Wij moeders 1001 rollen moeten vervullen

Hoe doen jullie dat?

*de moederrol (goed voor je kindjes te zorgen…leuke dingen te doen/dingen te leren kortom 24 uur per dag 7 dagen in de week voor ze zorgen.
*Daarnaast het huishouden draaiende houden… soppen/zemen/eten koken/was draaien/strijken … blablabla
*Je werkrol om goed op je werk te functioneren… (als je werk heb)
*de verleidelijke rol om te proberen er nog iets of wat aantrekkelijk uit te zien voor ons mannen…

Kortom … hoe doen jullie dit?

Zoals bijv vandaag… gezellig naar de speeltuin. Wil je toch beetje rond 10 uur zijn… Dus zorgde ik ervoor dat gister alles al in de tassen zat (zover als dat kon) … ging ik vanmorgen op tijd onder de douche voor de kindjes wakker werden… En dan nog … is het rennen / vliegen met resultaat bezweet en wel aan te komen bij de speeltuin… Tja daar vlieg je in de rol van actieve moeder, zodat het zweten nog erger wordt. En kan je tijdens je koffie je kleine in de gaten houden of het hem allemaal wel lukt…

Kortom … zo ben je heel de dag in de weer… en ik geniet er enorm van … maar dat aantrekkelijke voor mijn man is het laagste pitje … waar ik nooit aan toe kom. Geef puf meer voor … Dan heeft deze mama nog geluk dat manlief niet veel thuis is…

Gewijzigd door - mini-boy op 29 Oct 2010 16:02:16

Ohja! dat vraag ik me ook altijd af.
ook hier een voorbeeldje:
Zondag moet ik alleen naar de puppycursus, ik heb geen auto dus ik moet lopen.
maar, ik kan rico niet meenemen omdat ik de cursus moet geven aan shadow.
dus…
dan gaat het zo;

Eerst breng ik rico op de fiets naar oma (ong 15 min fietsen) dan fiets ik terug (weer 15 min) dan pak ik shadow op om naar de cursus te gaan (30 min lopen) dan ben ik daar op de cursus (45 min duurt hij) dan moet ik terug lopen (30 min) dan moet ik meteen weer op de fiets om rico te halen (15 min) en weer terug naar huis (15 min) eenmaal thuis moet ik rico verzorgen, eten geven en dan moet hij even slapen (kan zondag maar een uurtje) in dat uur kan ik snel de afwas doen en de was… dan rico eruit halen en dan moeten we naar een kinderfeestje van het stiefbroertje van mijn beste vriendin.
dan thuis snel koken rico in bad stoppen en s’avonds heb ik een afspraak…
zucht…
kom ik s’avonds thuis, wil papa wellicht es knuffelen
maarja dan ben ik te moe.
dus miniboy: herkenbaar!

Gewijzigd door - MamavanRico op 29 Oct 2010 16:08:40

Ohhh zo onzettend herkenbaar, kom niet eens helemaal goed aan Jada toe (zie mijn topic) dus al helemaal niet aan mezelf. Ik moet gewoon plannen wanneer ik mijn benen scheer, hallo, deed ik vroeger nooit! hihihih Maar ja dat vliegen herken ik wel. Mijn leven was ook wel anders toen mijn man d’r even niet was, kun je dat scheren zo een weekje overslaan bijvoorbeeld, nu kan het dus niet meer! Ja heel moeilijk! Maar mijn man heeft lieve een uitgeruste vrouw aan het einde van de dag dan een brand schoon huis hoor, dus ja het is geven en nemen, jammer genoeg! Ik probeer wel veel te multitasken, lukt niet altijd maar, soms wel!

Tjaah… ik heb dat ook wel een beetje.
Ook ik moet standaard haasten 's ochtends, ondanks dat ik vrijwel altijd de tassen al klaar heb staan.

Ook heb ik vaak dat ik 's avonds naar bed ga en mij ineens bedenk dat ik de was nog moet opvouwen/ bed moet opmaken oid ook zo fijn, haha.

Wat betreft het aantrekkelijk zijn voor de man, daar probeer ik nu gewoon tijd voor te maken. dan plan ik voor mijzelf een avond in dat ik (bijna) niets hoef te doen, en kijken we samen tv/ doe een spelletje en wie weet kan er dan ook nog geknuffeld worden dat probeer ik nu bewust vaker te doen. In het begin niet zo leuk, maar later krijg je er zelf ook meer zin in!

Maargoed, alsnog heb ik hier regelmatig het idee dat ik achter de feiten aanloop!
Dus, je bent niet de enige
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

ik ren ook heel de dag
van afspraak naar afspraak huishouden boodschappen
de kinderen vermaken en naar alle onderzoeken en zkhuis afspraken toe voor mijn jongens ze zeggen wel eens jij werkt niet nee dat klopt
maar om dat ik niet werk heb ik ook geen pauze in gepland staan hihi

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

's morgens heb ik een strakke planning. Zo laat op ik weet dan al wat ik aan doe en morgan, dan kleed ik me aan, smeer brood, haal op mijn dagen morgan uit bed (anders doet pappa dat) dan is het vaste tijd de deur uit en naar het kdv en werk. Pappa doet door de weeks het huis dus daar heb ik geen omkijken naar. En in het weekend heb ik vaak de mazzel dat ik alleen de wassen hoef te doen en wat grote dingen en meer niet, maar ik ben heel eerlijk dat ik ook de boel de boel kan laten en rustig op zaterdag met morgan de deur uit loop en denk dat kan morgen ook als het mooi weer is. Mijn oma had dat ook dus ik heb dat van haar. En als ik werk dan ben ik 100% secretaresse zeg maar en thuis ben ik 100% mamma. Ik laat dingen makkelijk los. En als ik mijn benen wil scheren las ik mamma avondje in en als ik twee weken niet wil scheren (meestal in de winter) scheer ik niet. Als het pappa stoort heeft ie pech

Groetjes,

Michèle

Inderdaad, wij hebben 1001 rollen! Ik weet af en toe ook niet hoe ik het allemaal moet ‘managen’ hoor! Opstaan, mezelf opmaken en aankleden, Eva aankleden, Max aankleden…Er zijn dagen dat ik om 9 uur zelf nog in pyjama loop. Dat kan nu ik verlof heb, maar straks? Dan moet ik ook rond 08.15 uur weg…Boodschappen doen vind ik nu ook moeilijker, omdat ik dan Eef en Max mee moet nemen en dat is een heel georganiseer (jassen aan. kinderwagen installeren, Max inbakeren etc) en dus doe ik vaak voor etenstijd boodschappen. Niet handig! Verder moet ik hoognodig naar de kapper en Eva ook. Maar wanneer? Want ze moet overdag, maar dan heb ik Max ook en om hem mee te nemen is in dit toch nog huilstadium niet zo relaxed. Het huishouden doe ik tussendoor, ik heb net een berg was staan strijken. Ik wil het wel netjes houden. En dan ook nog de verleidelijke vrouw zijn…hmmm, dat zit er even niet in. Ik douche elke dag, maak me op en probeer er zo leuk gekleed mogelijk uit te zien (lukt nu iets minder omdat ik nog positiemode moet dragen), maar VERLEIDELIJK? Nee…Het is stil in onze slaapkamer! Al weken! Tja, dat ligt natuurlijk aan het hoogzwanger en daarna net-weer-mama zijn, maar wanneer hebben wij nu tijd voor romantiek? We zijn blij als we überhaupt rustig kunnen slápen! Gelukkig willen we geen derde… Ik vind het ook allemaal rennen en vliegen hoor! Pffff. Vorige week zaterdag liet ik mijn wenkbrauwtjes mooi in model epileren. Lag ik daar met pling-pling muziek op zo’n behandeltafel…zaaaalig! Ik had zo in slaap kunnen/willen vallen! Een verwendag lijkt mij zo zaaaaalig! Maar wanneer heb ik daar tijd voor? ZUCHT.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Ik werk op ma, din en woensdag. Mijn man brengt Tim op maandag naar mijn ouders en op dinsdag en woensdag naar de creche. Op die dagen heb ik daar dus geen opmkijken naar. Ik kom Tim altijd halen.

Als we thuis zijn op die dagen kook ik het eten en is Tim lekker aan het spelen. Na het eten ruimen we met zijn drietjes speelgoed beneden op en gaan we naar boven. Daar spelen we met zijn drietjes nog even totdat het voor Tim tijd is om naar bed te gaan. De ene keer kleed ik Tim uit, de andere keer mijn man. Dus uitkleden, tandjes poetsen, boekje lezen etc. Daarna samen liedje zingen, kus geven en dan gaat hij lekker slapen.

Samen ruimen we dan de keuken op en dan ligt er nog een hele avond voor ons. Het enige wat we s’avonds doen aan het huishouden is was opvouwen, strijken. Maar dat houden we goed bij, dus dat is dan zo gebeurd en hoeft niet iedere avond. Daarna hebben we dus alle tijd voor onszelf. Beide hebben we 1 avond waarin we sporten en de andere dagen zijn we in principe samen. Tenzij een van ons natuurlijk een afspraak heeft of iets dergelijks.

Op donderagochtend zwem ik altijd met Tim. Dit doe ik al sinds hij 4 maanden is en we genieten er allebei volop van. Daarna broodje eten en als hij dan slaapt heb ik altijd even voor mezelf. Ik zet hooguit een was aan of iets dergelijks, maar verder doe ik waar ik zin in heb.

Als Tim uit bed is gaan we altijd lekker naar buiten. Tenzij het slecht weer is, dan blijf ik lekker op de bank zitten en gaat Tim lekker spelen. Of we gaan even bij iemand langs.

Vrijdag is mijn schoonmaakdag. Gelukkig kan ik heel goed het huishouden doen, terwijl Tim aan het spelen is. Dat vind hij geen enkel probleem. Ik stof zowel boven als beneden, haal een natte doek over de dingen die schoongemaakt moeten worden, doe zowel de wc boven als beneden en stofzuig boven en op zolder. Mijn man stofzuigt en dwijlt altijd op zaterdag beneden (we hebben plavuizen). Maar ik zorg er wel voor op vrijdag, dat Tim ook aandacht krijgt. Dus ga altijd wel met hem naar buiten etc. En als ik afspraken heb op vrijdag, dan wordt het huishouden zaterdag. Maar meestal plan ik de afspraken op donderdag. Mijn man vind het geen enkel probleem in het weekeinde te helpen. Maar omdat hij fulltime werkt, wil ik niet dat hij in het weekeinde ook nog veel in het huishouden moet doen. Vandaar dat ik dat altijd zoveel mogelijk op vrijdag doe. Soms kan het niet anders en doen we het in het weekeinde samen. 1 keer in de 2 weken doen we de badkamer helemaal. De ene keer doe ik die op de avond dat mijn man sport en de andere keer doet mijn man hem als ik aan het sporten ben.

Verder gebruiken we het weekeinde voor leuke dingen. Zaterdag is meestal een rommeldagje. Even het centrum in, boodshappen doen etc. Zondag lekker relaxed dagje: met zijn drietjes in bad en naar het bos, speeltuin etc. Waar we dan ook zin in hebben. Vanaf kleins af aan nemen we Tim al mee als we s’avonds naar vrienden gaan. Dit is nog nooit een prbleem geweest en doen we nog steeds. Of we gaan op vrijdag/zaterdag avond naar vrienden of zij komen hier. Natuurlijk ook lekker weekeinde waarin we niks plannen s’avonds. Als we weggaan slaapt Tim daar in het campingbedje en daarna nemen we hem weer mee naar huis en slaapt hij daar verder.

Kortom ik ben erg blij met hoe het nu gaat en heb niet het idee dat ik altijd aan het rennen en vliegen ben. We hebben een leuk sociaal leven, genieten volop van Tim, het huis is altijd goed bij en hebben ook nog tijd voor onszelf.

Groetjes,
Sandra

Hier is het sochtends ook geren hoor… wij gaan er meestal om half 9 uit, en Noah ook… Hij krijgt zn pap en wij drinken een bakkie koffie.
Daarna kleden we ons aan (rond 9uur).
en om half 10/kwart voor 10 brengen we papa weg, zijn we 10uur thuis…
Dan gaat Noah een dvd kijken of gewoon tv… en ga ik aan de poets…
Om half 12 eten we samen een broodje, en 12uur gaat ie naar bed voor 2uurtjes… waarin ik 2uurtjes tijd voor mezelf heb.
Of de dingen doe, waar ik niet aan toe kom als ik Noah er heb lopen.

Als Noah wakker is, gaan we boodschappen doen, even spelen… en dan begin ik met koken.
We eten samen om 5uur… en van 5 tot 6 kijk ik mijn programma… ATWT.
Om 6uur halen we papa op van t werk… en rond 7uur/half 8 gaat Noah naar bed, en hebben Chris en ik de hele avond voor ons zelf :smiley:

Niet dat er veel romantiek in de lucht hangt de laatste weken, maar gewoon even kletsen, of samen tv kijken of even naar de buren op visite…
Ik probeer er wel altijd leuk uit te zien voor hem, maar dat lukt niet altijd.

Verder is het ook niet echt gehaast hier…In het weekend is papa eerder vrij… en zondag de hele dag… waarin we dan echt de grote dingen gaan opruimen of schoonmaken… Jaa op een zondag… erg hè… maar dat is echt even tijd voor
"ONS 2".
Op Zaterdag overdag moet je hier ook niet echt komen, want dan ben ik met van alles en nog wat bezig… of we zijn even de stad in…
Op Zondag zijn we ook nog wel eens weg… waar Chris en ik al een hele discussie over hebben gehad, want dat is zn enigste dag dat ie de hele dag vrij is, en wil dan gewoon lekker in huis bezig, of helemaal niets doen… omdat ie al hele dagen weg is.
En ik wil dan JUIST weg, want ik zit al hele dagen thuis! hahahah

Meestal laten we dan visite hier komen, of gaan we voor een uurtje of 2 eventjes weg…

Liefs, Melanie

Sandra: wat klinkt dat leuk… overal zie ik staan SAMEN! Lijkt me zo geweldig. Hierdoor kan je het ook SAMEN delen, hierdoor kan je ook SAMEN relaxen, en hierdoor heb je SAMEN in de gaten hoe druk het soms is.

Hier eigenlijk nooit een SAMEN. Ben ik zielig nee hoor … heel gelukkig met mijn 2 zoontjes… maar mis mijn man wel vaak. Die is overdag/savonds en in het weekend werken. Dus SAMEN om 23.00 uur doodmoe het bed inkruipen dat is wat wij doen

Mijn man vind het ook moeilijk … dus ik neem het hem niet kwalijk. Hij moet zich in zoveel stukken verdelen dat het hem niet lukt. Hij gaat ws veranderen van werk. Dit omdat hij dit zo ook niet volhoudt en ik vanaf morgen ook weer aan het werk ben. Hij heeft Levi nog maar 1x in badje gedaan … verder nooit!

Ik ben er idd erg blij mee mini-boy zoals het nu gaat. Kan me ook heel goed indenken dat het voor jou heel pittig is. Natuurlijk wil je niet zeuren en vind je jezelf niet zielig. Maar ik vind het erg knap van je zoals je er mee omgaat. Het is niet niks om er zovaak als jij alleen voor te staan. Natuurlijk geniet je van beide kids ontzettend en doe je alles met liefde. Maar dat neemt niet weg dat je soms best even mag klagen en aangeven dat het zwaar is. Helaas hebben jullie natuurlijk ook de andere kant meegemaakt in de periode dat je man geen werk had. Maar zoals het nu gaat is wel het andere uiterste. Hoe cliche ook, maar een kindertijd gaat al zo snel voorbij. Hoop dus echt dat hij in de toekomst wat meer tijd heeft voor jou, Jurian en Levi. Wel heel fijn in ieder geval dat hij het zelf goed beseft en misschien iets anders gaat doen.

Sterkte meis!

Groetjes,
Sandra

Tja, ik merk dat ik momenteel niet goed toekom aan alle rollen, heb het idee dat ik in alle, behalve die van moeder, wat tekort schiet. Die zwangerschap kost me zoveel energie, dat gecombineerd met 4 dagen werken, het huishouden en sociale contacten valt me erg zwaar. Ik heb er gewoon niet genoeg puf voor. Mn man heeft er gelukkig wel begrip voor en verwacht ook even geen romantiek van me, om het maar eens zo te noemen. Wel zijn we laatst samen uit eten geweest en daarna saampies op de bank terwijl Nora uit logeren was en dat was al heerlijk. Maar daar moeten we echt tijd voor maken en weken van tevoren plannen.

Ik zie dit maar even als een overbrugging. Vanaf eind januari heb ik verlof tot september en daarna nog maar drie dagen werken, ik kijk er echt enorm naar uit en verwacht dat ik dan een stuk makkelijker alle rollen weer met plezier kan vervullen. Op dit moment is het voornamelijk moederen en hopen dat ik op mn niet al te stomme fouten maak door die moeheid! Gelukkig is het even niet ZO druk…

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

oef ja soms is het behoorlijk moeilijk, om alle rollen te vervullen…
maar goed, ik ben nogal een pietleut, met mijn smienk… ik ga niet zonder smienk het huis uit, (erg oppervlakkig klinkt dat, maar ja da’s mijn ding) dus ik weet dat pippy ongeveer zolaat wakker word, en zet mijn wekker een uur eerder, (mijn smienk duurt geen uur hoor ) maar dan kan ik ff een sigaretje roken in de keuken met een bakkie leut… en daarna ff me plamuur erop doen… met haar gaat dat niet want mevrouw wil het liefst heel me make-up tas overhoop halen…

meestal als zij uit bed komt, doen we een uurtje wat leuks samen, whatever, blokken bouwe, speeltuin (hier overigens 5 minuten lopen … da scheelt weer…)
daarna ga ik ff wat in het huis doen, tot een uur of 12.00 … da’s mijn doel op maandag… iets in het huis doen, stofzuigen, bedden opmaken, de was gooi ik er tussendoor een keer in en uit)
op dinsdag na het uurtje spelen doe ik met pippy boodschappen, en gaat ze dan nog ff rondbaggeren en naar bed, meestal als zij in bed ligt, ga ik lekker douche… (en soms sta ik met mijn kop buiten de straal, want dan hoef ik me ook niet opnieuw te smienken… )

nou ja ik ben een mama die heel gemakkelijk op een rem kan duwen, ik weet dat ik met haasten nie veel opschiet voor mezelf en over mijn eigen kunnen heen ga, en dat doe ik niet meer, ik heb een flinke optater gehad, voordat ik pippy kreeg, noem het depressie, angstaanvallen, pleinvrees, de hele mikmak, gewoon omdat ik continue achter allerlei feiten aan liep …en da doe ik nie meer, dan maar ff een volle wasmand of een vuile vloer… of ff geen boodschappe, daar komt wel een oplossing voor (natuurlijk kan ik dit makkelijke denken niet elke dag, maar ik doe er hard mijn best voor ) want ik wil geen mama zijn die half afgeknokt raakt van alles wat ‘moet’ in haar ogen … of in de ogen van anderen

Baby geboren