Wij volgende week naar Frankrijk gaan (kamperen!)

Volgende week donderdag gaan we naar Zuid-Frankrijk.
Stephan en ik gaan dan 's morgens vroeg met mijn ouders mee (die hebben een caravan) en we rijden er dan twee dagen over (we gaan namelijk helemaal naar het zuiden, in de buurt van Nice).
Mijn vriend moet nog een week werken en komt dus die week daarna op zondag naar ons toe.
Pff…ruim een week zonder vriend/pappa.
Dat zal wel ff wennen zijn voor mij en Stephan (en natuurlijk voor hem zelf!).
Ben ook heel erg benieuwd hoe Stephan zich houdt, die twee dagen in de auto.
We stoppen wel regelmatig natuurlijk.
Ook ben ik benieuwd hoe het met hem op de camping gaat.
We twijfelen nog of we hem in zijn campingbedje bij mijn ouders in de caravan zetten of dat hij bij mij in de tent gaat de eerste week.
Kortom: best spannend!
Maar…we hebben er hartstikke zin in om onverwachts toch nog op vakantie te gaan
(we zijn namelijk net een eigen bedrijfje begonnen en hadden er niet op gerekend dat we deze zomer op vakantie konden aangezien een eigen bedrijfje natuurlijk veel tijd eist, vooral in het begin).

O ja, tips over kamperen met kids van ongeveer 2 jaar zijn van harte welkom!

Groetjes, Bianca

ooh gezellig hoor
en ja zal wel wennen zijn zonder zijn papa

en ja tips ppfffffffff ff denken genoeg speelgoed,badje om buiten in te spelen, fietsje of stepje,zonnebrand goede verband doos

verder kom ik ff niet hahaha

veel plezier

groetjes bianca

Ben beniewd want wij gaat volgend jaar naar sarlat aan de dorgogne wij willen het in 1 keer rijden snachts, en wil voor die tijd mijn rijbewijs hebben wordt ploegen hihi

Liefs Tries

Nou Tries, ik laat wel weten hoe het gegaan is! Lijkt me voor een kind trouwens wel prettig om 's nachts te rijden omdat ze dan meestal slapen.
En Armanda, we gaan dus 3 juli weg en mijn vriend komt zondagochtend 13 juli. Uiteindelijk gaan we dan met hem een week later weer terug. Mijn ouders gaan nog een stukje verder trekken.
Dus in totaal ben ik er met Stephan iets meer dan 2 weken.

Groetjes, Bianca

ja zo dachten wij er ook over dan slapen ze jordy is dan 3 en roy 1.5 dus lijkt mij beter het snachts te doen

Tries

ps hoor graag hoe het is geweest

Liefs Tries

wat heerlijk, naar zuid-frankrijk!!! ben heel benieuwd naar je ervaringen…we hebben het erover gehad om het eventueel volgend jaar te doen, dusse…ben heel benieuwd hoe jullie het ervaren. En, ja, dat zal wel even wennen zijn zonder je vriend/stephan zijn papa, de eerste week …!! Mag ik vragen wat voor bedrijfje jullie zijn begonnen?? (ben ik nieuwsgierig he?) leuk dat er dus toch nog ff een vakantie voor jullie inzit! Geniet er maar lekker van! Liefs, Corrine.

Hoi Corrine,

We zijn een bedrijfje begonnen in de bewaking/beveiliging.
Je weet wel: pand-beveiliging, surveillance, portiersdiensten etc.
Mijn vriend werkte al een tijdje in die branche en sinds kort dus voor onszelf.

Enne…ik laat ABSOLUUT na de vakantie weten hoe het gegaan is met een peutertje van net twee jaar op een camping in Frankrijk (en twee dagen in de auto, hihi).
EN…10 dagen zonder mijn vriend!
Pfff…
Ben wel heel benieuwd hoe Stephan dan reageerd als hij z’n pappa weer ziet!
Hoe IK reageer is wel bekend natuurlijk, haha! BLIJ natuurlijk.
Ben ook erg blij met deze onverwachte vakantie en dat Peet later komt moeten we dan maar “op de koop toe nemen”.
Gelukkig zijn we er samen nog een week voordat we weer naar huis gaan!
Lekker genieten!

Ik wens iedereen alvast een prettige vakantie, zowel degene die naar het buitenland gaan als degene die in Nederland vakantie vieren!!

Groetjes, Bianca

He, ik word er gewoon jaloers op, al die vakanties.

Nouja, hier gaat de hele familie op safari.
Mijn zus gaat samen met haar vriend naar Tanzania op kampeervakantie. En wij gaan een weekje naar de Beekse Bergen
Maar ik moet zeggen, ik kijk er wel naar uit.

Groetjes Miriam

Da’s toch ook hartstikke leuk: Beekse bergen!

Wat denk je dat Stephan nog gauw even “doet” vlak voordat we op vakantie gaan…ziek worden!!
En niet zo’n beetje ook!
Zaterdag en zondag had hij 40 graden koorts! Echt ziek was hij er van.
Je weet wel…niet willen eten en drinken, niet weten wat ie moet doen (kon gewoon z’n draai niet vinden) en het liefst de hele dag bij mamma op schoot/opgetild worden/knuffelen.
Echt ZOOOOOOO zielig!
Vanmorgen had hij gelukkig minder hoge koorts: 38,3 graden
Hopelijk is het snel over!
Morgenochtend voor alle zekerheid even naar de huisarts om zijn oortjes na te laten kijken.
Hij heeft tenslotte nog niet zo lang geleden drie keer achter elkaar een fikse oorontsteking gehad en toen merkte je ook niks (ik bedoel dat hij niet naar zijn oortje grijpt ofzo, zoals andere kinderen blijkbaar wel doen volgens de huisarts).
Liever nu even na laten kijken voor alle zekerheid dan dat we straks in Frankrijk naar een dokter moeten!

Groetjes, Bianca

Hoi Armanda,

Dat heb je wel slim geregeld: kids uit logeren zodat je zelf je handen vrij hebt om spullen in te pakken etc.
En inderdaad: mijn ouders vinden het ook altijd erg jammer als ze Stephan een paar weken niet zien.
Gelukkig hebben ze dit keer geen last van dat probleem aangezien wij met hun meegaan!
Nou zitten we alleen 10 dagen zonder pappa/vriend!! Hoe dichterbij het komt, des te “gekker” ik het vindt. Moet er gewoon nogal aan wennen om mijn vriend zo lang niet te zien en zelf in Frankrijk te zitten met Steef.
Klinkt lekker truttig hè !!!

Hoop dat de huisarts morgen niks aan Stephan’s oortjes kan zien. Dat alles gewoon goed is.
Stephan heeft nu de hele dag nog 38,3 enzo.
Hopelijk is het morgen weer nog wat beter.

Groetjes, Bianca

P.S. Naar welk gedeelte van Frankrijk gaan jullie?
En gaan jullie met de auto?
Naar een huisje of camping o.i.d. ??
Veel vragen hè !!

nu ben ik eens benieuwd, wat kost een camping… ga je met een caravan? of tent
ik ben aan het kijken om gewoon een hotelletje te boeken in september maar jeetje zeg moet voor sofie gewoon vol betalen en 800 euro voor een kind van 2 te betalen gaat me echt te ver! vandaar wat kost een gemiddelde camping, eventueel met een tent die er al staat

Kussies

Hoi Kim,

De camping waar wij naar toe gaan kost rond de 25 à 30 euro per nacht inclusief electriciteit.
Je betaald dus inderdaad gewoon de PLAATS waar je je tent of caravan neerzet.
De prijs van de camping hangt natuurlijk ook af van de plaats waar je naar toe gaat.
Bij het strand in de buurt betaal je vaak wat meer dan wanneer je een beetje “achteraf” zit en het hangt er ook nog vanaf of er op de camping bijv. veel georganiseerd wordt of niet enzo.
Maar waar wij nu naar toe gaan is in de buurt van Nice en Cannes en we zitten vlakbij het strand (en er wordt ook nog wat georganiseerd op de camping) dus ik vind de prijs wel meevallen vergeleken bij een hotel of stacaravan (die kan je ook huren).

O ja, met Stephan lijkt alles gelukkig weer goed te zijn.
Hij heeft sinds vanmorgen geen koorts meer en de huisarts zei dat hij geen oorontsteking heeft o.i.d.
Waarschijnlijk is het een virus geweest ofzo.
Gelukkig dat we dat nu zo goed als achter de rug hebben!!!

Groetjes, Bianca

nou heeel veel plezier dan maar he!!! kom niet te bruin terug want dan word ik jaloers!

Kussies

wij betalen hier in nederland ook zo 25 euro per nacht en dat is dan voor 4 personen vouwwagen,electra en voor de auto

valt dus reuze mee vind ik

volgend jaar gaan we waarschijnlijk naar italie en dan zijn we als ik het allemaal goed gezien heb 55 euro kwijt per dag ietsjes meer maar goed kom je wel weer over heen

maare kim wil je ook gaan camperen

groetjes bianca

nou wel luxe kamperen dan he, ben ooit in spanje op zo’n superdeluxe camping geweest, met disco, 4 zwembaden en bioscoop en verschillende restaurants.maar ech een kampeer mens ben ik niet maar als er ergens een huisje cq caravan klaarstaat met toilet dan durf ik het best aan,hahahahaluxe poppetje ben ik ook wel. heb gewoon geen zin om voor sofie zoveel geld te moeten uitgeven en daarbij komt volgens mij is het voor een kind veel leuker op de camping als in een hotel

Kussies

Hallo,

Wij zijn net terug uit Frankrijk, heerlijk een maand van het Franse leven genoten!!
Al hebben we dit jaar een echte Tour de France gemaakt, 4150 km gereden, lang leve de airco!!! We zijn begonnen op een camping in de Cevennen voor 2 weken en wilden graag ook eens naar de Dordogne, bij Sarlat in de buurt. Een tocht dwars door de bergen op kleine weggetjes (berggeitenroutes) waar je niet harder dan 30 hooguit 40 km per uur kon. Maar de Dordogne was veel te heet, zonder een zuchtje wind, en maar zweten (heel Nederlands). Wat ons opviel was dat de campings daar een stuk duurder zijn en minder mooi sanitair hebben, het is vaak erg oud. Wel is de Dordogne erg mooi!!! Maar omdat Mark (4 maanden) er erg ziek werd van de hitte, wij waren er ook niet onszelf, hebben we snel weer ingepakt en zijn naar het noorden gegaan, naar Lac de St. Pardoux in de limoges. Minder mooi qua omgeving en zeker niet veel te beleven, zo weinig dat Paul (bijna 3 jaar) er niemand, behalve ons had om mee te spelen. Na een paar dagen zouden wij alleen overblijven op de camping, geen lekker vooruitzicht. De boel wederom ingepakt en nu richting kust, 550 km naar het zuiden, Valras Plage met een heerlijk zeewindje, het was op een gegeven moment 42 graden maar je merkte er bijna niets van. Wat een enorme grote campings, niet gezellig meer, tot een kapsalon aan toe. Maar goed, ondanks de superkleine plekjes (we konden de luifel er niet eens voor, daar moest de auto staan en wij gingen via de zijingang naar buiten!!) er waren heel veel kinderen voor Paul om mee te spelen. We stonden direct aan het strand, de zee kon je horen als je voor (ik bedoel naast) de tent zat. Wel zijn langs de kust de campings erg prijzig. We moetsten in het voorseizoen 25 euro zonder stroom per dag betalen, we gaan altijd in het voorseizoen en komen op vele mooiere campings, met beter sanitair en mooiere zwembaden, en betaalden dit jaar op de andere campings incl. warm water niet meer dan 12,25 euro per dag.En wat ons opviel was hoe groter de campings met meer activiteiten, hoe meer je voor die activiteiten moest betalen, zo vroegen ze rustig 5,50 euro voor het zwembad per persoon, ook voor Mark (4 maanden) tja, ik kon hem toch moeilijk bij de tent laten als zijn broer wilde zwemmen. Het zwembad hoort bij de camping, in geen enkele folder stond er iets over.

De reis gaat ons altijd goed af met de kinderen, zowel overdag als s’nachts, dit was onze zesde buitenlandse reis sinds we kinderen hebben. Neem leuke spelletjes mee, maar geen poppenkastpoppen zoals ik deed dit jaar, Paul vond het het einde om de hele dag tegen te kletsen, ik voel mijn arm nog!!! Hij had ook een oude landkaart om mee te helpen de route door te geven en op te tekenen. Raamstickers. Een bal om tijdens de stops lekker achteraan te rennen. een radio-casette met kinderliedjes. Onderweg zie je aan de borden op welke parkeerplaatsen speeltuintjes zijn! Je hoeft niet veel speelgoed mee te nemen, jeu de boules spelen met steentjes is veel leuker! Zijn fiets hebben we niet eens in elkaar gezet.Ook zijn lego is niet van zijn plek geweest. Een opblaasbadje voor bij de tent is altijd handig. Ook een zwemband waar je kindje in kan zitten (soort broekje) die zijn namelijk niet te koop in Frankrijk. Mark zat er nu met zijn 4 maanden al in en Paul had een maat groter bij zich.

Armanda, ik had je al gesproken maar nogmaals een hele fijne vakantie!! Net als alle anderen die nog gaan!!

groet,
Annemieke

Hoi Armanda,

Er zijn op die grote campings wel elke avond disco’s, karaoke en dergelijke activiteiten. Wij hadden nu het geluk, vinden we, dat de muziek om 00.30 uur stopte, daarvoor kon je nauwelijks een gesprek voeren en de kinderen dansten en swingden in hun bedjes. Vaak duren dat soort activiteiten tot diep in de nacht in het hoogseizoen.

groetjes,
Annemieke

Ps, ik heb net de Blauwvingermarkt leeggekocht!!