Wij zitten met een dilemma ivm ziekenhuis / spugen

Rico wordt dus 19 augustus opgenomen in het ziekenhuis.
sinds een week gaat het met het spugen echt veel beter.
zijn melk spuugt hij eigenlijk nauwelijks tot niet meer uit, zijn fruit nog soms (maar dat is ook zuurder dus misschien logisch)
weet niet zo goed wat ik hiermee moet. heel fijn allemaal natuurlijk maar goed hij moet dus nog opgenomen worden.
ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen maar moet ik hier iets mee doen? hopelijk snappen jullie mijn vraag een beetje.
Zoiezo zit hij kwa leeftijd totaal anders met eten dan hoe het normaal moet dus dat zou nog een punt zijn om aan te pakken en zijn ontlasting was eigenlijk ook veel beter dan voorheen maar toch niet zoals het zijn moet…
omdat dat onderzoek dus de 20ste gepland staat, vraag ik me af of dat puur en alleen voor het spugen is, want ik weet nu dus niet of dat dan wel nodig is (pff zie je altijd he als er echt stappen ondernomen gaan worden)
Daarbij krijgt hij ook nog medicijnen dus weet niet hoe het zonder gaat

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 29 Jul 2009 14:20:36

Wat fijn, dat het wat beter met hem gaat!!
Ik snap dat het nu verleidelijk lijkt om hem thuis te houden, maar ik zou toch gewoon naar het ziekenhuis gaan… ondanks dat je er erg tegenop ziet.
Mocht er iets niet goed zijn komt dit er alsnog uit, en is het wel allemaal goed, dan weet je dat, en is het prima.
Dan hoef je later, als het misschien weer iets minder gaat geen spijt te krijgen, van dat hij onderzocht is.
Succes ermee!
En geniet ervan dat het beter gaat!
Liefs, Anne

Lilypie

Hoi,

Ik snap je dillema. Maar wie zegt dat het over een week of twee weken ook nog goed gaat. Ik bedoel je weet maar nooit. Heb je nu afgezegd en gaat het weer mis dan moet je misschien weer op de wachtlijst. Ik zou het nu eerst aankijken en ervan genieten dat het goed gaat. Gaat het een of anderhalve week van te voren nog goed voor de opname dan zou ik het even overleggen met de ka. Dan kan er altijd nog besloten worden het wel of niet door te laten gaan. Het is nog ruim anderhalve maand weg.

Dus nee nog niet gaan afzeggen eerst afwachten en dan overleggen.

groetjes

lon106

hey meid!

ten eerste…heel fijn dat het beter gaat met je mannetje!
ten twede…ik zou die afspraak gewoon door laten gaan…net wat mijn voorganger zei…misschien komt er wel wat boven water en kan er direkt iets aan gedaan worden…
zeg je het af, moet je waarschijnlijk weer zolang wachten voor ie aan de beurt is…

groetjes!

karin

ja dat is ook weer zo
en daarbij wat ik ook al zei, we weten gewoon niet meer hoe verder met zijn voeding. wat wel wat niet hoeveel wanneer enz. omdat er zoveel aanpassingen zijn geweest etc etc etc dat we door de bomen het bos niet meer zien.
ik kan wel ineens weer eten gaan geven wat hoort op zijn leeftijd maar de angst dat het WEER mis gaat is best groot. en heb zoiets van: ze moeten dat daar maar lekker uitzoeken met ons samen, want alleen durf ik het niet aan omdat ik dan WEER opnieuw kan beginnen met gissen waar wat vandaan komt snap je?
bedankt in ieder geval
het is natuurlijk niet zo dat hij helemaal niet meer spuugde maar het gaat gewoon wel beter.
maarja ook DAT heb ik al eerder geroepen en ging het weer mis.
het punt is een beetje dat als we dan daar zijn dat ik dan bang ben dat er ineens niks aan de hand lijkt. terwijl dat wel degelijk zo is geweest snapje, en dat ze dan weer zeggen: tja het valt wel mee.
terwijl voorheen het dan wel weer slecht ging.
en het ligt er dan idd ook nog aan wat hij gegeten heeft of juist niet

Ik begrijp je gevoel Inge, maar ik zou de afspraak echt door laten gaan. Jullie hebben de afgelopen tijd zoveel meegemaakt met de voeding van Rico. Zij begrijpen echt wel dat jullie niet voor niets zijn doorverwezen. En ja, je kan eerlijk aangeven dat het nu wat beter gaat. Maar het is echt goed om hem nu eens helemaal na te laten kijken. Je vergeeft het jezelf ook niet als je de afspraak afzegt en er achteraf wel wat is met Rico. En het is goed om te weten hoe je nu om moet gaan met zijn voedingen etc. Kortom, gewoon door laten gaan die afpsraak.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

als ze zeggen dat het wel mee valt, … moet je dat niet pikken hoor!
daar schieten jullie anders ook niks mee op.
gewoon je mannetje helemaal na laten kijken…en lekker veel info over zijn voeding inwinnen en dan komt het vast helemaal goed!
en als er wat is…dan zijn wij er voor je meid!
( we zijn dan wel geen artsen maar we zijn wel goed voor een steuntje in de rug)

groetjes!!

karin

Inge, ik ben het volledig met de anderen eens hoor. Gewoon door laten gaan,ook al wil je Rico natuurlijk lekker bij je thuis houden, want zo’n klein kereltje al in het ziekenhuis…dat is niks. Laat 'm maar eens helemaal doorlichten…

Maare…als hij 19 september opgenomen moet worden, kunnen jullie dan wel naar de Ikkeben-dag? Is effe heel wat anders, maar daar dacht ik even aan…Bij mij is het ook nog steeds niet zeker, want mijn mannetje moet in september weer voor zijn werk naar de USA en we weten nog niet welke week…Moet nog een slag om de arm houden…

Maar dat is van later zorg! Eerst Ricootje goed laten nakijken!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hoi inge, kan me alleen maar aansluiten bij de rest van de dames. Niet afzeggen, nu gaat het beter en zoals je zelf zegt kan dat zo weer omdraaien. Weet je nog dat ik zei dat het zo goed ging met mees!!! Nou we hebben 2 beroerde dagen gehad weer. Ik weet dat je er tegenop ziet maar kop op, ik vond het echt niet zo erg bij mees. Het vervelende bij jullie is dat rico opgenomen moet worden. Kom op meis, als de uitslag hier goed van is hebben jullie dat ook weer in de pocket en kun je dat afsluiten.
Wel fijn dat het nu zo goed gaat, geniet daar maar lekker van, Heerlijk hé.

Gr patries.

indd niet afzeggen Inge wie weet wat het over een paar weken weer is (niet te hopen) maar laat ze hem maar eens goed onderzoeken daar heb je al lang genoeg op moeten wachten.
En ik snap dat je hem liever bij je houdt, maar neem ook aan dat je hem toch ook van de medicijnen af wilt hebben

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

oh meis… dat is dat weekend dat jullie ontmoetingsdag hebben toch? Jammer dat je daar niet bij kan zijn. Hoelang moet hij worden opgenomen? Heb het denk door drukte privé gemist. Arm ventje… maar gelukkig dat het nu beterder gaat met hem. Geeft jezelf ook weer moed hé!!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

nee 19 augustus he niet september, zei ik dat? sorry anders!
ja ik wil het ook wel door laten gaan maar het was gisteren trouwens weer mis dus had weer paniek geslagen voor niks…
Enfin… het is nog niet zo erg als voorheen en dat is een goed punt, maar zijn ontlasting is nog brak, gisteren een keer andijviestampot gegeven omdat het eerst redelijk ging (zit koemelk in) en nu gisteren tijdens het eten 1 slijm luier en daarna met de laatste hap weer een drek luier en echt met borrelend geluid erbij en hij keek echt moeilijk en daarna van ; pff dat is eruit.
we gaan natuurlijk wel gewoon maar gewoon de angst dat het dan ineens weer meevalt zit best hoog, omdat ze m dan niet eerlijk kunnen beoordelen,
en daarbij… ik wil eigenlijk ook niet dat ze hem met medicijnen beoordelen maar ZONDER omdat het juist normaal is dat hij zonder medicijnen niet spuugt.
hoe moet ik dit aan gaan pakken?
iemand idee?? ja sorry dati k het aan jullie vraag maar wat ik al eerder zei… wij zijn al zolang bezig en weten gewoon niet meer hoe of wat en wat moet moeten zeggen en wat niet… en jullie staan er toch meer buiten dan wij dus…bij deze

Ik heb er natuurlijk geen verstand van, maar ik ga ik er vanuit dat ze hem zonder medicijnen gaan beoordelen. Want ja anders heeft het geen zin hem na te laten kijken aangezien de medicijnen horen te werken. Denk dus echt wel dat ze dit zonder medicijnen doen, want dan kunnen ze een veel reeler beeld krijgen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

sorry… heb je he als je moe ben in het nachtleven…

quote:
Rico wordt dus 19 september opgenomen in het ziekenhuis. sinds een week gaat het met het spugen echt veel beter.

of euh… lees ik het wel goed ?!

haha stom
19 augustus dus
ik zat waarschijnlijk in de war met zijn inenting

@Sandra: ze zeiden dat ik de medicatie mee moest nemen…
maargoed STEL het is dus met medicijnen. hoe moet ik dat dan brengen
gewoon van: ik wil dat jullie hem zonder medicatie beoordelen dus stop per direct maar met medicijnen geven???
ik weet ook niet??

Inge vaak vragen ze om of je de medicatie meebrengt omdat ze er niet altijd zeker van zijn dat ze zelf op voorraad hebben was met mijn insuline ook toen ik naar het ziekenhuis ging.

Groetjes,

Michèle

Inderdaad vreemd dat je de medicijnen mee moet nemen. Misschien gaan ze eerst met medicijnen bekijken en dan zonder. Ik zou het in ieder geval raar vinden als ze alleen de onderzoeken doen met medicatie. Dat zou ik zelf ook niet willen, dus dan zou ik inderdaad aangeven dat je wilt dat ze hem onderzoeken zonder de medicatie. Omdat ze dan een veel beter beeld kunnen maken van wat er daadwerkelijk aan de hand is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

@Michele: ja dat weet ik wel maar waarom zouden ze zijn medicijnen nodig hebben als ze hem juist willen onderzoeken over waar het over gaat. dan heeft het onderzoek toch geen zin met medicijnen.

@Sandra: ik denk idd dat ik heto ok zo ga brengen.
gewoon zonder medicijnen zodat ze echt kunnen zien wat er aan de hand is en geen vertekend beeld krijgen!