Wij zoeken.. een hondje!

Hebben jullie er 1… en wat voor soort?

We wonen niet vreselijk ruim, hebben wel een aardige tuin, en willen graag een hondje, dat ook leuk is voor de kinderen! Het moet niet een hond zijn die per dag kilometers lopen nodig heeft, of mij er uit zal rennen!
Type engelse bulldog vind ik erg leuk, vriendlief niet

Jullie ideeën?

Groetjes Manderijn.

Hoi,
Wij hadden een kruising Jack Russell, donkerbruin, was meer een vuiknisbakkenras hoor. Hij werd afgestaan door mensen die hem niet meer wilde. Hij was toen één jaar. In juli is hij plotseling overleden, hij was toen 12 jaar. Nu hebben wij weer een hond, een echte Jack Russell, maar niet zo’n klein slag. Hij is 3 jaar en komt uit het asiel. Zijn omschrijving luidde: “totaal niet agressief” en dat moesten wij hebben met Liam in huis. Ik heb op de asiel pagina op internet heel veel omschrijvingen gelezen. Ik heb niet echt op ras gezocht, maar op karakter. We hebben getwijfeld over een pup (ook uit het asiel), maar ja het opvoeden kost heel veel tijd en het zindelijk maken ook natuurlijk. Ik wist voor mijzelf niet of ik daar wel de tijd voor had met een ventje van 1 jaar en 2,5 dag werken. Pups worden vanuit een asiel ook heel snel geplaatst. We hebben Liam meegenomen naar de hondjes waar we zijn wezen kijken of het ‘klikte’. Ik probeer er een foto bij te zetten… weet niet of het lukt hoor
Groeten,
Jo

Gewijzigd door - jo79 op 07 Feb 2012 20:53:03

Gewijzigd door - jo79 op 09 Feb 2012 21:24:47

Wij hebben zelf een Golden. Die zijn erg lief voor kinderen en kunnen lekker in de bossen rennen. Maar eens een keertje een blokje om als je neit veel tijd hebt is ook niet erg. Als hij een eigen plekje heeft en aandacht krijgt heb je een super hond! Je kunt een Golden goed commado’s leren en trekken kun je heel makkelijk afleren

Onze hond was een keer toen hij nog redelijk jong was (en dus sterk) uit logeren bij mijn oma van bijna 80 en die kon zonder trekken met hem lopen. Je kunt het dus goed aan leren.

Een ander ras zou kunnen zijn een Cavelier. Dit zijn kleine hondjes die ook erg lief zijn voor kinderen. Het enige nadeel van zulke hondjes is dat ze bij aanschaft best prijzig zijn.

Kijk wel uit voor de leuke lieve hondjes op marktplaats!! Als je een ras hebt uitgezocht kun je echt het beste naar een fokker in de buurt gaan en die is aangesloten bij de rasvereniging! Ze kosten wel meer, maar dan heb je de minste kans dat je een erg zieke hond koopt.

Alles wat groot is, begon ooit klein, je hoeft niet meteen een vlinder te zijn!

hoi
wij hebben een heeel leuk klein hondje (+/- 7,5 kg 30cm hoog) maar helaas een hele bijzondere mix (geen idee wat er allemaal in zit, maar het zijn wel heel veel verschillende soorten zo te zien )
maar iedere hond is een gok. als je een betrouwbaar ras neemt en van jongs af aan met de kids oplaat groeien en evt een goeie cursus doet gaat het in de meeste gevallen goed.
ik weet niet waar je woont maat in bilthoven zit een honden school (101 hondenschool heet t) is van een hele aardige vrouw. zij doet cursussen, maar staat ook altijd klaar om je advies te geven, Als je erg twijfelt kan je haar misschien eens bellen, zij heeft er veel verstand van (en zelf ook kinderen).

succes! (enne leuk een hondje!!!)

groetjes

heb op dit moment 3 honden, 1 kruising sbt mastino 1 sbt en 1 pitbull.

zijn heel lief voor kinderen en voor mensen, alleen je moet wel stevig in de schoenen staan omdat ze echt een baas nodig hebben.

waarom deze honden… omdat ze gewoon alles zijn wat ik in een hond zoek.

Ik hoef niet nu gelijk op het stuit een hond, komende zomer is ook op tijd genoeg… ons oog is nu wat gevallen op een beagle… maar ik twijfel toch ook nog… je hebt er wel wat werk van!

@Gidget, ik ben een fries, dus niet in de buurt nee

Groetjes Manderijn.

ik zou zeggen zet alle dingen die jij belangrijk vind aan een hond op en ga zo rustig aan de rassen af.
je maak de hond zo als die is, helaas kan je die niet zo kopen

Ik ben ook al een poosje aan het rondkijken voor een hondje. Een cavaliertje heeft inmiddels wel mijn voorkeur. Wij hebben een Jack Russel gehad maar ik vond dat geen succes omdat ze graag vaak en veel willen lopen/rennen … met een kind lukt dat niet altijd, hij kwam op den duur echt aandacht tekort. Hij was ook jaloers op onze dochter … Uiteindelijk is hij naar een man op een boerderij gegaan met veel grond er om heen. Beestje heeft het super naar zijn zin!

Als ik kijk naar gezinnen in de buurt met en hondje dan is dat vaak een Labrador, Golden R, Boomertje … zeer kindvriendelijke hondjes.

wij hebben een franse bulldog, dat is echt een goede keus geweest
Eliza was toen ruim 6 maanden dus wilde we een klein hondje, rustig, niet veel beweging en makkelijk in onderhoud.
Ze is ook vrij fors/gespierd dus ze kan er op liggen mee spelen alles wat je kan verzinnen en het maakt er niet uit. zelfde als een engelse bull. alleen die zijn een slag groter.

Onze buurvrouw heeft een beagle maar die heeft wel strakke opvoeding nodig want die zijn heeeel eigenwijs en speels met jachtinstinct, het zijn oorspronkelijk jachthonden.

succes met je keus. misshcien een idee om in een assiel te kijken? zitten ook vaak pups, en die zijn al zindelijk en schreeuwen (blaffen) om een baasje

Groetjes,

Shirley, de gelukkige mama van Eliza (L).–

bordercollie, kei lief voor kinderen, en het is het intelligentste honden ras ter wereld dus ze leren ontzettend snel.
overigens vind ik het bullshit dat ze zeggen dat ze continue bezig moeten zijn. ligt helemaal aan jezelf hoe je met het beestje omgaat. Ons shadow b.v. die vind het leuk om te frisbeeen en rond te rennen, maar is ie een dag alleen buiten om uitgelaten te worden omdat het slecht weer is, boeit haar dat ook bar weinig en gaat gewoon in dr mand liggen. of ze komt dr bal brengen dat je gaat overgooien… of een zachte bal om terug te koppen (geweldig!)

Wat ik ook eerder heb gehoord: Beagles zijn honden die er om bekend staan dat ze gewoon niet luisteren!

Jack Russels staan bekend om dat ze vaak ‘adhd’ hondjes zijn. Over actief en niet luisteren. Daar zou mijn keuze dan niet op vallen.

Als je een klein hondje wilt, is een Cavaliertje ideaal! Voor een grote hond is een Golden wel erg lief en betrouwbaar. Flatcoates zou ook kunnen, die hebben wel wat meer beweging nodig, zijn echt lief voor kinderen, maar zijn wel een beetje schrikkerig.

Of een Labradoedel?! Deze hebben als voordeel dat ze geen haar verliezen en de eigenschappen hebben van een Labrador.

Weet wel dat een hond, welk soort je ook hebt, opvoeding en regels nodig heeft! Met name in de eerste 2 tot 3 jaar ben je echt aan het opvoeden en krijgen honden ook last van de peuterpubertijd… Ze hebben tegen ons wel eens gezegd, 5 jaar een jong hand, 5 jaar een goede hond en 5 jaar een oude hond.

Doorgaans worden de echte rashonden niet zo heel oud. Voor een Golden geldt om en nabij 12 jaar. Die van ons is 11,5… We zullen hem niet meer tien jaar hebben, maar we hopen toch nog lang plezier ervan te hebben. Het is een echte rashond en ookal ga je er geen shows mee af, bij een rashond is de kans dat je een kat in de zat koopt (!) minder groot dan bij een handelaar.

Als onze hond er niet meer is, nemen we niet gelijk meer een andere hond, we hebben simpelweg geen tijd voor het goed opvoeden van de hond. Maar als het weer zover zou komen, gaan we voor een Cavaliertje. Black and Tan… Wat een eigenwijze snoetjes!

Wat ik je wel mee wil geven is dat grote honden voor kinderen erg angstig kan zijn. Niet alleen voor je eigen kinderen, maar ook andere kinderen. Je moet maar rekenen, als je een peuter bent en een grote hond voor je heb staan, kijk je hem recht in de ogen!

Alles wat groot is, begon ooit klein, je hoeft niet meteen een vlinder te zijn!

In ieder geval bedankt voor alle tips! Het zal even zoeken blijven denk ik!
En dat opvoeden daar ben ik me wel van bewust. Het zal inderdaad tijd gaan kosten, maar dat hebben we wel!
We zijn ook geen mensen die vaak hele dagen, of langer, van huis zijn. Het asiel eens bezoeken is ook een goede tip!
Dank jullie wel!

Groetjes Manderijn.