Wij hebben dat ook gehad met Dion, we begonnen al met 6 weken een beetje afgekolfde melk in een flesje te geven (Avent) maar hij weigerde, ook bij papa.
Elke dag biede mijn man een beetje aan in het flesje, ook al nam hij maar een slokje en uiteindelijk kwam het goed, de aanhouder wint.
Je kan het niet dwingen maar ik moet je zeggen dat ik me radeloos voelde want ik moest wel op een gegeven moment weer aan het werk en dan zou hij naar het KDV gaan.
Ik kocht toen een Tommee-Tippee flesje maar geen sucses en toen de Difrax met een kersspeentje … maar eigenlijk maakt het niet uit welke fles je kiest, hou het gewoon bij één die jij makkelijk vind want steeds wisselen wordt je baby ook gek van en wordt het weigeren erger.
Drinken uit een flesje is ook een andere drinktechniek en dat moet hij even onder de knie krijgen, als het echt een probleem wordt omdat jij bv weer moet werken kun je naar een lactatiekundige gaan voor advies of het CB.
Er zijn ook kindjes die het nooit gaan doen en als jij de hele dag van huis bent pakken ze net genoeg om hun dorst te lessen en dan tanken ze bij zodra jij thuis komt en komen ze s’nachts vaker ! hoop het niet voor je hihihhhiii.
Er is ook een fles die heet Brest-flow en dat is een soort van dubbele speen waar baby’s dezelfde drinktechniek voo rmoeten gebruiken als dat ze aan de borst drinken, dat kan je ook nog proberen.