Ik zit toch ergens mee.
Rico is onwijs enthousiast als hij naar school mag. en kijk dat vind ik positief begrijp me niet verkeerd…
maar toen ik hem op kwam halen ging hij jengelen en hijw ilde gewoon niet met me mee naar huis.
Mijn vriendin was er bij en ik zei al tegen haar: wat moeten ze wel niet denken daar dat het thuis niet fijn is?
doe ik iets niet goed ofzo?
en toen zei ze al van: nee joh je moet dat zien alsof je een miljoen mag uitgeven in een mega groot warenhuis, en je na 1.000 euro INEENS moet stoppen en je dus niks meer mag uitgeven.
ja leuke vergelijking… ok daar had ze dus een punt. Maar hebben meer kinderen dit? ik bedoel…horen ze dat vaker? dadelijk denken ze dat ik geen leuke mama ben ofzo!
Wil constant naar de psz en niet naar huis?
Er zijn heel veel kinderen die dat hebben. Niets om je druk om te maken. Ze zijn in hun ogen gewoon nog niet klaar met spelen (en ze proberen jouw grens daarin ook op te zoeken hoor). Gewoon duidelijk maken dat jullie naar huis gaan en dat hij de volgende keer weer mag spelen. Vooral niet gaan belonen met leuke vooruitzichten e.d. Want dan blijft hij er heerlijk in hangen…
Tijd is tijd en als alle kindjes naar huis gaan, gaat Rico ook
ja hoor, ik hoor dit alleen maar in mijn omgeving van moeders waarvan de kinderen uiteindelijk niet mee willen naar huis, omdat ze nog druk aan het spelen zijn. Is vrij normaal. Bo heeft dit ook wel eens gehad, dan was hij net bezig met ene puzel ofzo, en dan kwam papa of ik hem ophalen. Hij was not amused
Heb hem even 5 minuten de ruimte gegeven, gezegd dat mama nog even met de juf ging praten en hij ondertussen kon spelen, zodra mama klaar was met praten, dan we dan gingen. En dat was dan uiteindelijk wel goed. (als je zegt over 5 minuten, snappen ze er niks van)
Ik heb tot nu toe nog geen verhaal gehoord over kinderen die dit niet hadden, dus denk dat dit een vrij normale ontwikkeling is, die ze op de psz vaker zien. Niet druk maken!!
liefs woezel
@Freubeltje: maar ze zaten allemaal aan tafel op ons te wachten. hij was blij mij te zien dat wel en riep heel blij: JAAA MAMAAA.
maar een kindje daar had een ballon vast en wilde die afpakken, ik zei dus: nee rico dat wil ik niet hebben jouw ballon ligt thuis (zo’n samba ballon gemaakt op school en dat kindje was toen ziek toen rico hem wel al mee naar huis kreeg…)
enfin… toen begon het eigenlijk hij riep; SCHOOLTJE TOE SPEEJEE!!
ja ik weet het ik moet ook niet zeuren maar ik had gewoon even zo’n gevoel van: vind je het niet leuk dan thuis?
en dan ga ik voor mezelf nadenken: doe ik te weinig leuks met hem… of doe ik iets anders wat ik anders moet doen… ja kijk ouders maken allemaal fouten dus ga ik nadenken wat voor fout ik gemaakt moet hebben dat maakt dat hij liever daar is dan bij ons.
eenmaal onderweg was het weer over hoor maar goed dat weten de juffen niet en ik denk dan; dadelijk denken ze dat rico liever daar is dan thuis.
snap ik zelfs nog wel als dat zo is want rico kent hier geen leeftijdsgenootjes. en op school wel en daar kan hij lekker vanalles ondernemen en doen omringd door kindjes… dus ik begrijp hem wel maar ik ben gewoon weer onzeker… zeurkont!
Idd: zeurkont!
Erik heeft het ook altijd als ik of papa hem van het kdv halen; eerst heel hard wegrennen als hij ons ziet. “Elik niet naar huis, Elik pelen!” En dan negeer ik hem gewoon; ga met de leidsters praten, kijk in z’n vakje, pak alvast z’n jas, etc. En dan probeer ik het opnieuw; hij is dan al gewend aan het feit dat ik er ben en dat dat betekent dat we naar huis gaan, vaak wil hij dan wel gewoon meewerken. En zo niet, dan pak ik hem onder z’n arm en gaan we alsnog
Het is heel normaal en zegt echt niets over hoe het bij jullie thuis is, hoor.
Groetjes,
M
ah gelukkig dan maar, ja ik werd er gewoon even onzeker van ik wist dat niet dat dat normaal was
Idd wat de rest ook al aangeeft, niet druk om maken. Ze vinden het hardstikke leuk hun vader/moeder weer te zien. Maar ja ze zitten ook nog midden in hun spel en ineens moeten ze dan naar huis. De ene keer laten ze het speelgoed makkelijker staan dan de andere keer. Leidsters zullen dan echt niet denken dat kinderen het niet naar hun zin hebben thuis. Ze weten heel goed waarom kindjes zo reageren. Rico is dus echt de enige niet.
Groetjes,
Sandra
@Sandra: maar mijn punt is dus; ze zitten dan al aan tafel op ons te wachten in hun jasje omdat ze daarvoor buiten hebben gespeeld. en dat is makkelijker voor ons kunnen we ze vrijwel meteen weer meenemen.
maar dan speelt hijdus niet hij zat daar gewoon en hij ging gewoon huilen en rende het keukentje in toen ik hem mee wilde nemen (kreeg wle een knuffel en kus en hij riep heel blij JAAAA MAMA tot ik hem mee wilde nemen) en ging daar spelen. CHOOLTJE BLIJFUH!
Idd niet druk om maken.
Ze vinden het gewoon erg leuk daar, veel speelgoed wat ze thuis niet hebben en gezellig bij andere kindjes. Echt niet dat Rico het thuis minder leuk vind. Geniet er lekker van dat hij het zo leuk vind. Beter zo dan dat hij alleen maar aan het huilen is en constant naar huis wil.
Groetjes,
Sandra
ja jullie hebben gelijk haha ik zeg niets meer en het erge is als ie morge koorts heeft mag hi8j nog niet gaan bakmama haha hij zal me idd wel spuugbeu zijn
Eliza heeft dat nu al… Ze wilt haast nooit dr jas aan doen als we weg gaan maar als de oppas komt weet ze niet hoe gauw die jas aanmoet en zegt ze dag mama…
ik krijg niet eens een kusje meer zo gauw wilt ze mee… Eerst dacht ik ook, oke is het daar dan veel leuker als hier?!? Maar als ze weer thuis komt wilt ze toch wel blijven haha en krijg ik wel een kusje en zegt ze hallo mama haha.
Zo te lezen hebben heel veel kinderen dat, niet druk om maken! Maar soms gaat dat toch automatisch
Liefs Shirley