Leuk he!
Ik heb echt een super familie.
Er zaten een paar hele mooie, stevige schoenen in voor J. Wat leuke kleding voor mezelf en haar. Nederlandse boekjes (zwartepiet, jip en janneke) kleurboekjes, klei met vormpjes, een olifant knuffel, verkleedspullen, een tutu en veel meer, DVD van sesamstraat, en van meneer de uil! Wij zijn weer verwend. En nu het allerleukste nieuws. Mijn moeder komt over voor 3 maanden!!! Voor J’s verjaardag (12 maart) is ze er! Waarschijnlijk komt ze op 25 Februari! Dus al heel snel! Joepie!!!
Wij weer een paketje uit NL hebben ontvangen!
Oh gaaf en goed nieuws meid enne leuk voor J ook dat Oma er is voor haar verjaardag.
Groetjes,
Michèle
Neem waarschijnlijk de eerste week vrij, daarna gewoon weer werken, maar goed, mijn ma vermaakt zich prima hoor. We wonen dicht bij het centrum van Blantyre, dus ze kan zo de stad in, lopend maar 5 tot 10 minuten dan ben je bij winkeltjes, het zwembad, de markt, restaurant etc! Ik heb ook het vermoeden dat ze wil reizen, dus ze zal niet 3 maanden onafgebroken bij ons zitten (Mijn ma is pas 45 jaar he) Die gaat ook niet de hele dag met Jada op sleeptouw, nartuurlijk mag ze dat wel, maar ze komt ook gewoon om te rusten en vakantie te hebben. We hebben de nanny toch, dus das geen probleem. Ze kunnen zelfs met Jada, Oma en Nanny naar het zwembad, park ofzo! Komt vast goed. Alleen hebben we maar 2 slaapkamers dus dat word even veranderen, maar goed, no problem! This is Africa!
wat een geweldig nieuws! super hoor! en wat leuk ook voor J!
klinkt goed zo’n verrassingspakket toppie hoor! enne idd 25 febr. is snel! je zal haar wel enorm missen
Tja natuurlijk mis ik mijn familie, maar moet wel zeggen dat ik 3 maanden best lang vind, kan mijn ma natuurlijk niet weigeren, maar goed 3 maanden!!! en ons huisje is dus best klein! Maar goed, aan de andere kant natuurlijk super! Nu ook hopen dat ze het Nederlands redelijk oppikt!
quote:
Tja natuurlijk mis ik mijn familie, maar moet wel zeggen dat ik 3 maanden best lang vind, kan mijn ma natuurlijk niet weigeren, maar goed 3 maanden!!! en ons huisje is dus best klein! Maar goed, aan de andere kant natuurlijk super! Nu ook hopen dat ze het Nederlands redelijk oppikt!
Ma ma woont in Noord holland maar die hoe ik ook geen 3 maanden over de vloer hoor
Groetjes,
Michèle
Leuk zo’n pakketje onvangen. Die spanning van wat zou erin zitten!
Dat je moeder komt is ook fijn. Drie maanden is wel lang, maar ook zo weer voorbij. Tijd vliegt!
Voor J ook leuk dat oma gezellig komt, die ziet ze dus echt niet elke dag
Mamma van:
Anna geboren op 2 juli 2007
Nora geboren op 4 juni 2009
Wat fijn dat je weer zoveel spullen uit Nederland hebt gekregen. En natuurlijk helemaal super dat je moeder overkomt. Heb je haar al erg lang niet gezien?
Groetjes,
Sandra
Wat leuk een pakketje uit NL en natuurlijk nog leuker dat je mams komt!!! Ik moet zeggen dat ik een supergoede band heb met mijn moeder en toen ze laatste vertelde dat ze misschien naar Duitsland (mijn moeder is van Duitse komaf) verhuizen, sprongen de tranen in mijn ogen!!! Ze woont hier een paar straten verderop en we zien elkaar elke dag wel, dus als dat wegvalt… pff moet er niet aan denken!!! Maar das ieder voor zich natuurlijk
Gaaf zeg, en wat heerlijk dat je moeder komt!
Het is ook niet zomaar een reis, dus voor je moeder wel fijn dat ze 3 maanden gaat, das de moeite waard. En zo te lezen zal ze ook lekker dr eigen gang gaan, dat scheelt. (leuk zo’n jonge moeder die nog lekker reislustig is, die van mij is inmiddels 62 en echt niet in een vliegtuig naar Afrika te krijgen…hihi)
Lekker genieten met elkaar!
Groetjes Carolien.
Hihihih mijn moeder is wel lief hoor, maar ja dochers en moeders he! Laatste keer dat ze hier was is toen Jada net 1 was geworden en ze was er ook bij toen Jada geboren werd. We zijn vorig jaar nog wel bij haar geweest, in Februari voor 3 weekjes. Dus het is al weer een jaar geleden, maar als het goed gaat komt ook 1 van mijn zusjes in Oktober voor de eerste keer hier naartoe! Dus dit jaar duurt het niet zo lang voor dat ik weer bezoek hebt! Leuk he! Ja voor Jada vind ik het vooral belangrijk natuurlijk! Het is toch fijn dat ze ook een band op kan bouwen met haar familie die zo ver van haar vandaan woont.
Wat leuk zeg!!
Komen jullie ooit nog wel in NL wonen dan? Of blijven jullie echt daar?
En wat was de reden (als ik vragen mag) dat jij daar bent gaan wonen? Alleen voor je man?
Liefs, Melanie
Ons plan bekijken we van jaar tot jaar, nu is het hier prima, stabiel, en we hebben een okay leven, mocht dit door omstandigheden anders worden, dan bekijken we dat. Ik vind zelf NL niet echt “gezellig” meer voor buitenlanders. Of je moet misschien in een grote stad wonen. Wij zijn in sommige winkels echt naar buitend gestaard, etc. En dat merk je pas als je met een donkere man naast je loopt, want dat heb ik nooit gemerkt toen ik “alleen” was. Toen dacht ik altijd dat NL zo tolerant was! Het is ook ontzettend moeilijk om nu mijn man naar Nl te “halen” Ik moet dan aan veel eisen voldoen en hij moet dan hier NL leren en die hele procedure kan zo 1 jaar duren. Ik kan dat niet, alleen voor mijn kind zorgen en een jaar weg zijn, als het moet dan moet het, maar op dit moment kies ik daar niet voor!
Klinkt l*llig malamwimammajada maar met al die PVV/ Rechts stemmers zal het alleen maar moeilijker worden en minder tolerant zijn in de toekomst. Als wij als echte nederlanders al meer ons land verlaten dan dat we blijven kun je nagaan hoe het voor je man moet zijn hier.
Groetjes,
Michèle
@ michele, nee hoor dat klinkt helemaal niet lullig. Ik zou niet willen dat mijn dochter een buitenbeentje word omdat haar haar niet recht is, of haar huid niet blank! Ik pas hier nu al mee op, bijv, met vriendjes en school! Ik heb ook een groep mensen om me heen waarbij de kids “hetzelfde” zijn als J zodat ze weet dat ze niet de enige is, en dat doe ik ook bewust!
En ja over Rechts maak ik me ook zorgen, maar daar kan ik verder weinig aan veranderen. Ik zeg ook nooit nooit, maar het moet heel ver komen (niet meer huur, school of eten kunnen betalen hier) voor ik de stap maak hier weg te gaan!
Daarom hebben we morgan ook op een multi culti creche gedaan. In de buurt bij ons is moeilijk aansluiting te vinden omdat helaas culturen bij culturen hokken, maar daar moeten de kindjes wel met elkaar spelen en slapen. En als ouders spreek je nu wel met elkaar ipv alleen goedemorgen bij de voordeur. Ze leert dat iedereen anders is en waarom. Ik hoop zo dat zij wel leert dat het ook zo kan.
Groetjes,
Michèle