Wij terug zijn van de tandarts

oehhh en ik ben weer zenuwachtig als van ouds. ben al een half jaar niet geweest omdat er geen behandeling nodig was en nu heb ik een maand geleden een behoorlijk gat ontdekt in mijn kies (toen ik floste ontdekte ik het want de flos bleef hangen ) en nu heb ik uiteraard weer schrik. ik ben echt al vanaf gisteren kotsmisselijk en ik tril als een rietje, haha eigenlijk lach ik mezelf gewoon uit want als ik bedenk wat Rico voor naars heeft mee moeten maken met zijn Sondevoeding en infusen etc, waar zeur ik dan in godsnaam over, als hij DAT kan kan ik DIT ook. Die gedachten maakt me wel iets rustiger maar niet alles is te verdoezelen helaas. Rico moet dus zelf ook naar de tandarts en we hopen dat we hem goed hebben voorbereid. we hebben gezegd dat hij voor EEN KEER!! gekke bekken mag trekken bij de tandarts

Gewijzigd door - MamavanRico op 30 Aug 2011 13:42:27

En: je hebt een bevalling overleefd. Dus dit kan je! Succes!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Zoo we zijn weer terug,
Rico deed het ZOO goed hij had de grootste lol bij de tandarts. hij deed spongebob na met zn gekken bekken getrek en hij mocht een handspiegel vasthouden en hij lachte zich kapot toen de tandarts met een spiegeltje ging kijken omdat het kriebelde
de tandarts zei: bravo!!! Hij moet wel over een half jaar een lichte fluor behandeling omdat hij zoveel gespuugd heeft en antibiotia heeft gehad en hij daardoor een grijze aanslag heeft, zo minimaal zei hij maar omdat hij een kind niet onnodig bang wil maken door het uit te laten lopen op meer, en dat het kind zelf ook kan zien dat het dan is aangetast wil hij het toch extra bescherming geven. Verder een heeel schoon gebit en alles stond perfect in zn mondje. echt een “klasse gebit” zei hij haha cool!!

Bij mij… gelukkig ging het goed, liepen tranen over mijn wangen toen hij zei: dit kan ik gewoon vullen (was weer bang voor een wkb!) hij zo: ben je zo bang?
ik zo: nee dolgelukkig dat je zegt dat je het gewoon kan vullen.
Vervolgens mocht ik (haha) de hand van de assistente fijn knijpen, dat was wel nodig zo gespannen was ik. ik was al dagen zo ziek als een hond van de stress. echt zo bang ben ik van de tandarts
maargoed het ging natuurlijk gewoon weer goed, en verder ook complimenten over het flossen en poetsen (eindelijk!) en hoefde pas over een half jaar weer op controle. het tandsteen was ook zooo minimaal dat dat nog wel een half jaar kon wachten. Yeah ik ben weer helemaal blij en opgelucht!
en Rico heeft een dansende muziek makende (met lichtjes en al) auto gekregen voor maar 5 euro bij de action haha Papa ging met Rico tijdens mijn behandeling weg, we willen hem niet onnodig bang maken met boor geluiden enzo. tegen de tijd dat papa terug kwam met rico was ik klaar. kwamen elkaar op de gang tegen. was wel toevallig…

Klinkt alsof jullie een heel fijne tandarts hebben. En super dat het bij Rico goed ging en dat het bij jou ook meeviel. Toppers!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ja het is ook een heeeeele fijne tandarts, heb nog nooit zo’n fijne tandarts gehad. Hij weet heeel goed hoe hij met angstige patienten moet omgaan, en zijn collega assistente wat minder, en dan zegt ie ook tegen haar: hee zij mag vragen wat ze wil, als zij iets wil gebeurd het punt zonder discussie.
haha ik moest wel lachen bij hem is echt de patient de baas en dat is echt fijn!!