Wij "spuug-experts" zijn?

Haha, oké, dat klinkt natuurlijk een beetje vreemd. Ik zal ff uitleggen wat ik ermee bedoel.

Stephan heeft het hele eerste jaar van zijn leven zich wezenloos gespuugd. Werkelijk niet normaal meer. De hele dag door, soms pas 4 uur nadat hij gegeten had, soms meteen en vaker dan 25 keer per dag.
Zowel vast voedsel als bijv. drinken.
Ik kon hem rustig een paar keer per dag schone kleren aan doen.
Ook voor hem was het heel erg vervelend.
Eindelijk, toen hij 10 maanden oud was, mochten we naar de kinderarts.
Die vond het ook belachelijk, zoveel als hij spuugde. En ook raar, omdat het er soms na uren nog uit kwam.
Hij heeft uiteindelijk 4 onderzoeken gehad.
Er is bloed geprikt, hij kreeg een urine-onderzoek, er is een echo van zijn buik gemaakt (alle ingewanden, zoals zijn nieren etc.) en er is een rontgenfoto gemaakt waarbij hij zo’n barium-papje moest drinken.
Uiteindelijk hebben ze niks kunnen ontdekken.
En gelukkig was het na een jaar (langzamerhand) over.

Het doel van dit berichtje is dat als er (ooit) mensen zijn die ook problemen hebben met “spugertjes” ze altijd vragen kunnen stellen en ervaringen kunnen uitwisselen met mij.
Ik weet namelijk dat er veel te vinden is over huil-babies, maar over spuug-babies vaak een stuk minder.
En (net als met huilbabies) kun je ook van spuugbabies behoorlijk wanhopig worden op het laatst. Zeker als je merkt dat niks helpt en je kind er ook last van heeft.

Groetjes, Bianca

Hoi Bianca,

Ook wij hebben helaas te maken gehad met een spuugbaby. Projectielspugen deed onze Shannen, onvoorstelbaar met hoeveel kracht zo´n minibaby die melk weer uit kan spugen.

Ook nu (3 jaar later)spuugt shannen nog snel. Als ze bijvoorbeeld worst eet en ze eet te gulzig, kunnen we ´s nachts haar bed verschonen, want dan spuugt ze alles er weer uit.

Ik heb ook niet veel tips enzo over spuugbabys c.q. snelspugendekids kunnen vinden.

Christa

hoi mijn zoontje is ook een spuugertje sinds zijn geboorte ook het eten na 4 uur eruit bleek bij onderzoeken die hij had dat het klepje bij de slokdarm niet goed sloot.
hij is er nu gelukkig bijna vanaf hij spuugt alleen nog als hij ziek is en als hij teveel gegeten heeft.maar is ook nog steeds onder controle bij de kinderarts

hahhaah moest ff lachen hoor om de titel sorry

maar ook kaitlyn heeft gespuugd tot ze 10 maanden was en vast voedsel kreeg toen nam het af

maar zal het onthouden en naar je door verwijzen

groetjes bianca

Roy spucht ook veel veel wel niet zo veel als jij beschijft maar wel heel veel en ook soms na uren hij krijgt om de 5 uur een fles soms dan na net voor zijn voeding komen er nog hele golve, vraag me vaak af hoe kan dat nou? moet toch al bijna weg zijn uit dat maagje. het cb zegt steeds gaat over zodra hij goed gaat zitten… verder gaat alles goed hij heeft een antal weken heeel erg gehuilt dat hij zelf er schor van was en merkte dat ie toen helemaal veel spuchte maar ja das logies hij maakte zich zo druk.

jordy heeft ook wel veel gespucht was over toen ie ging zitten dus het kan kloppen wat ze zeggen…

Tries

Hoi Tries,

Het kan inderdaad heel goed dat het straks over is zodra hij zit.
Alleen dat zeiden ze tegen ons ook: zodra hij zit gaat het vast beter. En zodra hij vast voedsel krijgt is het waarschijnlijk over.
Maar dat was dus niet zo, helaas!
We hebben het altijd een beetje apart gevonden dat ze nooit achter de oorzaak gekomen zijn. Want je hoort inderdaad wel vaker dat het klepje niet goed afsluit ofzo.
Maar dat was bij Stephan dus niet het geval.
De kinderarts wist het ook niet precies (na de uitslag van alle onderzoeken).
Hij zei dat Stephan waarschijnlijk een “gewoonte-spugertje” was.
En dat als hij eens ziek zou worden, hij dan waarschijnlijk weer snel zal spugen.
Maar weet je wat het gekke is: hij heeft na dat jaar bijna nooit meer gespuugt!!!
Ook niet als hij ziek was ofzo!!
Terwijl hij dus meer dan 25 keer per dag spuugde, een jaar lang!

Nou ja, ik ben maar blij en opgelucht dat het over is!

O ja, ik weet niet meer wie het schreef, maar ook bij Stephan kwam bijv. na 5 uur (!) zijn banaan er nog uit.

Groetjes, Bianca