een weekje vakantie nemen! J en ik gaan naar lake Malawi; 4 uur rijden bij ons vandaan! Ik heb er zoveel zin in. Mijn werk heeft daar een huisje waar ik gratis gebruik van kan maken! Ik heb het net vast laten leggen! Heerlijk! Nu maar hopen dat die 4 uur rijden lukt, want mevrouw vind 20 minuten al vervelend!
Wij over 1 maandje lekker
Wat heerlijk! Super dat je via je werk gratis in een huisje kan. Heb je al plannen wat je allemaal gaat doen straks?
Groetjes,
M
@ Mriek, het is een huisje aan het meer, dat betekend dus zwemmen, zwemmen en nog eens zwemmen en verder niets! Ja d’r is verder niet heel veel hoor, het is echt een dorpje (afrikaans) waar je net wat groente en fruit kan kopen! Het huisje is wel heel mooi, met een groote tuin en veel bomen! Misschien dat we onderweg nog stoppen om de nijpaarden en olifanten te zien, want we passeren wel een nationaal park! Dus daar kan ik even voor kijken, is misschien wel een goed idee!
ach we rijden 4 uur en dan even langs de nijlpaarden hahah wat klinkt dat mooi maar voor ons hollanders alleen maar een droom hahaha kom volgend jaar wel even jou kant op lijkt me zo onwijs mooi!!
maar leuk joh dat je dat gratis kan krijgen via je werk!
before you judge me, try hard to love me
Hihih nou toch wel bijzonder, nijlpaarden ook hier hoor, maar das net zoiets als jij herten ziet als je in de veluwe bent, tja dat hoort er hier gewoon ook bij! Wrattezwijnen, olifanten en nijlpaarden zijn wel redelijk normaal, niet leeuwen en giraffen hoor die zijn best uitzonderlijk, oohhh en zebras zitten er een beetje tussenin, maar omdat ik in de “grote” stad woon doen wij dit soort dingen eigenlijk nooit, toch over het algemeen 1 uur rijden, voor je echt “weg” ben uit de stad, Malawi is ook een van de drukst bevolkte gebieden in Afrika! Dus ik ga d’r een mooie tijd van maken en kijken of ik een vriendin meegenomen krijg!
Ha ha ha hoe je dat zegt net of je herten kijkt op de veluwe… Hmm ja maar daar komt pumba echt noet voorbij rennen
Groetjes,
Michèle
nou ik woon al 5 jaar op de veluwe en kom wekelijks op het park waar ze te zien zouden zijn en ook als kind kwam ik er al regelmatig maar nog noiit eentje gezien ook geen zwijnen (wel de sporen) wel een keer een vos maar dat is al heel lang geleden.
ik kijk graag naar disc of animalplanet en daar zie je regelmatig van die safarie tochten in afrika prachtig lijkt me dat!
dat geloof ik best!! heb me daar nog niet in verdiept maar als de kids groter zijn ben ik wel van plan om dat eens te gaan doen.
heel mooi, de meer mensen hier heen komen om Afrika te zien, hoe minder Afrika afhankelijk is van ontwikkelingshulp, en hoe beter het is voor ons! bij mij gaan er 2 duimen de lucht in!
Malawimamamjada als jij nou een safari wil doen gaat dat dan hetzelfde in zijn werk als wanneer wij dat willen alleen zonder vliegreis of kun jij op eigen gelegenheid beestjes gaan kijken???
Groetjes,
Michèle
pffhhhhhh … joh zit ik dan, in een huisje in landal, met windkracht 18 en bijna weggeregent… het enige wat ik gezien heb is een rups die naar binnenkroop …ow ja en een dikke spin ! ieeekkkk!!!
Ik ook, gister kwam ie onder de bank vandaan, ik heb hem maar even buiten gezet het arme beest want ik moest stofzuigen
Groetjes,
Michèle
@ michele, nee hoor wij kunnen gewoon op eigen gelegenheid naar binnen, de parken zijn gewoon open, en als je een goede 4X4 hebt is dat geen probleem, wij hebben helaas niet een 4X4 maar een Vitz, dus voor ons is het niet heel handig! Verder zijn de parken voor mensen die er niet overnachten alleen open van 8 tot 6! Vaak heb je er dan 1 of 2 lodges waar je kan blijven slapen, dus dat maakt het aan de prijs, maar ik vind Malawi op zich nog goedkoop, Kenia etc is gewoon niet te betalen. Wat ik adviseer, als mensen budget willen reizen, om gewoon een vliegticket te boeken en een auto te huren en met een tent te gaan reizen, tent standplaatsen zijn heel goedkoop, en je kan ook redelijk goedkoop eten! Dan zelf een park ingaan, prachtig!
mamamalawi maar is het niet zo dat de gids je echt naar de plekken kan brengen waar je meer kans hebt om iets te zien of kan je dat op eige houtje ook wel vinden.
nou ben ik ook nie zo exotisch ingesteld hoor, ben 1 keer naar indonesie geweest, en daar naar een tempel met allemaal bavianen geweest, nou ik ben mooi achter die indo blijven lopen want die gozer had een dikke stok…
ik ben half indisch en had 2 super nederlanders bij maar die indo noemde mij bange blanda…dus die rups en spin was weer genoeg ’ beest’ voor mij hahahhaa!
maar dan nog ben ik wel ietsiepietsie sjaloers…
quote:Mag ik je vriendinnetje zijn
Dus ik ga d'r een mooie tijd van maken en kijken of ik een vriendin meegenomen krijg!![]()