Wij vandaag weer bij de speelboerderij waren en

Rico mot heeft gehad met een kindje?
als het over lichamelijk contact gaat wordt rico wat bang en komt ie liever bij mij terug kruipen.
maar als het gaat om " wapens" dan winnen ze niet, nee zelfs 5 jarige kindjes niet, zo bleek vandaag.
ik leg het even uit.
ze begonnen met 2en met ballen uit de ballenbak rico te bekogelen.
ik wilde ze echt aan hun oren eruit trekken omdat ze echt hard gooide.
wat doet rico? die begint te " schelden" pakt ballen terug en gooit KEI hard tegen hun gezicht aan.
ze renden gewoon weg! hahahahaha geweldig!!
en nu komt het mooiste. het enigste wat rico deed was in zijn handen klappen en (nu komt het) HOPPAAAHHH!!! roepen hahahaha echt prachtig! ik heb me ziek gelachen dat wil je niet geloven…
hij was zo trots op zichzelf en mijn moeder zei me nog: niet meteen op af rennen als je bang bent dat hij valt als hij gaat klimmen of dat als ze in " conflict" komen met andere kindjes.
als ze hem pijn doet moet je er natuurlijk wat van zeggen.
ze had ook wel gelijk maar ik bescherm rico zo erg…soms te erg.
hij keek het eerste uur ook de kat uit de boom, zat stilletjes in de ballenbak…
wilde op den duur gaan klimmen maar vond het eng (vooral de glijbaan)
hij wilde er op zn knieeen afgaan en kon niet meer op zn billen zitten (geen ruimte)
dat was echt even schrikken voor mij omdat ik bang was dat hij er voorover af zou kukelen en ik kon er niet bij!
maargoed uiteindelijk kwam alles goed en heeft hij de grootste lol gehad!

Super dat hij voor zichzelf opkwam! Had het graag gezien En inderdaad, zolang er geen pijn wordt gedaan kunnen ze conflictjes best zelf oplossen. Rico heeft dit goed aangepakt!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

go Rico go Rico… ha ha ha zo los je dat op. Heerlijk. En inderdaad Inge soms moet je ze even zelf laten vogelen

Groetjes,

Michèle

Goed gedaan Rico

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Haha erg grappig dat hij zo voor zichzelf opkwam.

Groetjes,
Sandra

Whahaha geweldig, zo doe je dat Rico.

Winnen van 5-jarigen OEH OEH, OEH OEH!!!

Ja het begint dus wel te komen, het voor zichzelf opkomen, deed ie dat ook maar als 'n kind m bijt! ik wil dat hij dan terug bijt, en dan 10 keer zo hard maar helaas pindakaas. dat zit er (NOG!!) niet in

@Yavahn: haha ik moest lachen om je OEH OEH OEH

Oh had best even om het hoekje willen kijken … hij slaat wel van zich af op die manier. Misschien idee om altijd wat ballen uit het ballenbak in zijn jaszak mee te nemen… kan hij toch van zich af slaan

quote:
Ja het begint dus wel te komen, het voor zichzelf opkomen, deed ie dat ook maar als 'n kind m bijt! ik wil dat hij dan terug bijt, en dan 10 keer zo hard maar helaas pindakaas. dat zit er (NOG!!) niet in

Snap deze reactie niet. Mijn kind moet ik juist leren om niet te bijten … vind dit juist verschrikkelijk. Ook al is het uit onmacht of is het als wapen. Bijten vind ik echt erg!

Ik ben ook echt tegen bijten. Tim heeft het gelukkig nog nooit gedaan, maar is wel 1 keer gebeten. Hij deed niks terug en ik zal hem ook nooit leren terug te gaan bijten.

Groetjes,
Sandra

@Miniboy; je begrijpt mij verkeerd.
als een kind rico bijt, en rico doet niks terug komt hij niet voor zichzelf op.
als hij terug bijt weet dat kind dat het zeer doet en houdt er dan eerder mee op.
als rico een ander kind zou bijten (en dus als eerste begint) zou ik het ook niks meer dan normaal vinden dat ze hem terug bijten.
eigen schuld dikke bult. dat is mijn mening.
als rico later groter is en iemand slaat hem, bereikt hij er niks mee om bang weg te rennen, zeker niet in de wereld van nu.
terug slaan en je mannetje staan. Maargoed dat is mijn mening.
je weet pas waar je mee bezig bent als een ander het je voorspiegelt. zeker in peuters geval. en dan bedoel ik niet dat als rico mij bijt ik hem terug bijt.
rico bijt uberhoudt niet. zeker niet uit zichzelf, maar ik vind terug bijten iets anders dan als eerste beginnen.

quote:
Oh had best even om het hoekje willen kijken ... hij slaat wel van zich af op die manier. Misschien idee om altijd wat ballen uit het ballenbak in zijn jaszak mee te nemen... kan hij toch van zich af slaan

haha ja maar rico is altijd van het gooien geweest. ergens is dat ook niet heel erg oke, voor je het weet pakt hij stenen ipv ballen. daarom ben ik daar toch wel voorzichtig mee

Gewijzigd door - MamavanRico op 27 Oct 2010 20:56:21

@Sandra: ik leer het hem ook niet, want ik ben er tegen, maar dat andere kindje zal nooit leren op te houden als ze het niet terug doen omdat hij niet weet dat het pijn doet. en nogmaals als rico een ander kind zou bijten, zou ik boos worden hoor, maar ik zou het wel terecht vinden als dat andere kindje hem terug bijt.
als iemand (een volwassene uiteraard) mij in mijn gezicht zou slaan, sla ik ook terug. ik zal gek zijn als een bang vogeltje weg te rennen.