Wil geen avondfles meer, wat nu?

Hallo moeders,
Annika is vandaag 9 maanden. Sinds vorige week krijgt ze 'smiddags tussen 3 en 4 uur geen flesvoeding meer, maar diksap en een liga. Het lijkt wel of ze sindsdien geen zin meer heeft in de flesvoeding voor het slapen gaan (geen idee of daar een verband tussen zit). 's avonds krijgt ze rond een uur of half 7 warm eten en dat gaat er goed in, ze lijkt wel meer te willen als het op is. Rond 7 uur geef ik haar flesvoeding, nutrilon Forte en bambix. Nu al een paar avonden achter elkaar wordt ze hysterisch als ik de fles probeer te geven en draait ze haar hoofd weg en met haar handjes duwt ze de fles weg. Ik probeer na wat afleiding t nog een keer, maar ze drinkt niet. Heeft iemand enig idee wat r aan de hand zou kunnen zijn? Ik heb de fles al n keer direct na het avondeten gegeven, ook n keer geruime tijd erna om te kijken of dit verschil had, maar blijkt helaas niets uit te maken.
Kan het zijn dat ze de flesvoeding zat is? Krijgt ze dan nog wel genoeg binnen? (Ze krijgt nu 's ochtends een fles en tussen de middag een fles).
Herkent iemand dit?
Groetjes, Derkiene.

DPA!

Geen idee wat het kan zijn, maar slaapt ze gewoon door 's nachts?

Als dat zo is, zou ik mij niet zo zorgen maken en misschien de fles tussen de middag geven na de boterham.

ja hier ook zo.
Maar lieke is volgende week 1 jaar.
om 17.00 heeft ze goed warm gegeten en kan ik denk ik ook niet meer verlangen dat ze een fles van 200 nog op drinkt om 19.00
Vannavond een klein flesje gemaakt en wilde ze wel.
Zo’n 100 op.

Denk in jou geval dat het een periode is hoor of ze heeft even niet zo’n honger.
Niet dwingen wil ze hem niet dan niet en wegdoen.
Dit helpt het beste.
Als ze honger heeft neemt ze hem wel hoor. En als ze snacht’s er niet wakker van wordt prima toch.

groetjes gytha

hoi,

ik denk dat het teveel is, om half 7 eten en dan om 7 uur een fles. Ik zou warm eten om 17.00 en dan een flesje om 7 uur.
vergeet niet dat ze anders 2 maaltijden binnen een half uur krijgt.

Ik herken deze reactie, alleen mijn dochtertje doet dit bij de sap fles van 15.00 uur.

Marleen (trotse mama van Fréderique)

Als ze door slaapt zou ik er geen punt van maken.
Anders zou ik persoonlijk proberen om het avond eten wat eerder te doen en dan 's avonds een bordje pap.
Mijn zoontje is ook negen maanden en drinkt ook steeds minder van zijn laatste fles, maar het is uiteindelijk toch de bedoeling dat die laatste fles komt te vervallen, dus zolang die gewoon doorslaapt vind ik het prima.
En wat wij doen, is hem om 19.00 uur in bad doen, krijgen ze ook wat meer trek van en slaapt daarna lekker ook.

MM is 19.00 uur niet een beetje laat om te eten voor de kleine zou het inderdaad dan tussen 17.00 en 18.00 proberen te geven misschien dat ze dan wel wat drinkt om een uur of 19.00

Gewijzigd door - likie op 27 May 2008 21:22:31