Wijze praat


#1

Veronica wordt groter en wijzer. Zeker in dr "gesprekken". Zoals dit, wat in een paar uur tijd gebeurde.

Er stond nog best een behoorlijke afwas op mij te wachten, waar ik absoluut geen zin in had, maar ja...willen we eten, moet er wel eerst afgewassen worden, anders wordt die berg, nog groter natuurlijk en we weten allemaal wel hoe dat afloopt. Ja precies, dan sta ik een uur lang af te wassen en daar ben ik niet gelukkig van :o) .

Veronica begon al te vragen:"Mama, wat eten we straks?", "geroosterde groente, met vleesjes, krieltjes en appelmoes", "Oh...", uit dat laatste woordje haal ik feilloos de gedachte:"Gedver, dát hoef ik niet...", maar het wordt nog niet gezegd. Intussen blikt de afwas maar naar mij (kom mij afwassen) en ik besluit, dat het pizza dag wordt. "Wel van de pizzaman he?", fijn zo'n dochter, die de culinaire surprises van dr moeder zo in dank af neemt....

Afijn, pizzaman is gebeld (nou ja, gemaild moet ik zeggen), geld apart gelegd, wat Veronica wilt geven. Bel gaat, intussen heb ik dr duidelijk gemaakt, dat ze die 50 cent niet terug hoeft te hebben, maar moet zeggen:"Ik hoef geen centjes terug". Pizza jongen komt er aan (17 jaar ofzo, maar ik moet zeggen, deze pizzajongens worden vast op uiterlijk gekozen ;o)  ). Ik pak de pizza aan, Veronica opent haar geldbakje, haalt het geld er uit, geeft het keurig af en op mijn:"Wat zou je ook al weer zeggen?", zegt ze keurig, luid en duidelijk, absoluut goed ingestudeerd:"En ik hoef GEEN centjes terug te hebben". Keurig dus. Op het moment dat we naar binnen lopen, zegt ze:"Nou die pizzaman was wel aardig hoor, ze zijn altijd zo lief. Ik denk dat ik van álle pizzamannen houdt. Ja, ik houd van de pizzamannen", waaah hahaha, valt te hopen, dat ze er later iets anders over denkt.

Na dit gezellige pizza-aanneem-moment komt er natuurlijk ook weer een vervelend moment. Lekker zeuren, na het eten, om snoepjes. Wat dus niet mag. En nee, je mag niet weer My Little Pony kijken, ik word namelijk gestoord van die dvd. Lucas wordt uitgekleedt, om naar bed te gaan en Veronica probeert het toch nog een keer, in de deuropening.

"Ik wil gewoon een snoepje!", "NEE Veronica", "Je moet ja zeggen!", "Nee Veronica", "Nou dan dan....dan HOUD IK NIET MEER VAN JOU!", "Oh jeetje, vreselijk", maar goed, door de manier waarop ze dat zei, moest ik dus al lachen, wat ze ook zag.."Dan houd ik wel van papa en van Lucas.... En ook van Juanita (onze hond) en NIET MEER VAN JOU!", "Oke, dan niet", intussen hield ik het lachen al niet meer in. "Dan moet je niet lachen! Je moet verdrietig kijken, want het is heel erg hoor, als ik niet van je houd!", whahaha sorry hoor, moet ff de tranen uit mijn ogen vegen, dan kijk ik wel ff verdrietig. Ze kijkt me nog eens aan en vind dan schijnbaar, dat het tijd is, om de deur van Lucas zijn slaapkamer dicht te gooien. Wat niet lukt, want ik heb zojuist zijn kleren daar op de grond gegooid, dus zit er een broek tussen, met als gevolg, dat je geen luide knal hoort. Woest gaat de deur weer open, ze gooit die broek aan de kant en probeert wéér de deur dicht te knallen, maar helaas, het mislukt ook deze keer. Nu zit er namelijk nog een trui tussen. Je snapt, ze ontploft bijna, bij zoveel deur-ellende, gooit deur weer open, schopt die trui aan de kant, trekt deur weer dicht, wat wonderwel lukt, echter zonder harde knal. Er zat een sokje tussen :o).

Uiteraard wint mama dit, Veronica is weer gekalmeerd en gaat keurig ook naar dr bedje toe, nadat ze me toch nog eventjes duidelijk maakt, dat ze gewoon nog van me houdt:"Nu houd ik wel weer van je hoor mama", gevolgd door een kus ;-). Joh, wist ik toch wel, mafketeltje... "WAT ZEG JE DAAR?", oeps.. hihihi daar gáán we weer...

 


#2

ohhh hahahahah sorry want tis niet leuk te horen dat ze niet van je houden maar oohhh zo heerlijk als ze dan daarna zeggen het wel te doen hahah

 

Tries


#3

Dat was ik ooit en thomas van 4 jaar zei,Helen gaan we naar jou kinderen?oke zei ik thuis aangekomen zei hij waar zijn nou jou kinderen?daar zei ik op de bank huh?zei hij dat zijn Moeders en Vaders,(tieners) en toen…Helen heb jij geen Vader?jawel Thomas maar die is dood ooooh dacht ik ik snap het,hij bedoelde een man nee Thomas ik ben gescheiden oooh zielig voor jou Helen, nee joh ik ben blij!!de telefoon ging en hij rende naar de slaapkamer knalde de haak erop met de mededeling…waarom bel je niet gewoon in de woonkamer?ja Vaders zijn ook ex echtgenoten dus…en een klein meisje zei ooit Helen ik zit op Lawaai dansen wahahahaha (hawaii)of…na een beetje te lang in bad…kom gauw mijn handen zijn lek wahahahaha (rimpelig)of…mijn kleinzoon tegen zijn halfbloed Oom…Ome Lesly kom jij uit chinesie ofzo?mijn zoon kon er niet om lachen, wij wel zo zei hij mijn kleinzoon ooit Oma zien ze dat ik adhd heb en…ben ik gek?nee joh,was mijn antwoord,ben je gek!!!oooooh!met humor bereik je veel en houd je op de been,Oma Helen