Er zat al 2 dagen een baby duifje bij ons voor. Maar omdat er 3 dagen voor staat, hebben we hem op afstand “verzorgd” met eten.
Vandaag was de 3e dag en het beestje zat helemaal vol angst in de bosjes. Rico heeft hem geaait want terug naar zijn mama was geen optie meer, want die was al 3 dagen niet bij het beestje geweest, en het beestje zag er suf uit en leek uit te drogen. Samen met Rico hebben wij het duifje in een doosje gezet met handoekjes. We hebben een grote spuit gehaald bij de apotheek en eitjes gekookt en er krachtvoer van gemaakt. We hebben hem eten en drinken gegeven en lekker op laten warmen bij ons thuis. Toen hebben we overlegd met de dierenambulance en ze hebben het duifje net opgehaald en waren blij met onze zorgen
Rico hebben we uitgelegd dat de dierendokter hem op kwam halen zodat hij beter kan worden en Rico zei nog heel mooi: of piertjes zoeken en duifje piertjes geven. (maar duiven eten geen pieren maar zaden weten wij) dat vond ik wel erg lief van Rico. Ook was Rico op het veld overal aan het zoeken naar mama duif, want dan werd de baby duif wel weer blij dacht hij. Arme ziel. We hebben hem naar een tekenfilm van dierendokter tom laten kijken die ook een zieke vogel deed verzorgen. en toen snapte hij het ook goed.
Daarna moest rico een beetje huilen om het zieke baby duifje, want hij vond hem zo lief! en Toen moest ie ineens weg dusja Rico verdrietig. Maar uiteindelijk snapte hij het wel en we hebben hem vandaag een lekkere pizza gegeven omdat hij zo lief was geweest!
aahh… ik voel me helemaal goed dat we dit zo hebben gedaan, zowel wij als Rico… best een goed team
![]()