taart hebben gebakken!!! Papa was afgelpoen maandag jarig, en vanavond vieren wij het. Ipv taart kant en klaar kopen, dacht ik, misschien wel leuk om samen met bo taart te maken. Echt bo vond het geweldig!!! Het is nog niet helemaal klaar, maar groten deels wel.
We hebben boeren appeltaart gemaakt, en aardbeien kwark taart. Ik heb natuurlijk de appels geschild, maar bo gaf ze aan. Eenmaal klaar stond hij op een stoel bij de keuken, en mocht hij de rozijntjes er in doen. Stiekum heeft hij ook nog gesnoept van de bevroren blokjes andijvie die ik er al uit had gehaald!! Tja het is maar wat je lekker vind natuurlijk!! Nadat hij de rozijntjes er in had gedaan (veel te veel natuurlijk) mocht hij de suiker er in doen. Dit deed hij met een thee lepeltje, en duurde dus redelijk lang, maar goed, hij deed het helemaal zelf!! Ik had de zuiker echter niet afgemeten, dus heb maar gegokt hoeveel hij er in had gedaan!! hahahahahaha, toen de kaneel er in, en huppa roeren maar!! Toen dat klaar was en in de koelkast gezet, zijn we bezig gegaan met de kwarktaart. Mama had de bodem ondertussen al gemaakt toen bo bezig was met de rozijntjes en suiker, dus hoefde alleen nog maar alles te mixen. Dit snel gedaan, en bo mocht het mengsel met een eetlepel er in scheppen. Duurde weer natuurlijk best lang, want ja, zelf giet je het er in, maar hij vond het mooi!!! Helemaal trots dat hij was!! Daarna de kwarktaart samen in de koelkast gezet en nu zit hij aan het middag eten. mama gaat zo verder met de appeltaart en dan gaat bo lekker slapen.
Maar echt een aanrader om zoiets te doen hoor, want ze vinden het geweldig om mee te helpen en te bakken, en natuurlijk het resultaat straks op te eten!!!
liefs woezel