Ik werk op ma, din en woensdag. Mijn man brengt Tim op maandag naar mijn ouders en op dinsdag en woensdag naar de creche. Op die dagen heb ik daar dus geen opmkijken naar. Ik kom Tim altijd halen.
Als we thuis zijn op die dagen kook ik het eten en is Tim lekker aan het spelen. Na het eten ruimen we met zijn drietjes speelgoed beneden op en gaan we naar boven. Daar spelen we met zijn drietjes nog even totdat het voor Tim tijd is om naar bed te gaan. De ene keer kleed ik Tim uit, de andere keer mijn man. Dus uitkleden, tandjes poetsen, boekje lezen etc. Daarna samen liedje zingen, kus geven en dan gaat hij lekker slapen.
Samen ruimen we dan de keuken op en dan ligt er nog een hele avond voor ons. Het enige wat we s’avonds doen aan het huishouden is was opvouwen, strijken. Maar dat houden we goed bij, dus dat is dan zo gebeurd en hoeft niet iedere avond. Daarna hebben we dus alle tijd voor onszelf. Beide hebben we 1 avond waarin we sporten en de andere dagen zijn we in principe samen. Tenzij een van ons natuurlijk een afspraak heeft of iets dergelijks.
Op donderagochtend zwem ik altijd met Tim. Dit doe ik al sinds hij 4 maanden is en we genieten er allebei volop van. Daarna broodje eten en als hij dan slaapt heb ik altijd even voor mezelf. Ik zet hooguit een was aan of iets dergelijks, maar verder doe ik waar ik zin in heb.
Als Tim uit bed is gaan we altijd lekker naar buiten. Tenzij het slecht weer is, dan blijf ik lekker op de bank zitten en gaat Tim lekker spelen. Of we gaan even bij iemand langs.
Vrijdag is mijn schoonmaakdag. Gelukkig kan ik heel goed het huishouden doen, terwijl Tim aan het spelen is. Dat vind hij geen enkel probleem. Ik stof zowel boven als beneden, haal een natte doek over de dingen die schoongemaakt moeten worden, doe zowel de wc boven als beneden en stofzuig boven en op zolder. Mijn man stofzuigt en dwijlt altijd op zaterdag beneden (we hebben plavuizen). Maar ik zorg er wel voor op vrijdag, dat Tim ook aandacht krijgt. Dus ga altijd wel met hem naar buiten etc. En als ik afspraken heb op vrijdag, dan wordt het huishouden zaterdag. Maar meestal plan ik de afspraken op donderdag. Mijn man vind het geen enkel probleem in het weekeinde te helpen. Maar omdat hij fulltime werkt, wil ik niet dat hij in het weekeinde ook nog veel in het huishouden moet doen. Vandaar dat ik dat altijd zoveel mogelijk op vrijdag doe. Soms kan het niet anders en doen we het in het weekeinde samen. 1 keer in de 2 weken doen we de badkamer helemaal. De ene keer doe ik die op de avond dat mijn man sport en de andere keer doet mijn man hem als ik aan het sporten ben.
Verder gebruiken we het weekeinde voor leuke dingen. Zaterdag is meestal een rommeldagje. Even het centrum in, boodshappen doen etc. Zondag lekker relaxed dagje: met zijn drietjes in bad en naar het bos, speeltuin etc. Waar we dan ook zin in hebben. Vanaf kleins af aan nemen we Tim al mee als we s’avonds naar vrienden gaan. Dit is nog nooit een prbleem geweest en doen we nog steeds. Of we gaan op vrijdag/zaterdag avond naar vrienden of zij komen hier. Natuurlijk ook lekker weekeinde waarin we niks plannen s’avonds. Als we weggaan slaapt Tim daar in het campingbedje en daarna nemen we hem weer mee naar huis en slaapt hij daar verder.
Kortom ik ben erg blij met hoe het nu gaat en heb niet het idee dat ik altijd aan het rennen en vliegen ben. We hebben een leuk sociaal leven, genieten volop van Tim, het huis is altijd goed bij en hebben ook nog tijd voor onszelf.
Groetjes,
Sandra