Wil geen mama zeggen?

Heel apart. De kleine boy van mij is 19 maanden. Vanaf het prille begin zei hij al snel: ‘papa’. Nu is hij ruim 19 maanden en kan heus ‘mama’ zeggen, dat doet hij nl wel als hij wakker is en rechtop in zijn bedje staat, of als er paniek is Elke keer corrigeren we hem met ‘mama’ als hij ‘papa’ zegt tegen mama. Toch weigert hij mama te zeggen en corrigeert ons weer met ‘papa’!..wel erg lachwekkend moet ik zeggen

Bijvoorbeeld als ik thuis kom van het werk, dan zegt mijn man: ‘daar komt mama’!

waarop hij corrigeert met : ‘Papa’!

Heus, hij kan het zeggen maar vertikt het

De band is heel goed met de kleine, zowel met papa als met mama. We besteden ook evenveel tijd aan hem(ik als moeder soms wat ietsjes meer

Wat zou dit nu zijn? (ben niet jaloers hoor )

Gr
Luus

Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, maar vind het stiekum wel grappig
Misschien plaagt tie je onbewust gewoon

Liefs Wendy

[Gewijzigd door - multimutsje op 11 Feb 2007 19:22:00

Hoi Luus.

Heel herkenbaar je verhaal.
wij hebben ook een klein manneke van 19 maanden, maar hier was de situatie omgekeerd.
alles was mama of uma(oma)
en wij maar proberen kijk daar is papa, ga je papa even helpen enz enz.
maar meneertje zei het niet alleen mama.
nu een paar weekjes terug zei hij zachtjes papa ik helemaal trots en vroeg het nog eens zei je papa waarop hij zedi :MAMA hahaha
maar nu sinds een weekje is het echt bewust papa.
dus het komt vanzelf wel goed.

Groetjes Marianne mama vanRuben

Hoi

Hier ook eentje!

Is ook 19 maanden, kan erg goed mama zeggen maar alleen in noodsituaties.
Verder is alles papa en opa. Oma is ook opa. Terwijl toen ze net 1 was ze wel oma zei.

Ach, het zal wel goedkomen!
En soms is het makkelijk. Vraag ik…wie moet jou een schone luier doen? MNou het antwoord raden jullie al!!!

Tessie

Hoi Pretje,

Allereerst welkom op de site.

Het kan ook zijn dat die kleine man gewoon nog niet handig is met de letter m en dat hij echt wel van goede wil is om mama te zeggen maar dat het hem gewoon nog niet lukt. Ongetwijfeld zal hij de m wel al in combinatie met andere klinkers kunnen zeggen maar misschien kan het in combinatie met de a wat lastig voor hem zijn.

Zo zijn er ook kinderen die heel lang de l uitspreken als ze de j bedoelen. Hoeveel kinderen zeggen geen lullie in plaats van jullie?

Andere kinderen zijn daar weer wel meteen handig in maar die hebben weer problemen met andere letters.

Dus niet teveel aandacht aan besteden ook niet te krampachtig blijven verbeteren want dan kan alleen maar averechts werken. Gewoon geduldig afwachten en je zult merken van de ene op de andere dag gaat het ineens goed.

Groetekes, Sje

Ja Sje daar sluit ik me helemaal bij aan.
En als je alleen reageert als de kleine vent mama roept,
dan lukt het vanzelf.

Liefs Kristel
Lilypie Vierde Ticker

En geloof me, het kan ineens heel hard gaan met dat praten. Onze jongste van net 2 heeft in de afgelopen week de l, de s, de f en de v goed onder de knie gekregen.

Ze praatte al heel erg goed maar ze heeft in een week tijd een hele sprong gemaakt.

Dus er is zat hoop hoor!

Groetekes, Sje

Elke keer als mijn dochter (nu ook 19 maanden) met papa noemde, verbeterde ik haar op een grappige toon met ‘mama, ik ben mama!’. En ja hoor, eindelijk, met 17 maanden zei ze eindelijk mama. En nog eens mama, en nog eens mama. Ze zegt nu tig keer op een dag op vragende toon ‘mama?’.

Mijn dochter was dus ook laat, ik denk dat het woord idd niet makkelijk voor haar was. Ik zou me nog geen zorgen maken, het ligt zeker niet aan de band, want mijn dochter trekt meer naar mama dan naar papa.

Gewijzigd door - SeeSeeEm op 14 Feb 2007 21:34:53

En er komt een moment dat je zo vaak mama gaat horen dat je gaat zeggen “Er is ook een papa hoor!”.

Hier zijn ze er zo aan gewend dat ik er de hele dag voor ze ben en dat ze met vragen of wat dan ook bij mij terecht kunnen dat ze dat 's avonds en in het weekend ook meestal doen, terwijl mijn man er dan net zo goed voor ze is. Dus dan wil ik ze na tig keer “mama, mama, mama…” nog weleens doorverwijzen.

Groetekes, Sje