..wij vannacht....UPDATE: NIEUWE VLOER!

Haha Danielle, maar dat viel nog tegen hoor. Ik heb vandaag nog even goed gedweild, want uit alle hoeken en kieren was stof meegekomen met het water. En dat was op sommige plekken aan de vloer blijven zitten. Nu blinkt 'ie inderdaad weer

Ik meen dat er op sommige plaatsen in het laminaat een kier zit of een bollinkje…weet niet zeker of dat er al zat en dat ik dingen zie omdat ik erop let, of omdat het van het water komt. Onze vloer is altijd al ontzettend ongelijkmatig geweest, dus het kan er altijd al hebben gezeten. We kijken het nog even aan.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Jeetje wat heftig. En dat nog eens midden in de nacht. Gelukkig kwam je er nog redelijk op tijd achter. Maar bah wat een koud zo midden in de nacht. En toch een uur van je slaaprust weg. Ik moet altijd s’nachts een paar keer, dus ben heel blij dat wij gewoon een toilet boven hebben.

Groetjes,
Sandra

@Sandra, maar dan merk je niets van een eventueel waterballet beneden hè…met zo’n boventoilet

Manlief zei gisteravond dat het niet aan mij ligt en dat hij ook bollinkjes ziet die er eerder nog niet zaten. Op sommige plekken begint het ook een beetje te kieren. Nou, dat geven we dan maar aan op het meldingsformulier voor de verzekering, moet er maar eens een mannetje naar komen kijken.

Groetjes,
M

Hihi nee dat is waar Mriek.

Groetjes,
Sandra

Zeg, Mriek? wat voor vloer hebben jullie eigenlijk? je zou maar laminaat hebben jeetje…

Wij hebben laminaat, lieve Inge

Groetjes,
M

ohw crap! kliklaminaat? is dat niet helemaal omhoog gekomen?
ik weet nog dat rijco 10 liter water in een vaas (waar de vissen in zaten) kapot liet vallen op de grond in de keuken waar dus laminaat lag… nou die vloer kon er diezelfde dag nog uit…tjee wat een bende was dat!

Kliklaminaat, ik denk het. Het zal er al in toen we hier kwamen wonen, dus zeker weten doe ik het niet. Maar is laminaat niet altijd kliklaminaat? Hoe dan ook, het is niet heel ernstig zoals jij zegt. Nog niet…het bolt wel een ietsiepietsie op bepaalde plekken, maar da’s niet te zien als je niet weet waar je naar kijkt.

Oh, wat erg! Vissen over de vloer? Wij hebben een aquarium in de kamer met allemaal vissen, de hemel zij geprezen dat het dát niet was

Groetjes,
M

hahaha nou de vissen had hij er al uitgehaald, want het moest verschoond worden.
enne nee wij hadden wel een echt aquarium met tropische vissen maar dat was in onze vorige woning.
ehm ik weet niet of laminaat altijd kliklaminaat is haha goeie vraag…

Wie het weet mag het zeggen: is laminaat niet altijd klik?

Groetjes,
M

Het verschil is eigenlijk heel simpel
Kliklaminaat klik je in elkaar
Gewoon laminaat moet je zelf aan elkaar vast lijmen.
Als het dus op de vloer ligt heb je met gewoon laminaat een mooier egaal geheel, terwijl je bij kliklaminaat de lijnen beter ziet.
Ook heb je met kliklaminaat het nadeel dat het sneller uit elkaar kan schuiven.
Voordeel van kliklaminaat is dus dat het zomaar ligt

Kliklaminaat:

Laminaat:

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Gewijzigd door - goudvisje20 op 24 Jan 2011 18:31:03

Gewijzigd door - goudvisje20 op 25 Jan 2011 09:19:40

Nou, kijk! Een kenner. Alleen de foto van het kliklaminaat doet het niet Zo van de foto te zien lijkt ons laminaat op het gewone, gelijmde laminaat. Zelfs de kleur is hetzelfde! Ben daar alleen wel op uitgekeken, zoals ik al zei. Maar met die waterschade maakt kliklaminaat of gelijmd niet uit, denk ik? Water is water en de schade zal denk ik niet meer of minder zijn met het een of andere laminaat.

Groetjes,
M

De foto doet het inmiddels! Wij hebben zeker geen kliklimaat kan ik nu zeggen, die lijnen zie je inderdaad heel goed en dat zie je bij ons niet.

Groetjes,
M

Het maakt degelijk wel uit hoe ernstig de waterschade is bij het laminaat mbt klik of lijm laminaat. Als het gelijmd is, komt het water minder makkelijk er onder, dus heb je minder snel schade, en bij klik, heb je dus altijd een naatje open, wat op de foto te zien is, en heb je dan lekkage, dan lekt het makkelijker naar onderen toe , waardoor je sneller schade hebt!

liefs woezel

Oké Woezel, dat klinkt logisch. Nou maar hopen dat er niet te veel water onder de vloer is gekomen. Of wel? Hmmm…

Groetjes,
M

inderdaad wil klinkt zeker logisch!
wij hebben WEL kliklaminaat maar het ziet er bjna hetzelfde uit als op de foto van “lijmlaminaat” maar dat komt omdat mijn schatje thuis zo goed is in klussen

In mijn optiek bakt diegene die het daar heeft gelegd er vrij weinig van haha!!

Nieuws: vandaag is er iemand geweest om de schade op te nemen en we krijgen een compleet nieuwe vloer vergoedt! Inclusief leggen. Fijn! Van die mooie brede planken en niet te onderscheiden van een echte houten vloer. Ongelooflijk hoe mooi dat is. Op 14 maart komen ze het leggen. Ik ben blij!

Groetjes,
M

Ja bakmama, het is wel opnieuw laminaat. Omdat we laminaat hadden, krijgen we een nieuwe laminaatvloer vergoed. Maar wat ik zei: van die mooie brede planken, compleet met houtnerfstructuur en noestjes en zo. Bijna niet van echt te onderscheiden. Ooit als ik later groot ben () wil ik ook nog wel eens een echte houten vloer zoals jullie, da’s helemaal super. Maar voor nu is dit ook helemaal prima. Haha, en met zo’n man als jij hebt kom je niet weg met ‘simpel’ laminaat zeker

Groetjes,
M

hahahahaha, nou mijn is oo interieur bouwer, maar een houten vloer komt er hier niet in!! Manlief vind het zonde met kleine kinderen en vind dus dat als we en houten vloer nemen, dit dan pas gebeurt als Bo (en eventuele toekomstige andere kids) minstens naar de middelbare school zijn. Begrijpelijk, want het is echt veel werk omdat een beetje mooi te houden!!

Maar wel fijn dat je een nieuwe vloer krijgt!! In onze woonkamer hebben we ook een laminaat vloer wat lijkt op echt hout, met nerfen en alles. Heel erg mooi!!

Wij zijn aan het sparen voor kunststof kozijnen, duurt alleen nog wel even voordat we dat bedrag bij elkaar hebben!!

liefs woezel

Die kunststof kozijnen hebben wij voordat Erik werd geboren laten zetten, dus daar zijn we gelukkig al vanaf Ik vraag me af hoeveel vlekken je gaat zien op de nieuwe vloer; op onze huidige laminaatvloer (glans) zie je werkelijk alles en de nieuwe vloer is mat. Dus hopelijk wordt dat juist beter, want ik blijf aan het dweilen inderdaad.

Groetjes,
M