil hij maar een paar hapjes…oke…is goed.
Hij krijgt wel gewoon een toetje erna…ook hoeveel hij lust hoor!
Ik weet van vroeger (ons mam is kraamverzorgster en heeft veel moeilijke gezinnen meegemaakt en problemen aan tafel waar ik veel verhalen over heb gehoord en dacht: zo doe ik het dus NOOIT) dat ons pap en mam ons lieten eten wat we wilden…wilden we niet dan met appelmoes…wilde we niet oke dan niet wel toetje na.
Mijn zus en ik eten ALLES nu!
Je kunt er beter geen probleem van maken dan wel en zeker…als ze overdag genoeg binnen krijgen hebben ze genoeg voedingstoffen binnen hoor!
Misschien is het over 3 dagen helemaal anders!

Maak je geen zorgen…komt allemaal goed!

Gr, Danielle

Gewijzigd door - aaron op 17 Oct 2009 21:59:58

maak me er ook geen zorgen om hoor, inmiddels eet ze alles weer prima op oke met behulp van appelmoes maar dat maakt mij voorlopig niet uit.

liefs,
Rinske

Lilypie Second Birthday tickers