Wij het even heel anders

gaan doen hier. Ook morgan zit in de mijn oren zijn kapot fase. Net was voor mamma even de maat vol. We zijn in het weekend meestal wat makkelijker en ze zat voor de tv der brood te eten, een keer morgan eet eens door, twee keer, drie keer en ik werd genegeerd als dikke vla. En dat is niet de eerste keer. Als ze tv kijkt luisterd ze zo ie zo niet meer, overigens heeft ze dat van der vader want als ik die wat vraag als de tv aan staat moet ik mijn volume ook tot schreeuwen openzetten wil ik tot hem doordringen, maar goed ik zou brownies bakken met haar vandaag en ze mocht misschien nog een disney film kijken vanmiddag, maar ik heb besloten om alles om te draaien. Morgan moet eerst maar eens laten zien dat ze kan wat mamma vraagt en dan wat krijgen of doen wat leuk is ipv dat mevrouw tekeer gaat omdat het niet gaat zoals zij het wil of omdat mamma weer boos wordt. Dus geen brownies bakken vanmiddag, en geen tv meer aan voor haar vandaag en vanaf nu moet ze alles even verdienen ipv zo krijgen. Want mamma is het zat om geplayed te worden en alleen maar als schreeuwende tiran door het leven te gaan.

Groetjes,

Michèle

Groot gelijk heb je dat je het zo aanpakt.

Ik zeg hier tegen de meiden altijd: als jullie het niet leuk maken voor mij, maak ik het ook niet meer leuk voor jullie! Dan gaan leuke plannetjes gewoon niet meer door.

“Koekje eigen deeg” werkt hier ook altijd goed. Zij mij negeren? Ik hun negeren!
Zij aan mijn hoofd zeuren? Ik aan hun hoofd zeuren! Dan merken ze pas hoe het aan de andere kant van de lijn is!

Gisteren waren we bij de Brabantse Ruiterdagen. Daar is ook een kinderdorp met allemaal van die springkussen-toestellen. Hebben we ze eerst daar losgelaten en daarna met z’n allen richting spring-parcours. De hele tijd dat we bij dat parcours zaten heeft de oudste gezeurd “Gaan we nou weer naar de springkussens”. Ik werd er knettergek van en heb haar gezegd “als ik nog 1x het woord springkussen hoor, dan blijf jij aan mijn hand staan op het moment dat we daar weer komen en de andere kindjes gaan spelen!”. En toen was ze stil.

Maar…toen was het voor mij nog niet afgelopen, want toen we eenmaal weer bij de springkussens waren, heb ik de heel tijd aan haar kop gezeurd “Gaan we nou weer naar de paarden kijken? Gaan we al naar huis?”. Ze werd knettergek van me. Eigen schuld, dikke bult!

Je kunt het ze wel uit proberen te leggen hoe dingen voor ons voelen, maar daar kunnen ze zich toch geen voorstelling bij maken. Dan maar zelf voelen! En dat werkt!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 03 Jul 2011 14:49:51

hier werkt dat nog niet zo dat koekje van eigen deeg, maar wel het minder leuk maken. Ze vroeg net al if ze tv mocht kijken dus ik zei nee je bent aan het puzzelen. Ik moet zeggen mer is heel makkelijk met de tv en het leek wel of ze zichzelf ook minder vermaakt als dat ding niet aanstaat. Ik ben zelf van de tv uit en radio aan maar hij is andersom dus, maar goed ik heb nu ook gezegd jij gaat er ook in mee. Ja maar ik heb die problemen niet niet, nee hij is veel makkelijker. Ik heb vanmorgen uitgeslapen kom ik om 10.30 beneden zit ze aan de chips. Dus ik zeg chips, ja dat wilde ze en wanneer moet ik het dan geven. Nou wat dacht je van 's middags, later in de middag en niet 's morgens… Maar goed even alles op 1 lijn zetten want anders werkt het nog niet.

Groetjes,

Michèle

Hoi Michele,

hier is vriend ook makkelijker hoor. maar wel stenger.
Naar hem luisteren ze altijd veel beter dan naar mij.
maar chips op de ochtend komt hier ook niet voor.
Ik zou soms wel wat makkelijker willen zijn,

Tip van Sje vind ik goed om te weten, die pas ik volgende keer hier ook toe
bij ons zijn ze ook al wat ouder, dus snappen ze hopelijk wel.

Nou ja hier ben ik een stuk strenger en strikter, moet wel zeggen we zitten over het algemeen goed op 1 lijn hoor, maar daar is hij makkelijker is helaas. Hij trekt zelf ook rustig een zak chips open als lunch hoor.

Groetjes,

Michèle

en gelijk heb je wijfie! en ik herken het maar nog niet in die heftige mate zeg maar… maar ook ik zeg dan: jij bent hier niet de baas in huis!
tja ik ook niet ik ben zn moeder maar dat flapte er even uit. hop weg met dat speelgoed.
en ik heb hem toen heel duidelijk gemaakt dat als hij het nog 1 keer zou doen, ik al zn speelgoed op de gang zet en hij zonder speelgoed op zn kamer mag zitten de eerste 3 minuten. hij dacht er serieus over na of hij het dan toch gaat proberen… en ja helaas…dat deed ie. en mama was weer te zwak om haar woorden uit te voeren…ofja het was zoveel speelgoed. tegen de tijd dat ik dat zn kamer uit had gehaald was hij het hele akefietje weer vergeten
normaal voeg ik wel daad bij woord hoor
hoe is het nu met dr? is ze weer lief en gehoorzaam?

@ inge nee dat is niet in een paar uur verholpen. Ze heeft een paar keer gevraagd of ze tv mocht kijken en ik heb mijn poot stijf gehouden. Pappa ook gelukkig, heb ik vanmiddag mijn schoonmoeder aan de lijn, vertel haar het euvel, ja zegt ze dat ken ik nog wel. Twee tellen later vraagt ze aan mer ben je geen tour de france aan het kijken, dus hij ma wat zegt mich nou net. Maar het zal even zijn tijd nodig hebben voor het echt tot haar doordringt.

Groetjes,

Michèle

haha lekker tactisch van dr
maarre nee is het niet verholpen? ooh ik ben benieuwd wanneer rico in die fase terecht komt… nu zijn namelijk 2 a 3 minuten straf al voldoende.

Nou ja ik heb morgan (proberen) uit te leggen dat ze dingetjes moet verdienen.
Dat als ze goed eet vooral 's morgens dat ze weer tv mag kijken dan, dat als ze 's avonds goed eet ze een toetje krijgt, dat als zij goed naar mamma luisterd en doet wat mamma wil dat mamma ook weer doet wat morgan wil en dat zal even duren voor ze dat snapt, maar ze is niet dom dus ze zal het snel genoeg door hebben.

Groetjes,

Michèle