Wij het nu anders willen gaan doen?

Hoi allemaal,

tja we hebben nu vakantie we zijn sinds 3 dagen weer terug in de Achterhoek,
het weer is nu hier nog lekker (gisteren en vandaag 2 supermooie dagen gehad gelukkig)

Maar volgende week zou het weer slecht zijn, vanaf het weekend ofzo,
Nu wonen wij in het Oosten van het land, meestal zijn we als laatste aan de beurt, haha

Maar we hebben 10 dagen in de Ardennen gezeten, we hebben veel rust gehad,
we (manlief en ik) waren moe, we hadden allebei kei en kei hard gewerkt voor de vakantie (ik denk de meesten van jullie ook wel haha) en waren er echt hard aan toe!
We sliepen rond de 9 a 10 uur per nacht. onze jongste sliep wonderbaarlijk vele nachten door!! (uniek)
Maar als je dan tot rust komt, dan ben je moe en blijf je vaak moe,
Je lichaam is natuurlijk gewend aan drukte en als het ineens niets hoeft.
Mijn vriend kreeg na een week zelfs klachten, waarschijnlijk te druk gemaakt vrijdags nog gewerkt (ik trouwens ook nog) en hup zaterdag alles nog kant en klaar maken in huis (spik en span) bedden verschonen, hup alles nog schoonmaken,
want… … als je terug komt in een opgeruimd huis. is ERRUG prettig.
En zondags gelijk weg in de auto. Veel tijd van te voren hadden we dus niet.

We hebben wel een aantal dingen besproken tijdens de vakantie,
bijvoorbeeld dat ieder een avond inlast voor zichzelf
We korfbalden beiden, en dat is echt de sport van mijn vriend.
Maar ik doe het ook graag 't is zooooo gezellig die trainingsavond.

Nu besloten dan zoeken we een vaste oppas voor de do. avond (ws. mijn moeder)
Die heeft al aangegeven dat ze dit wel wil. Nu past ze nog 2 volle dagen op de jongens maar vanaf 1 okt. gaat M naar school , en ik ga anders werken (woe en do
ochtend en woe middag en do middag vrij) Dit betekent dat mams alleen nog de vrijdag middag hoeft op te passen dus van 2 volle dagen naar 1 middag.
Ze heeft al gezegd dan kom ik de do. avond wel oppassen (paar uurtjes)
Was hier erg blij mee de lieverd…

Meer tijd voor jezelf nemen is ons doel en ook meer tijd voor elkaar.
We merken dat we veel met de kids doen, zij komen dan ook echt op de eerste plaats.
Dit zal ook wel blijven, maar we zullen vaker dingen ondernemen (sport. uit eten. filmpje) Merk nu dat we er beiden last van hebben, we zeiden nog het lijkt wel of we alleen leven om te werken en voor de kids. Maar we vergeten elkaar!

Ik heb vanaf sept. ook mijn yoga avond weer en vriend gaat ook vaak skeeleren.
(in wintermaanden naar Enschede naar de schaatsbaan)

We hebben ook afgesproken dat we gewoon vaker nee zeggen, als het niet uitkomt.
Dus niet effen “kun je dit nog doen” of wil jij ms. dit even doen (bijvoorbeeld als het om computers gaat of iets dat binnen de vereniging geregeld moet worden zoals materiaal/ onderhoud, schoonmaken / kantinediensten etc…)

De weekenden zijn voor onszelf (zoveel mogelijk) en voor leuke dingen…

Ook willen we weer vaker met vrienden afspreken (merk door kids dat je elkaar steeds minder ziet)

Qua werk ook : ik heb me voorgenomen niet meer zoveel te gaan overwerken,
zit vaak na de vak. in een hectische periode (werk met seisoensgebonden artikelen)
het is nu zo’n beetje het hele jaar gewoon druk.
Rustig periodes kennen we dan ook niet meer.
Ik werk parttime, en met kids kun je gewoon niet vele extra uren draaien.Meer voormezelf opkomen (blijft lastig!!) maar ga het wel doen.
Een ander doet het niet voor je,

Zijn er meerdere mensen die zo denken en deze beslissigngen ook genomen hebben??

Gr. mama van 2 kids

Oh goed van jullie zeg. Ik moet zeggen wij werken wel beide full time maar ik heb ook zekker mijn ikke momenten.
Zo laat ik elke 3 weken mijn nagels doen en dan ben ik echt even weg thuis. Verder eten wij 1 avond in de week samen. Morgan eet dan alleen en wij daarna wat later. Dit is zo gekomen omdat pappa op zaterdag laat werkt. Ook proberen wij morgan af en toe uit logeren te doen en gaan wij lekker naar de film of uit eten. Maar wij hebben heel bewust gezegd toen morgan geboren werd we zijn meer dan ouders. We moeten niet elkaar over 4 jaar aankijken en ons afvragen wie wij nu zijn. Dus ik vind jullie beslissing heel goed. Enne over voor jezelf kiezen, ik rende ook voor alles en iedereen en werkte ook veel tot ik heel ziek werd. Geestelijk en lichamelijk storte ik in en heb gezegd dat nooit meer. Ik heb nu ook weer een hele leuke baan waar ik veel voor die, maar ik ga nog steeds voor.

Groetjes,

Michèle

Wauw goed hoor, dat jullie er zo over hebben kunnen praten en beslissingen genomen!
Ik hoop dat t gaat lukken!

Zou hier misschien ook niet verkeerd zijn… Maar blijkt moeilijker dan ik dacht om de zorg voor de kinderen aan een ander over te laten
Mijn ouders willen niet hier thuis op komen passen, en ze kunnen ook niet beide tegelijk daar logeren. Voor de rest hebben we niet echt iemand die we genoeg vertrouwen om voor ze te zorgen
Een enkele keer passen het broertje van mijn man en zn vriendinnetje wel eens op, maar dan pas als de kinderen al op bed liggen.
Dus als we een keer weggaan 'savonds is het alleen van 20.00-22.00 omdat ze ook nog terug naar huis moeten fietsen. Schiet ook niet echt op dus.
Maarr We hebben iemand (opnieuw want ze was een aantal jaar geleden ons achterbuurmeisje) ontmoet, die helemaal gek was op onze kids en heel graag eens wil komen oppassen. Dusss ik hoop dat dat wat gaat worden, en ik haar ook eens bijv. met de kinderen kan laten eten en naar bed brengen zodat wij even met zn tweetjes weg kunnen.

En hobbys hebben we beide niet echt… Mijn hobby was sieraden maken, maar das nu mijn werk geworden en probeer ik 'savonds nu toch wel een beetje te laten staan. Hahaha. Hooguit af en toe wat smeden, maar daar heb ik thuis dan weer niet heel veel gereedschap/apparaten voor, dat ik dat dus toch altijd bij mn ouders moet afmaken…
Manlief vind t wel fijn om te sporten, maar pfff sportschool is zo duur en we moeten nu écht gaan sparen voor verbouwing, want het huis wordt echt steeds slechter.

Hier dus nog niet zover dat we daadwerkelijk plannen hebben maar goed zou het wel zijn idd!

@Bakmama, hoezo, jij hebt testosteron teveel een niet zo die tijd voor jezelf nodig?
Als je standaard 1x per week alleen of met vriendin de stad in gaat, 1x per maand 'savonds naar de kapper en 1x per maand een avond met zn 2tjes weg, vind IK best veel!

Hier komt dat er helemaal niet van… en zou heerlijk vinden als dat zo zou gaan hier!
Nu ga ik wel van sept. tot mei weer verder met cursus edelsmeden, dus dan ben ik ook 1 avond in de week weg. Dat is voor mij ook echt ontspanning.
Maar verder weinig weg 'savonds. Een enkele keer met vriendin, maar das ook echt niet elke maand.
En naar de kapper ga ik overdag als de oudste naar school is, en de jongste neem ik mee in de buggy.
Nu mis ik dat ook niet heel erg hoor. Maar dat even met zn tweetjes weg mis ik dus wel. En dat is hier gewoon heel moeilijk…

@ Bakmamma ik vind persoonlijk dat je ook erg veel tijd voor jezelf hebt hoor, niks mis mee maar om dan te zeggen heb weinig voor mezelf. Ik zit op minder hoor

Groetjes,

Michèle

Hier komt het er eerlijk gezegt ook niet van om echt tijd voor mezelf te maken.
WEL komen hier ELKE Zaterdag avond goede vrienden van ons, dan gaan we gezellig een game spelen, of lekker kletsen met een hapje en een drankje.
En als het ZAterdag niet lukt, gaan wij zondag middag naar hun toe.
Dat is ONZE avond zeg maar.

Als de kids wakker zijn, kan ik HELAAS niet zomaar even weg, want Joël is echt een mama`s kindje, en krijst de hele buurt bij elkaar als ik weg ga.
Hebben we gister ook nog wel woorden over gehad… want papa kan t niet alleen oplossen blijkbaar, maar dat tenzijde hahaha…

Ik probeer wel vaker een avondje weg te gaan, maar dat is vaak als de kids op bed liggen!

Liefs, Melanie

@ Melanie he gat dat Joel zo op jou leunt, zou pappa inderdaad maar eens na laten denken over een oplossing want anders heb jij helemaal geen eigen leven meer.

Groetjes,

Michèle

Bedankt voor jullie reakties allemaal.

Bakmama@ : ik denk idd. wel dat het scheelt dat jij thuisblijfmoeder bent,
en ik 24-27 uur p/w werk. Ik denk dat jij veel relaxter met je kinderen omgaat.
Zie het hier in de omgeving ook vaak hoor@ de mama’s die thuis zijn hebben dat gestresste volgens mij niet zo. Die brengen hun kids veel rustiger naar school.
Op school zie ik ook vaak, dat soms de kids snel op school “gedumpt” worden om het maar zo te zeggen, moeders nemen geen tijd ff een spelletje te doen anders komen ze te laat op het werk bijvoorbeeld, of ze snauwen hun kids af van Schiet op/ loop nu eens door en dat soort dingen.
Ik probeer dit altijd rustig te doen. (nu ben ik wel vrij de dagen dat ik hem naar school breng, dus dit scheelt) mijn vriend brengt hem de woe/ en vrijdag ochtend naar school toe (dan moet ik ook werken) en ik haal hem weer op.
Maar soms lukt mij dit ook niet om rustig te doen. Ik ben van nature al snel
een “gejaagd/ jachterig” type , ik weet is niet goed. Maar is ms ook beetje aard van beestje.
Ik weet gewoon dat ik veels te gek ben voor iedereen, en dat ik vaker NEE moet zeggen als het niet uitkomt.
Merk nu wel in de vakantie, dat ik veel relaxter en ontspannen met de kids omga.
EN dat ik ook merk hoe rustiger ik ben, hoe rustiger zij zijn.

Als ik kon kiezen voor de mogelijkheid om te stoppen./ minderen met het werk,
had ik het ms. wel gedaan, vooral de eerste jaren. maar financieel ging dat gewoon niet.
De kids worden zo snel groot. en idd, die tijd komt nooit meer terug.
Ik geniet wel met volle teugen van mijn kids hoor.
Vandaag bv. nog '
oudste zoontje wilde graag vissen samen met opa /papa.
Hengel voor hem gekocht (kinderhengel die heel licht is)
hij heeft GENOTEN echt, hij vond het prachtig en trotse verhalen joh!
Hij is nu 5.5 jaar en wordt nu zo verstandig joh.
Vorig jaar bijvoorbeeld vond hij weekje Katwijk vreselijk overgeven van spanning wilde hele tijd naar huis toe. (heimwee)
en nu???
VAKANTIE VOND IE IN 1 WOORD GEWELDIG!!

Geen 1 keer gezegd dat ie naar huis wilde.
Zo fijn he!

Bakmama@ vind ook wel dat je nog veel buiten de kids doet.
Maar je bent natuurlijk hele dagen bij de kids.
1 avond koopavond HEERLIJK toch??
(Moeite met centjes uitgeven heb jij toch ook niet he, ? net als mij?)

Ach we zien wel hoe het loopt, de voornemens zijn er wel .
Heb gisteren iig een afspraak gemaakt voor een hotstone massage
(had nog bon liggen gekregen voor moederdag) Wil voornemen dit ook vaker te doen.
We hebben bij ons in buurt subtropisch zwemparadijs in duitsland,
9 verschillende sauna’s alles er op en eraan, zonnebanken, massages (allerlei )
en prijs valt heel erg mee!
Alleen de stap om te gaan, is nog beetje mmm…

Sauna? Weet niet of iets is voor mij, weet zou gewoon keertje moeten proberen.

En dagelijks mijn yoga oefeningen, zouden ook niet verkeerd zijn
(omdat nu ook alles ondanks vak. alles vast zit m.n. nek en schouders)

Suszje@ hoop dat voor jullie ook de tijd komt dat je meer voor jezelf kunt doen, '
en oppas vindt.

Michele@ ja als je door het harde werken er lichamelijk/ geestelijk aan onder door gaat, kan me voorstellen, dat je dat echt nooit meer wilt!
Ik werkte altijd 40 uur voor de kids soms wel 45 (seizoen) en soms nog meer dat een aantal jaren terug ik ook bijna de grens bereikt had, van … zo gaat het echt niet meer, dit wil ik niet meer (klachten hyperventilatie, o.a. en spanningsklachten) nu heb eigenlijk altijd wel nek klachten en de boel vastziten
heeft ook met houding te maken.

MIchele@ wel knap dat zowel jij als je man beide fulltime werken.
RESPECT!

Dan leer je jezelf kennen, en wij hebben nu gewoon voorgenomen, dat we veel meer willen GENIETEN van alles.

Groeten,

Bakmama@ mijn moeder is al wat ouder( 74) en mijn vader is 13 jaar geleden overleden. Mijn moeder was ook altijd thuis en er voor mij en bij mijn schoonouders idem dito.
(vroeger waren de moeders ook veel vaker thuis) Ook veek relaxter allemaal.
Dus we hebben het qua oppas misschien wel makkelijker. Bij ons zijn ze allemaal boven de 65 + dus werken ze ook niet meer.
Mijn moeder vindt het oppassen heerlijk alhoewel mocht er ooit een 3e komen (bedoeling is dat die er niet komt) dan past ze niet meer op.
Merk dat het voor haar wel zwaarder wordt.
Ze gaat vanaf okt. veel minder oppassen ivm school jongste dus dan hoeft ze nog maar een middagje te oppassen.
(en avond als wij gaan sporten)
scheelt dat de jongens nu iets ouder zijn, dus veel makkelijker alweer.

Groetjes!

@ Mamma van 2 kids komt ook omdat ik wel altijd gezegd heb ik ben naast moeder, partner, en werkgever ook Michèle en die is ook heel belangrijk. Overigens heb ik daar eerst wel een paar keer voor op mijn plaat moeten gaan. Oh enne mijn mannetje gaat voor mij een eigen kamer maken in huis waar ik al mijn crea bea dingen kan doen dus als ik denk dag mensen kan ik lekker naar boven straks, ga lekker freubelen en kom weer helemaal relaxed beneden

Groetjes,

Michèle

Ben je zo’n crea bea dan Michele?
Wel heerlijk een ruimte waar je je even kunt terugtrekken…

Gr.

Ik ben sinds kort begonnen met 3D kaarten maken en kaarten maken. Nu alleen nog met een gelegenheid, omdat ik steeds alles op moet ruimen maar ik wil straks als ik mijn kamer heb echt meer kaarten gaan maken en ik puzzel graag maar die kan ik nu niet echt op tafel laten liggen.

Groetjes,

Michèle

Hier in huis ben ik de meest bezige bij.
Diverse buitenhuisactiviteiten, en ook thuis genoeg te doen.

• maandag: hoboles,
  • dinsdag: bloedbank (elke 3 a 4 weken)
  • dinsdag: wijkteamvergadering (om de maand)
  • vrijdag: jeugdsoos.
  • regelmatig: naar een concert met een vriend.

D. is deze zomer begonnen met fitness-achtige zaken,
dus is 1 a 2 avonden op pad per week.

We werken trouwens allebei 4 dagen (in onze sector
scheelt dat 4 uur met “full-time” (dus we werken 32 uur van de 36)

De woensdag ben ik thuis met de kereltjes, 's morgens zwemmen.
Op vrijdag is D. thuis.

M.

Wat goed van jullie dat jullie je hebben voorgenomen het anders te doen. Hoop voor jullie dat dit gaat lukken en dat jullie minder vermoeid zullen zijn.

Zelf voel ik me helemaal goed zoals we ons leven nu leiden, dus hier geen plannen voor veranderingen . Kinderen staan uiteraard op nr 1, maar dat neemt niet weg dat we ieder ook nog ons eigen ding hebben.

Mijn man werkt fulltime en ik 24 uur per week (2 dagen op kantoor en de overige 8 uur mag ik werken wanneer ik wil, ook s’avonds) Op donderdagochtend zwem ik altijd met Tim en Daan. Dit doe ik al sinds Tim 4 maanden is, eerst les en daarna vrij zwemmen. Sinds Daan 4 maanden is zwemt hij ook, dus erg leuk. Verder zie ik altijd door de weeks wel wat we gaan doen, ook afhankelijk van het weer en waar Tim en ik zin in hebben. Daan is nog te klein dit te beslsissen

Mijn man en ik hebben beide 1 sportavond per week. Ik op dinsdagavond en hij op woensdagavond. In het weekend doen we zoveel mogelijk leuke dingen met zijn viertjes. Verder spreken we in het weekend s’avonds nog steeds met vrienden af. Niet ieder weekend hoor, want vind het ook heerlijk om lekker een avond samen te zijn. Maar het komt wel regelmatig voor dat er vrienden naar ons toekomen of wij naar vrienden gaan. Kids mee in campingbed en als we weer naar huis gaan nemen we ze weer mee. Zijn ze beide van kleins af aan gewent en dit gaat prima.

Als we in het weekend s’avonds samen zijn dan kijken we een leuke film of doen een spel. Romantisch kaarsjes aan, lekker toastje erbij en genieten maar. Om tijd voor elkaar te maken hoef je niet weg natuurlijk. Uit eten doen we ook samen maar dit gebeurd niet iedere maand. Verder spreek ik wel eens met een vriendin af of mijn man met een vriend, maar dit doen we dan s’avonds.

Ik houd erg van lezen, dit kan gelukkig prima als ik alleen ben met Tim en Daan. Maar vaak kies ik dan sneller voor een tijdschrift en s’avonds als zij op bed liggen kies ik sneller voor een boek. Of even lekker in bad zitten. De avonden zijn echt van ons, dus dan heb ik genoeg tijd voor mezelf en ook voor mijn man.

Hier dus geen last van vermoeidheid. Hebben net een heerlijk weekje vakantie thuis achter de rug en ik kijk nu al uit naar ons weekje weg in september.

Succes!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Bakmama@ : mijn vriend wordt dit jaar 40!
(en wij hebben de kids 3 en 5 jaar!!)

Kun je nagaan,

ach mijn moeder kreeg mij pas op haar 36e en jouw stiefmoeder werd oma op haar 38e , wat een verschil,

Hoe oud benje zelf dan Bakmama@???