Hoi allemaal,
tja we hebben nu vakantie we zijn sinds 3 dagen weer terug in de Achterhoek,
het weer is nu hier nog lekker (gisteren en vandaag 2 supermooie dagen gehad gelukkig)
Maar volgende week zou het weer slecht zijn, vanaf het weekend ofzo,
Nu wonen wij in het Oosten van het land, meestal zijn we als laatste aan de beurt, haha
Maar we hebben 10 dagen in de Ardennen gezeten, we hebben veel rust gehad,
we (manlief en ik) waren moe, we hadden allebei kei en kei hard gewerkt voor de vakantie (ik denk de meesten van jullie ook wel haha) en waren er echt hard aan toe!
We sliepen rond de 9 a 10 uur per nacht. onze jongste sliep wonderbaarlijk vele nachten door!! (uniek)
Maar als je dan tot rust komt, dan ben je moe en blijf je vaak moe,
Je lichaam is natuurlijk gewend aan drukte en als het ineens niets hoeft.
Mijn vriend kreeg na een week zelfs klachten, waarschijnlijk te druk gemaakt vrijdags nog gewerkt (ik trouwens ook nog) en hup zaterdag alles nog kant en klaar maken in huis (spik en span) bedden verschonen, hup alles nog schoonmaken,
want… … als je terug komt in een opgeruimd huis. is ERRUG prettig.
En zondags gelijk weg in de auto. Veel tijd van te voren hadden we dus niet.
We hebben wel een aantal dingen besproken tijdens de vakantie,
bijvoorbeeld dat ieder een avond inlast voor zichzelf
We korfbalden beiden, en dat is echt de sport van mijn vriend.
Maar ik doe het ook graag 't is zooooo gezellig die trainingsavond.
Nu besloten dan zoeken we een vaste oppas voor de do. avond (ws. mijn moeder)
Die heeft al aangegeven dat ze dit wel wil. Nu past ze nog 2 volle dagen op de jongens maar vanaf 1 okt. gaat M naar school , en ik ga anders werken (woe en do
ochtend en woe middag en do middag vrij) Dit betekent dat mams alleen nog de vrijdag middag hoeft op te passen dus van 2 volle dagen naar 1 middag.
Ze heeft al gezegd dan kom ik de do. avond wel oppassen (paar uurtjes)
Was hier erg blij mee de lieverd…
Meer tijd voor jezelf nemen is ons doel en ook meer tijd voor elkaar.
We merken dat we veel met de kids doen, zij komen dan ook echt op de eerste plaats.
Dit zal ook wel blijven, maar we zullen vaker dingen ondernemen (sport. uit eten. filmpje) Merk nu dat we er beiden last van hebben, we zeiden nog het lijkt wel of we alleen leven om te werken en voor de kids. Maar we vergeten elkaar!
Ik heb vanaf sept. ook mijn yoga avond weer en vriend gaat ook vaak skeeleren.
(in wintermaanden naar Enschede naar de schaatsbaan)
We hebben ook afgesproken dat we gewoon vaker nee zeggen, als het niet uitkomt.
Dus niet effen “kun je dit nog doen” of wil jij ms. dit even doen (bijvoorbeeld als het om computers gaat of iets dat binnen de vereniging geregeld moet worden zoals materiaal/ onderhoud, schoonmaken / kantinediensten etc…)
De weekenden zijn voor onszelf (zoveel mogelijk) en voor leuke dingen…
Ook willen we weer vaker met vrienden afspreken (merk door kids dat je elkaar steeds minder ziet)
Qua werk ook : ik heb me voorgenomen niet meer zoveel te gaan overwerken,
zit vaak na de vak. in een hectische periode (werk met seisoensgebonden artikelen)
het is nu zo’n beetje het hele jaar gewoon druk.
Rustig periodes kennen we dan ook niet meer.
Ik werk parttime, en met kids kun je gewoon niet vele extra uren draaien.Meer voormezelf opkomen (blijft lastig!!) maar ga het wel doen.
Een ander doet het niet voor je,
Zijn er meerdere mensen die zo denken en deze beslissigngen ook genomen hebben??
Gr. mama van 2 kids