Wil geen stukjes

Hallo allemaal,

Ik had een vraagje, Naomi is 2 dec 9 maanden geworden. (Zelf wonen we in Duitsland, sinds fgelopen april.) En je hebt hier groentepotjes vn 4+ en daarna 8+, maar die potjes van 8+ lust ze niet vanwege de stukjes. DUS ZE EET NOG 4+ potjes…!! Laatst heeft ze een kwart van het potje opgegeten 8+ , maar met moeite, als ze een speeltje in de hand heeft. (Doet ze dan in de mond) doe ik er snel een hapje naar binnen. maar ja… daarna kon ik het vergeten, ik kan haar natuurlijk niet dwingen. ik dacht proeft ze het even, misschien een kwestie van wennen… Een paar hapjes lukt me altijd wel, maar daarna niet meer…

Mijn vraag is eigenlijk, mag ze met 9 maandjes al met de pot mee-eten.

Want hier in duitsland ga je naar de kinderarts i.p.v. CB, maar daar word ik ook niet veel wijzer van, ben al druk met 't oefenen van m’n Duits…

Groetjes, Natasa

Gewijzigd door - Naomi.S op 10 Dec 2009 11:34:08

Je kan natuurlijk zelf koken en haar mee laten eten. Kijk uit met zout en kruiden, maar verder kan ze gewoon mee-eten. Wij hadden hetzelfde probleem met de 8±potjes. Je kan de inhoud van die potjes misschien een beetje prakken en dan langzaam steeds minder prakken, totdat ze het wel wil eten. Dus verschillende opties, kijken wat je het meeste aanspreekt denk ik.

Succes!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Je kunt evt. die 8-maandenpotjes zelf nog een beetje extra prakken zodat de overgang van 4+ naar 8+ niet zo groot is. Algemeen bekend dat de 8-maandenpotjes ineens veel grotere stukjes bevatten en dat veel kindjes die overgang te groot vinden.

Met 9 maanden met de pot mee-eten mag alleen als het zoutloos is en als het eten niet pittig is.

Groetekes, Sje

Doen jullie er dan ook een beetje water bij of opvolgmelk, of helemaal niks… gewoon prakken?

Groetjes,

Gewoon prakken.

Groetekes, Sje

Gewoon prakken inderdaad, dan scheelt het waarschijnlijk al een hoop.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hallo!

Ik heb hetzelfde met ons kleine manneke. Prakken helpt niet.
Brood eten gaat prima, maar na 3 happen met stukjes… komt alles er weer uit.
Hoe gaat het nu bij jullie? Is het gelukt met prakken?

Groetjes Dorien

Met 9 maanden kun je haar zeker al met de pot mee eten. Tim heeft nooit potjes gehad en als wij iets aten wat hij nog niet mocht maakte ik iets anders klaar. Koolsoorten kun je beter pas mee beginnen na het eerst jaar. Hun darmpjes kunnen dit eerder nog niet aan. Bloemkool daarintegen mag wel gewoon al vanaf 4 maanden. En idd oppassen met zout, want dit is nu nog niet goed voor hun niertjes.

Groetjes,
SAndra

Lilypie Tweede Ticker

quote:
Hallo!

Ik heb hetzelfde met ons kleine manneke. Prakken helpt niet.
Brood eten gaat prima, maar na 3 happen met stukjes… komt alles er weer uit.
Hoe gaat het nu bij jullie? Is het gelukt met prakken?

Groetjes Dorien

Hallo Dorien,

haha, nee nog steeds niet gelukt… helaas en brood kan ik helemaal vergeten! Wilt ze ook niet, alleen als ze mij ziet eten. Alles wat ik eet/drink wilt ze ook, dan sabbelt ze een beetje aan het brood (een heel piepklein puntje maar)…
Maar ach het komt met de tijd,laat ik maar zo denken…

Groetjes Natasa