......wij vanmiddag

…een paar uurtjes in de Efteling waren?! Het park ging vandaag weer open en wij hebben abonnementen dus meteen maar weer even genoten! De dametjes gingen bijna stuiterend het park mee in!

Op de school van onze dametjes hebben ze continu-rooster. Ze gaan elke dag van 8.30 tot 14.30 naar school, dus ook door de week kunnen we regelmatig richting Kaatsheuvel. Scheelt een hoop in drukte vergeleken met de weekenden en vakanties.

Dit was overigens niet om jullie jaloers te maken hoor!!!

Groetekes, Sje

Super!! Was het leuk?? Of is dat een open deur intrappen…

Super leuk zeg!!

Zeker als het straks beter weer wordt, zijn jullie elke middag in de Efteling te vinden

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

hoe was de sprookjesboom?

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

@Judith, ja da’s inderdaad een open deur! Haha! Ooit iemand gesproken die de Efteling niet leuk vond?

@Kimmetje, die sprookjesboom is super! Echt heel mooi gemaakt! Met die stem van de TV die korte verhaaltjes vertelt en tijdens het verhaaltje bijgeluiden van de andere sprookjesbewoners en eekhoorntjes en konijntjes die tevoorschijn komen om er nog een extra draai aan te geven.

Er was een verhaaltje waarin voorkomt “en toen ging het regenenen” en dan vallen er echt druppels! De takken bewegen net zoals in de animatiefilmpjes. Het ziet er gewoon precies zo uit als in de filmpjes! De mond beweegt, de ogen bewegen.

Het is een interactieve attractie dus hij stelt voordat-ie aan een verhaaltje begint vragen en die moeten de kinderen dan beantwoorden in het microfoontje wat erbij staat. Over leeftijd bijv. Gewoon van die standaard vragen waardoor de attractie makkelijk interactief te maken is.

Voor wie niet wil gaan zoeken in de Efteling: hij staat tussen het meisje met de zwavelstokjes en de fakir.

Groetekes, Sje

@ Sje oh leuk joh, zeker als je er dicht bij woont. Zo wonen wij naast drievliet, iets minder spectaculair dan de efteling, maar als morgan straks ouder is dan willen we daar ook een abbo op.

Groetjes,

Michèle

ja dan is ie leuk! vor ons is de efteling gewoon te ver weg, wij zitten vast aan de drukke dagen en dan is het met zijn 5 al een behoorlijk bedrag wat je kwijt bent…zonder dat je optimaal kan genieten, als ik dichterbij zou wonen dan was het net als voor jou een leuke bijkomstigheid als je een abbonement neemt

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

@Kim, klopt inderdaad, het is een hele smak geld (hoewel Alexander nog gratis mag toch? Vanaf 4 jaar is pas betalen). Dit jaar prijs weer verhoogd: 29 euro p.p. en 8 euro parkeren.

Met 4x gaan hebben wij de abonnementen eruit dus dat is prima te doen. En we gaan maar 1x per jaar op vakantie. Verder nooit een midweek of weekendje weg, dus die 550 euro die we nu aan die abonnementen kwijt zijn, zijn prima besteed. Ik heb nog altijd als ik vanuit de Efteling thuiskom het gevoel dat ik een weekendje weggeweest ben.

Dat park verveelt echt nooit!

Groetekes, Sje

Wat leuk! En wat fijn dat jullie zo vlakbij wonen en zo vaak heen kunnen. Goed geregeld!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@ Sje is dat 550 in totaal?? Want dat valt me eigenlijk nog best mee voor zo’n park als de Efteling.

Groetjes,

Michèle

Eens teruggekeken in de afschriften: 585 euro voor 4 abonnementen (en dan maakt ouder dan 4 jaar niet uit of je kind of volwassene bent! Of je moet 60+ zijn) + parkeerabonnement (ook iets van 40 euro) op 2 pasjes (maar dan betaal je dat abonnement maar 1x overigens hoor).

Met 5x gaan hebben we het bedrag er ruim uit en dat haal je makkelijk in een seizoen.

Het lijkt een heel bedrag, en dat is het natuurlijk ook wel, maar wat ik al schreef, met een midweek of een weekendje weg (en dan zijn wij ook nog eens gebonden aan de schoolvakanties dus we kunnen niet in goedkope periodes) ben je dat geld ook kwijt. En nu hebben we tot 28 november plezier van datzelfde bedrag.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 02 Apr 2010 14:07:46

Ik vind dat eigenlijk best meevallen Sje. Zeker wat je zegt als je een keer naar center parks gaat ben je dat ook kwijt of meer en dat is maar 5 dagen,

Groetjes,

Michèle

Ja het valt ook eigenlijk wel mee als je vergelijkt hoe vaak je in zo’n seizoen naar de Efteling gaat en als je vergelijkt wat je in de schoolvakanties kwijt bent aan een weekendje of midweekje weg. Ik vind dat bedrag dan aan die abonnementen veel fijner besteed.

We hebben ook automatisch gratis toegang op de zomeravonden (terwijl anderen voor die zomerperiode waarin het park tot 21.00 open is (en op zaterdag tot 0.00 uur open is, duurdere kaartjes moeten kopen!), krijgen met ons pasje korting op andere parken en attracties in Nederland (bijv. dierentuinen, dolfinarium etc.).

Zo af en toe krijg je iets thuisgestuurd. Bouwpakketten van gebouwen in de Efteling (kasteel van Doornroosje bijv.), speciale edities van voorleesboekjes van de Sprookjesboom, dat soort dingen.

Haha, lijkt wel een reclamepraatje. Is het niet hoor, ik heb helemaal geen connecties met de Efteling. Ik knuffel alleen af en toe met Pardoes en Pardijntje als ik ze in het park tegenkom!

Groetekes, Sje

OW ja de efteling
Zeg Sje geld het nu echt voor het hele jaar
Want ze zijn nu altijd open
Ik ben echt een efteling fan hahahah
Ben ook blij dat ik best in de buurt zit half uurtje misschien iets meer

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Het park is voortaan wel het hele jaar open, maar het abonnement geldt niet voor het hele jaar. Er zijn zomer- en winterabonnementen. Sluw he?!

Groetekes, Sje

Wat leuk dat jullie weer abonnementen hebben. Heerlijk dat jullie zo dichtbij wonen. En idd geen geld als je het er met 4 a 5 keer uit hebt.

Geniet ervan en laten we hopen op heel veel zonnige dagen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker