Nou, als het gelukt is dan staat hieronder haar foto.
Ze is trouwens van 1935, dus nu 69 jaar (of net 70, als ze van begin januari is)

En hier het verhaal:
Erzsebet is weduwe en woont alleen. Ze was getrouwd met Gyorgy Kaszinec. Haar zoons heten Victor (1958) en Tamas (1961). Haar kleinkinderen heten Tanya, Vitalik, Szergej, Istvan, Anna en Natalia. Het is een erg aardige vrouw die graag een praatje maakt.
Haar inkomen bestaat uit een pensioen van slechts 20 euro per maand. Ze doet haar huishoudelijk werk, werkt in haar groentetuin en past regelmatig op haar kleinkinderen.
Het huis is 100 m2 groot en bestaat uit vier kamers. Er is vooral aan de buitenkant veel achterstallig onderhoud. Het huis heeft een aansluiting op het elektriciteitnetwerk. Ze kookt en verwarmt met behulp van hout. Water moet buiten uit de put gehaald worden. De vaste lasten, exclusief eten en kleding, bedragen 10 euro per maand.
De godsdienstige achtergrond van Erzsebet is Gereformeerd. Ze gaat niet naar de kerk.
Vroeger heeft ze op een kleuterschool gewerkt.
Als het goed is krijgen we nu snel een map thuisgestuurd met verdere info over haar en de foto etc.
Zelf vind ik het een heel goed initiatief.
Vaak worden er alleen maar kinderen geholpen (wat ook enorm goed is uiteraard!!) maar die oude mensjes verdienen toch ook wat, of niet.
Daar hebben ze niet van die prachtige, luxe bejaarden/verzorgingstehuizen zoals hier…
Nou weet ik meteen wat voor mijn verjaardag volgende week, haha!![]()
Geld…voor deze lieve mevrouw…
Het kost trouwens 22,70 euro per maand en je betaald dat aan Dorcas.
Voor eventuele geinteresseerden had ik net geprobeerd de banner te plaatsen, maar dat lukte me niet.
Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 12 Jan 2005 10:25:57