Ja, wij gaan in Augustus een maandje naar Amerika!! Natuurlijk hebben we er erg veel zin, maar soms zie ik er ook wel eens als een berg tegenop. We gaan nl. "city-hoppen”, van Quito-San Antonio-Atlanta-Toronto-Quito.
We zijn uitgenodigd op een conferentie in San Antonio (Texas), deze duurt een week. Alles wordt voor ons drietjes vergoed (tickets, hotel, huurauto, en eten) dat maakt het alles natuurlijk extra leuk. De conferentie duurt elke dag van 08.00-22.00u. dus dat zijn wel superlange dagen, en niks voor onze kleine meid. Ik denk dat ik alleen ’s ochtends ga en misschien 1x ’s avonds. In Atlanta gaan we lunchen met m’n oude kamergenootje en dan rijden we door naar North Carolina, en gaan daar fondsen werven. We doen namelijk vrijwilligerswerk hier in Ecuador. Na 3 dagen rijden we door naar Cleveland, TN, en daar zit als het ware ons hoofdkantoor, en we hebben beiden 3 jaar in Cleveland gestudeerd. Leuk vrienden weer zien, maar ook naar vergaderingen. Na 3 dagen weer terug naar Atlanta en dan we vliegen door naar Toronto (Canada) waar de broers en zussen van mijn man wonen. Ook in deze stad gaan we weer fondsen werven. Ook gaan we van daaruit 2 dagen naar Vermont (Amerika) waar m’n broer woont met z’n gezin, hen heb ik al meer dan 3 jaar niet gezien.
Al met al, genoeg redenen voor mij om te gaan stressen. Inmiddels hebben we al een buggy gekocht die mee mag in het vliegtuig. De Maxi-Cosi mag mee als handbagage, ook al gaat Jedidia gewoon op schoot. Nou zit ik alleen nog met haar bedje in de maag. We hebben wel zo’n camping-bedje hier, maar ik weet niet of die mee mag in het vliegtuig, deze wegen overigens nog best zwaar. Ook zit ik met haar kleding, doordat ze daar overal airconditioning gebruiken, is het overal binnen aardig koud, en buiten bloedheet. Het vliegen lijkt me ook lastig met de baby op schoot. Toen ze anderhalve maand was heb ik 15 uur met haar gevlogen, en dat ging prima, ze sliep gewoon 14 uur op m’n schoot. Maar nu is ze toch veel beweeglijker, hopelijk gaat ze niet erg veel huilen.
Goed, dat was m’n verhaal…ik wou het even kwijt. Ik heb nog twee weekjes om alles in te pakken en de laatste detailles van de trip te plannen/bevestigen.
Hartelijke groetjes, Daniella.
Wij naar Amerika gaan!
Wat een leuk vooruitzicht! Kan me wel voorstellen dat je er soms een beetje tegenop ziet. Welk vrijwilligers werk doen jullie eigenlijk in Equador?
Leuk dat jullie een uitnodiging krijgen! Wel vermoeiend lijkt mij om zo lang met die conferenties bezig te zijn.
In ieder geval veel plezier in America. Ik hoop dat het allemaal mee valt en dat alles goed gaat. Als je een keer de kans krijgt, moet je hier wel even inloggen en ons laten weten hoe het gaat!
In Ecuador geven we o.a. les in theologie, wat inhoudt dat we voorgangers voorbereiden. We hebben kans dat we op de conferentie gevraagd worden voor een andere baan in een ander land, maar dat is afwachten.
Op dit moment ben ik bezig om een cursus “borstvoeding” op te zetten voor moeders en zwangeren. Ik krijg hierbij hulp van het bv-centrum in Zwolle (en heb zelf ook een cursus gevolgd). Ik vind dat erg leuk om te doen. Hier verdient men gemiddeld $200,- per maand, en laatst kocht ik Similac voor $11,00. Dus, ik zie veel mensen die de baby’s gewone melk geven en ja, zelfs melk rechtsreeks van de koe! Het sterfte cijfer onder baby’s ligt hier ook hoog, en omdat b.v. zo gezond is, kan dat vele ziektes voorkomen.
Veel moeders weten niet hoe ze een borstpomp moeten gebruiken etc. en stoppen zodra het zeer gaat doen, en ik hoor altijd dat ze niet genoeg melk hebben, dus geven ze van alles erbij. Als zwangere kreeg ik hier altijd de tip om pure alcohol op m’n tepels te smeren!! …dan zou alles goed komen…haha.
Ik wil de cursus graag geven aan de midden-klas en indianen-bevolking, en ik zit te denken om de cursisten een maillootje cadeau te doen, omdat het hier zo koud is in de bergen, en ze verkopen hier geen maillootjes. (ik hoop dat ik dat woord goed schrijf). Maar ja, dan moet ik ook iets hebben voor jongetjes…
Fijn weekend!!
Groetjes, Daniella
Misschien zijn er wel blauwe maillootjes?! Of lekker warme boxpakjes kan misschien ook!
Hier zijn ze bij de Zeeman niet zo duur. Maar ik weet niet of je ze in America kunt kopen!!
Sorry dat ik nog niet gereageerd had. We moesten een aantal dagen werken in een andere stad, en hadden geen Internet verbinding. Ik vroeg me af of maillootjes dan typisch iets Nederlands is? Helaas gaan wij pas in Okt. 2009 naar NL, dus moet ik nog even geduld hebben, misschien kan ik een ander cadeautje vinden. Bedankt voor je reacties!!
Groetjes, Daniella
Zou het niet weten of je maillootjes ook ergens anders kunt kopen…?! Misschien is een boxpakje dan wel eerder geschikt. Die kun je in verschillende kleuren krijgen en dan is het cadeautje voor iedereen gelijk! Misschien kun je een familielid vragen er hier bij de Zeeman een aantal te kopen en ze op te sturen? Maar dat kost natuurlijk ook een en ander! Een andere oplossing zou ik niet voor je weten. Misschien kun je eens in een grote supermarkt in America kijken of daar wat te krijgen is!