Er zat al 2 dagen een baby duifje bij ons voor. Maar omdat er 3 dagen voor staat, hebben we hem op afstand “verzorgd” met eten.
Vandaag was de 3e dag en het beestje zat helemaal vol angst in de bosjes. Rico heeft hem geaait want terug naar zijn mama was geen optie meer, want die was al 3 dagen niet bij het beestje geweest, en het beestje zag er suf uit en leek uit te drogen. Samen met Rico hebben wij het duifje in een doosje gezet met handoekjes. We hebben een grote spuit gehaald bij de apotheek en eitjes gekookt en er krachtvoer van gemaakt. We hebben hem eten en drinken gegeven en lekker op laten warmen bij ons thuis. Toen hebben we overlegd met de dierenambulance en ze hebben het duifje net opgehaald en waren blij met onze zorgen
Rico hebben we uitgelegd dat de dierendokter hem op kwam halen zodat hij beter kan worden en Rico zei nog heel mooi: of piertjes zoeken en duifje piertjes geven. (maar duiven eten geen pieren maar zaden weten wij) dat vond ik wel erg lief van Rico. Ook was Rico op het veld overal aan het zoeken naar mama duif, want dan werd de baby duif wel weer blij dacht hij. Arme ziel. We hebben hem naar een tekenfilm van dierendokter tom laten kijken die ook een zieke vogel deed verzorgen. en toen snapte hij het ook goed.
Daarna moest rico een beetje huilen om het zieke baby duifje, want hij vond hem zo lief! en Toen moest ie ineens weg dusja Rico verdrietig. Maar uiteindelijk snapte hij het wel en we hebben hem vandaag een lekkere pizza gegeven omdat hij zo lief was geweest!
aahh… ik voel me helemaal goed dat we dit zo hebben gedaan, zowel wij als Rico… best een goed team
Wij vandaag een goede daad hebben verricht?
ahhh super goed van jullie !!! duifje was superblij met jullie zorg!!
Pippy is geboren 17.07.2009
Goed gedaan, ik wist trouwens niet dat er 3 dagen voor stond. Ik heb namelijk vorig jaar een jonge kraai weg laten halen, maar moest dat kr*ng eerst vangen
Groetjes,
Michèle
Ja onze zorg en aandacht voor dieren is heel erg groot. wij vangen elk dier op dat in moeilijkheden is. Jammer dat zoveel mensen ze gewoon voorbij lopen of er uberhoudt niet eens op letten of alles wel zo goed gaat buiten de deuren van hun huis zelf.
@Michele: Ja dat komt omdat soms dieren uit hun nest zijn gevallen en toch vanuit de plek waar ze schuilen verzorgd worden door hun moeder. Het is zo als je een jong aanraakt voordat je zeker weet dat het geen moeder heeft die voor ze zorgt. de moeder het jong verstoot. Daarom mag je ze de eerste dagen ook niet aanraken voordat je zeker weet dat ze er alleen voor stana. en op de derde dag bel je dus voor opvang. Stel een dier is echt gewond is het een ander verhaal dan kun je meteen bellen.
Deze duif was overigens niet moeilijk te vangen. Mijn vriend weet hoe hij ze moet pakken en dus vangen dus binnen 10 seconden had hij hem. daarbij was het beestje enorm verzwakt door uitdroging. arme ziel. hij heeft bij ons een paar uur gezeten en het grappige was dat hij b innen die 2 uur al aan het aansterken was. zo gauw hij iemand zag ging zn borst al vooruit en werd hij wat meer alert. supertof toch!
@ inge dat hebben ze me dus niet verteld. Dat van dat aanraken wist ik wel, maar de rest niet. Mervin vond die jonge kraai trouwens doodeng
Groetjes,
Michèle
Aaah schattig zeg!
Ik ben al net zo’n florence nightingale voor de beessies hoor
Kan het echt niet over mijn hart verkrijgen zo’n beestje te laten liggen creperen… dan lig je toch ook niet lekker in je warme bed als je weet dat dat beestje nog buiten ligt, moederziel alleen?
Lief ook van je zoontje zeg! Leuk dat hij al zo zorgzaam is
Wat super dat jullie deze duif zo goed verzorgt hebben.
Leuk ook dat Rico het zo fijn vond voor hem te zorgen.
Groetjes,
Sandra
Wat goed van jullie en ook van Rico natuurlijk!
Ik zou ze ook echt niet kunnen laten liggen! Maar gek genoeg ben ik nog nooit een gewond dier tegengekomen
Of ik heb het oog er niet voor ofzo om ze te zien liggen?
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie
ja wij hebben best een groot hartje haha,
@Hanna: dat kan hoor er zijn veel mensen die er gewoon niet op letten. Maar wij hebben dat beide al van jongs af aan (ook wel meegekregen) dat we ook op moeten letten wat er buitenshuis gebeurd in de natuur. ik heb als kind echt heeeeeel veel diertjes mee naar huis genomen die er niet best aantoe waren. van honden tot katten, en van duiven tot konijnen, noem het maar op ik heb ze in huis gehad. (geen slangen hoor haha)
enn ja dat is nu nog steeds zo.
Duifje maakt het goed mag over 1 week uitvliegen als het zo door blijft gaan…netjes!