...wij morgen Vivien gaan ophalen! (+ foto's)

Jahaa, morgenochtend moeten we rond 11 uur in Dieren zijn.
Daar komen dan (ik denk rond 12 uur) de twee bussen uit Hongarije aan met Vivien daarbij!!!

Ben zooooo benieuwd hoe het gaat, de komende 2 weken!
Het is nu toch een beetje anders, omdat ze van de zomer al 3 weken geweest is.
Toen wisten we totaal niet wat voor een type meisje het was, hoe het zou gaan etc.
Nu kennen we haar een klein beetje natuurlijk.

Maar toch betrap ik mezelf erop dat ik best wel zoiets heb van: jeee, hoe verstonden en begrepen we elkaar in hemelsnaam???
Maar dat zal allemaal wel goedkomen.
Het is die 3 weken in de zomer tenslotte ook aardig gelukt!

Eén ding ben ik wel benieuwd naar (hihi): Vivien is enorm uitgelaten altijd en errug blij als ze ons ziet (in Hongarije, toen we haar bij het kindertehuis opzochten vloog ze ook op ons af ).
Nou ben ik benieuwd of ze morgen, als ze de bus uitstapt, eerst netjes bij de andere plusminus 60 kids blijft wachten of dat ze onmiddelijk op ons afvliegt

Lijkt me trouwens best leuk voor haar, kerst en oud en nieuw in Nederland.
Vooral omdat wij dat altijd erg met de familie vieren en zij natuurlijk een gezins situatie niet gewend is (maar zich daar wel prettig bij voelt).
'T zijn wel extra gezellige dagen ook, de feestdagen…

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 17 Dec 2004 17:34:46

Gewijzigd door - Bieb op 18 Dec 2004 22:05:53

P.S.
Er komt net toevallig een mailtje binnen van de stichting.
De bussen zijn vanmiddag met wat vertraging vertrokken uit Hongarije.
Iets over vieren.

Dan neem ik aan dat Vivien er ook in zit en niet net ziek is geworden o.i.d. !!

P.S. lange reis eigenlijk hè, voor die kids…
Pffff, al vanaf vanmiddag 4 uur in de bus en dan pas morgen hier!

Gewijzigd door - Bieb op 17 Dec 2004 17:39:17

Wat goed van jullie dat jullie zo’n meisje een prettige feestdagen willen geven lief hoor!! inderdaad een lange reis voor de kinderen , morgen kan je haar weer in je armen sluiten ,heerlijk heel veel plezier

ariette7jasmijn

OOOOOOOO heerlijk ze zijn onderweg joh !!! Wat zal het leuk zijn voor dr zo`n kerst en nieuwjaar hier in Nederland. Ik ben benieuwd of ze bv kerstbomen en vuurwerk gewend is. Tja en in een rij netjes blijft wachten ? Hahaha reken maar lekker op een spontane uitvlieger. Kan me niet voorstellen dat al die kinderen netjes wachten. Heel veel plezier en geef dr maar snel een dikke warme knuf.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

o wat geweldig het is zo ver ,mijn benieuwe hoe vivian het allemaal gaat vinden de kerst en oud en nieuw heel veel plezier knuffels

groetjes marielle mama van tanja

Ohhh wat heerlijk jo!

heel veel plezier hoor! maar dat zal wel lukken denk ik

Tries

Liefs Tries

Hihi, en de zomervakantie weten we ook al

Beetje snel al, maar we moeten het voor 1 januari opgeven i.v.m. het feit dat ze op zoek gaan naar nieuwe gastgezinnen.
Dan hebben ze een beetje een idee hoe het zit met de bus capaciteit etc. etc.

Wij hebben gekozen voor de eerste periode (25 juni t/m 15 juli).

Maarre…eerst deze vakantie nog hoor!
Lekker met kerst en oud en nieuw in Nederland!

Gewijzigd door - Bieb op 17 Dec 2004 23:10:53

JOEPIEEEEEEEEEE ze komt ze komt vandaag !!!
Heel veel plezier jongens, vanavond ligt ze bij jullie in dr bedje.

HIEPER DE PIEP HOERA VIVIAN KOMT VANDAAG ,WELKOM IN NEDERLAND VIVIAN, EN IK WENS JE EEN HELE GEZELLIGE TIJD TOE KNUFFELS

groetjes marielle mama van tanja

welkom Vivien! heel fijne vakantie gewenst bij bieb en de hele boel daar.
groet
Mo

Effe snel

Ze is er. Doodmoe…maar daar geeft ze niet aan toe.
Je merkt dat ze zich thuisvoelt hier.

We moeten nu alleen even naar een kinderverjaardag. Da’s wat minder, als je net hier bent. En ze heeft erg lang gereisd.
Maar ze zegt dat ze er zin in heeft en we gaan maar een uurtje.
Dus, ik race even verder

Heel veel plezier deze dagen !! Gaat wel lukken, verwen haar maar lekker!! geef haar & Stephan een dikke knuffel van ons groetjes Ariette & Jasmijn (

ariette7jasmijn

Spannend hoor.
In ieder geval heel veel plezier de komende 2 weken. Maak er maar een leuke tijd van. En graag lezen we de belevenissen van Vivien in Nederland.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-2004).

Gewijzigd door - ~jolanda~ op 18 Dec 2004 20:11:48

Mocht ik er aan toe komen dan plaats ik vanavond een foto van haar aankomst!
Maarre…beetje errug drukke dag gehad.
Nou komt straks Stephan’s halfzus, die komt hier dus logeren.
Daar wachten we nu eigenlijk op.
Steef slaapt al (gelukkig) en mijn vriend is werken de hele nacht ()

Heee Bieb wat een feestje zeg, ze is er !!! Welkom Vivien in Nederland, dat je hier maar een hele leuke kerst en nieuwjaar mag vieren. Eerst maar effe uitrusten van die lange reis.Heel veel plezier ( maar dat komt vast wel goed )
Ennuh Bieb, bleef ze nou netjes in de rij wachten ?

Hihi
Nee, dat hoefde bij deze kerstreis gelukkig niet
Iedereen kent zijn gastkind namelijk al (dat is in de zomer anders) en dus mocht ze vanuit de bus meteen naar ons toe.

Ik zal een foto plaatsen, maar ik heb er dus niet veel gemaakt tijdens de aankomst.
Dat ging namelijk super onhandig (steeds met die camera in je hand, ondertussen zoeken naar Vivien etc. etc.)

Ze liggen nu trouwens net in bed (Steef’s halfzus is er dus ook) en Vivien was behoorlijk aan het mopperen dat ze moest gaan slapen
Zijn we wel gewend, want meestal wil ze dat dus niet (slapen).
Maar volgens mij was ze al vertrokken toen ik naar beneden ging (had nog ff met Steef’s halfzus gekletst op bed, vandaar).

'T is trouwens wel al anders, zo’n tweede keer.
Makkelijker ook denk ik.
Je weet nu een beetje hoe ze is.

Zo ging ze bijv. “protesteren” bij het avond eten (“lust ik niet” en dat soort dingen).
Daar maak ik me dus écht niet meer druk om.
Want ik wéét gewoon dat als je zegt: “probaal Vivien” (proberen) dat ze dan blijft mokken eerst.
Maar als je vervolgens geen aandacht eraan besteed, gaat ze gewoon eten en meestal steekt ze dan ook nog haar duim omhoog, zo van: lekker!
Dus eh…dat protest maakt op ons geen indruk meer, hihi.

Nou, ik zal even een foto neerzetten hier.

P.S. wat trouwens érg opviel is dat ze vrij “knuffellig” deed naar Stephan toe. Heel lief ook enzo.
Dat is een heel groot verschil met van de zomer.
Toen deed ze niet echt vervelend tegen hem ofzo, maar het leek haar gewoon niet te interesseren dat hij er was.
Ze zat hem ook weleens te jennen enzo.
Nu is dat zo opvallend anders!
Misschien omdat ze nu voelt en weet dat ze haar plekje bij ons “veroverd” heeft ofzo.
Dat Steef dus geen “concurrentie” is.

Een andere reden kan ik niet bedenken.

Maar ben wel erg blij dat ze nu overduidelijk liever is voor Stephan en beter met hem kan opschieten enzo.

Hieronder de link naar de foto’s.

http://www.ikkeben.nl/showDetail.asp?TypeId=7&NewsId=1302

Gewijzigd door - Bieb op 18 Dec 2004 22:04:58

OOOOOOOOOOO Lieffffffff, heel aandoenlijk die fotos. Gezellig dat ze er weer is joh, een pak van je hart dat ze aangekomen is. En nu maar lekker genieten met zn allen. Klinkt inderdaad logisch dat ze Stephan misschien niet meer als concurrentie ziet, lekker toch !!
Ik hoop dat jullie lekker geslapen hebben vannacht ennuhhhh de rest van de foto`s zien we lekker wel na kerst he.

Ehm…twee kids hebben absoluut wel lekker geslapen, Bieb en Steef niet
Stephan was zowat de hele nacht om de haverklap wakker omdat hij zo moet hoesten (zo’n “zeehonden-hoest”).
Maar goed, we gaan weer vrolijk verder

fijn hoor, echt vertrouwd dus dat ze der weer is.
ze heeft nu van jullie toch ook de zekerheid dat ze zo welkom is, dat moet fijn zijn.
veel plezier de komende dagen.