Wij rapportbespreking hebben gehad

en hij heeft nu halverwege groep 2 bij een aantal vakken al alle kleuterdoelen behaald, en doet dus alvast werk van groep 3!

Ook voor de rest gaat t super goed op school! Hij speelt leuk samen met de kinderen (eerst in afspraak met de juf: 10 minuten alleen spelen, en dan 10 minuten samen, omdat hij eerst totaal geen oog had voor de anderen en alleen in zijn eigen privéspelletje zat, en de anderen daarbij eigenlijk maar in de weg liepen. Nu gaat hij steeds vaker meteen met anderen spelen, en het gaat nog goed ook!!)
Bij de exacte dingen zeg maar scoort hiuj allemaal ver boven gemiddeld. Het sociale deel is nu, ontdanks zijn autisme ook voldoende! Dus super knap van hem!

Alleen de motoriek is nog niet goed (minimaal 6 maanden achterstand), en dan voornamelijk tekenontwikkeling. Hij tekent nog steeds koppoters zeg maar.
Maar daar gaan ze aan werken.

Al met al dus echt wel een rapport om trots op te zijn

Wat goed!!! Reden om super trots te zijn!!! Wat ik mij trouwens opeens afvroeg na deze post, jouw zoontje heeft toch autisme? Je gaf aan dat hij voorliep en zelfs werk uit groep 3 kreeg. Autisme en hoogbegaafdheid gaan hand in hand , is hij ooit getest opzijn iq? Misschien is hij namelijk wel een onwijs slim ventje!!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Wauw, wat goed zeg! Ik snap dat je apetrots bent. En ach, dat tekenen…alle kinderen zijn wel ergens in achter, dus als dat alles is

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

He goed zeg en wat Mriek zegt dat tekenen boeiend, we kunnen niet allemaal een vermeer of een Van rijn zijn he

Groetjes,

Michèle

@Woezel,
Ja dat klopt, hij is autistisch.
Super slim is hij zeker. Toch staat zijn IQ officieel op 88 … dat was dus voordat hij de diagnose autisme had.
Ik had om een onderzoek naar autisme gevraagd, maar van die instelling deden ze dus een IQ test! Lekker handig dus…
Omdat ze de vragen op de verkeerde manier stelden voor een autist scoorde hij heel laag, terwijl hij het allemaal wel zou weten als ze de vragen anders geformuleerd hadden.

Of hij hoogbegaafd is weet ik niet. Zou kunnen, dat gaat inderdaad ook regelmatig samen met autisme. Maar vind het niet nodig om dat op dit moment te laten onderzoeken. Het gaat gewoon lekker op school, en doordat hij zo slim is kan hij dus juist ontdanks zijn autisme wél heel goed meekomen in de klas.
Een klas overslaan is dan ook totaal geen optie voor ons, want dan zou hij op zn tenen moeten gaan lopen, terwijl nu het leren hem heel makkelijk afgaat en hij zich dus beter kan concentreren op het sociale deel.

Enne over dat tekenen maak ik me ook niet druk hoor. Zó belangrijk is dat nou ook weer niet maar sowieso fijne motoriek moet wel aan gewerkt worden zodat hij ook kan leren schrijven.
Hoofdletters gaan hem redelijk af, maar dan ook wel formaat A4 zeg maar.
Ze gaan voor hem een vulpotlood met speciale handgreep bestellen, kijken of het dan beter lukt.
Deze:

Ah ja ik snap je. Dat zou misschien inderdaad kunnen ja. Maar hij moet met de hand leren schrijven?? Een laptop is geen optie?? Of is hij daar niet aan toe?

Groetjes,

Michèle

yeahh topper! ben maar apetrots op je grote knul! hij komt er wel meid!

Mocht het echt niet gaan lukken is een laptop natuurlijk een optie. Hij kan prima met computers overweg.
Maar eh hij is nog geen 6 dus nog tijd genoeg om het te leren. Toch wel handig om te kunnen hoor, schrijven! Dus liever dat hij het wel gaat leren.

He als hij kan typen met een laptop kan hij in principe ook schrijven maar het is inderdaad wel makkelijk als hij het met de hand ook kan

Groetjes,

Michèle

Wat heerlijk dat hij het zo goed doet op school.

Groetjes,
Sandra