Wij hebben een katje!

Eindelijk hebben we een katje gevonden. Over 2 weken mag hij mee naar huis! Jada en ik gaan er al kijken af en toe 10 minuutjes! Wat leren jullie je kids over katten, mogen ze opgepakt worden door je kids, etc! Wij hebben vroeger veel poezen gehad thuis, mijn zusje trok ze kleding aan en legde ze in de poppenbuggy, en reed er het huis mee door, daardoor werden ze wel heel lief, maar weet niet of ik dat met Jada wel wil! Hoe pak je het aan? Ze mag er best mee knuffelen, maar soms moet hij/zij ook met rust gelaten worden. Verder wat doe je met krabben en misschien wel bijten? Graag wat imput van alle ladies met babies en poezen!

Bij ons heeft het gewoon een evenwicht gevonden. Ze zijn langzaam aan elkaar gewend geraakt vanaf dat Nora er net was. Nora mag niet aan haar staart trekken of hard doen met haar. Sofie is echt heel lief, en zal niet zo snel krabben of bijten. Ze heeft 1 keer gedreigd toen Nora haar staart niet los wilde laten, maar verder geen rare dingen meegemaakt. Jada is natuurlijk al wat groter, dus kan ook wat gecontroleerder er mee omgaan dus ik denk dat dat wel goed komt. Verder een beetje aankijken hoe het karakter van het katje zich ontwikkeld. De ene kat vindt knuffelen en frutsels heerlijk, de ander is meer op zichzelf.

Veel plezier!

liefs

Hier een mamma met 3 katten.
Sarah begint nu de katten te zien, en het heel leuk te vinden. Ze wil ze ook de hele tijd aanraken en heel hard knijpen.
Nu ben ik niet zo een moeilijke mamma, maar van mijn katten blijft ze af!!! Haha. Teigetje is 14, en die wil ik gewoon d’r rust gunnen. Elvis is 8 en zal het allemaal best vinden en Midas is pas 3 maar die is bang voor alles wat beweegt en niet Boukje heet.
Dit laatste komt door mijn pleegzoontje van 7. Die woonde een half jaar bij mij toen Midas er net was. Ik heb haar vanaf één dag na de geboorte en met de fles groot gebracht. Ze werd een heel lief poesje maar die kleine man heeft haar zoveel gepakt en (te hard) geknuffeld, dat ze nu dus bang is.
Ik heb hem op een gegeven moment verboden mijn katten nog te pakken en toch heeft hij het nog één keer stiekem gedaan,d met als resultaat een hele dikke snee in zijn borst. Heel hard, maar eigen schuld. (ik heb hem wel verzorgt hoor)
Ik klink misschien een beetje hard nu, maar als Sarah wat ouder is en ik zie haar een kat knijpen krijgt ze toch echt te maken met een hele boze mamma.

Het ligt natuurlijk wel aan de kat zelf, want zoals jij al tikt, die kat van vroeger kon veel hebben, zal je met de mijne niet moeten proberen.
De regel hier, de katten lekker kat laten, aaien oke, maar oppakken vind ik niet nodig. Oja, en ze komen vanzelf als ze willen, niet erachteraan gaan.

Maar dan krijg je veel terug.
Leuk een klein katje!!! Veel plezier ermee…!!

Lilypie First Birthday tickers

wat ontzettend leuk! zeker voor de kinderen ja!
nou persoonlijk ben ik niet zo voor katten, ik ben er een beetje huiverig voor omdat ik als kind heel hard gekrabt ben door een kat omdat ik hem wilde oppakken.
of het slim is om een katje op te pakken… ik weet het niet maar ik doe het zelf liever niet.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Toen morgan geboren werd hadden we nog 6 katten. Spotje was al vanaf de dag dat ik zwanger was heel beschermend naar morgan maar zij is overleden toen morgan 8 maanden was. Ze is 14 jar geworden, Twister is vorige week overleden met bijna 14 en die mopperde altijd maar morgan mocht haar gewoon aaien en morgan gaf haar ook kusjes en dat was ook prima. Dan hebben we nog Mickey van 17. Die zien we nooit. Die woont helemaal boven en soms komt ze op de slaapetage zeg maar en dan laat ze zich gewoon aaien en dat is ook prima. It van 7 is voorzichtig net als Artemis van 4. Ze lopen weg als morgan op ze af komt en morgan weet dat ze ze moet laten lopen. Das DE regel met de poezen, maar zo ie zo elk dier. Je jaagt ze niet op, als ze niet willen willen ze niet. En dan hebben wij nog diablo van 8 en Diablo en Morgan zijn 4 handen op 1 buik. De kat waarvan ik had verwacht dat ie het jaloerst zou zijn (dit beest viel mijn ex aan als ie bij me zat uit jaloezie) is haar best vriend. Ze kan zelfs een vinger in zijn oog steken bij wijze van. Alleen is hij ook degene die haar een keer geslagen heeft. Ze kneep in zijn buik en na een paar keer waarschuwen van alle kanten ook dibi waarschuwde haalde hij toch uit. Tja huilen natuurlijk maar daar leren ze wel van. Want knijpen is niet leuk. Dus het verschilt per kat, laat ze aan elkaar wennen enne ik zou zeker optillen bij een kitten verbieden omdat kleine kinderen ze vaan zo oppakken dat ze kans op vergroeingen bij de schouders oplopen. Hier is optillen ook uit den boze. Want daar is ze domweg te klein voor zeker bij de katers. Oh ja vergeet je niet jada te waarschuwen dat babykatjes nagels en tandjes gebruiken om te spelen en dat het poesje haar dus niet expres pijn doet mocht het voorkomen. Ik hoorde laatste van iemand dat haar zoontje de kitten sloeg omdat hij hem pijn deed. Ze wist niet dat kittens hun nagels nog niet in kunnen trekken.

Groetjes,

Michèle

Bedankt meiden, fijn om even te horen! Denk dat ik idd een goed idee heb wat ik wil dat Jada doet en niet doet etc! Ze mag natuurlijk wel met hem/ haar knuffelen, maar dan alleen met mama er bij! Niet opjagen, niet slaan en al dat andere “stoute” maar wel meehelpen verzorgen, eten geven, etc! Leuk joh! Heb er nu al zin in!

Oh ja hier wilde morgan ook op de kattenbak dus let daar ook op. Want dat is ook heeel interesant maar levensgevaarlijk.

Groetjes,

Michèle

Hallo,

Wij hebben ook 3 katten.
Fabian vind ze erg leuk, maar de katten moeten niet zoveel van Fabian hebben.
De katten gaan hem gewoon uit de weg als Fabian op de grond speelt.

Waar je wel op moet letten is dat de kat niet gaat likken.
Een kat draagt veel bacterien bij zich en daar kan je kleintje erg ziek van worden.

En zorg ervoor dat als het poesje straks naar buiten gaat dat je het beestje ik geloof om de 3 maand ontwormd en ontvlooid.

Succes ermee en veel plezier.

Lilypie Second Birthday tickers

Bedankt ladies, dat ontwormen en ontvlooien gaan we doen! Tja van die kattebak! even een vraagje daarover, kan ik die kat niet leren naar buiten te gaan voor zijn behoefte? Of klinkt dat heel dom?

dat kan wel, maar in het begin zal het wel heel lastig zijn denk ik.
Onze katten komen nooit buiten dus die moeten het doen met de kattebak.
We zorgen ervoor dat de kattebak zo schoon mogelijk blijft en Fabian mag er niet bij komen.

Lilypie Second Birthday tickers

nee hoor, klinkt zeker niet dom.
In het begin zou ik als ik jou was wel een kattenbak binnen zetten, maar het ligt er een beetje aan hoevaak de kat naar buiten gaat. Ze zeggen wel eens een maand of 2-3 laten wennen BINNEN, dan naar buiten. Maar de nieuwe asiel kat van mijn moeder was na 1 dag ontsnapt en is nog nooit weggelopen.
Als er altijd mogelijkheid is om naar buiten te gaan, dan kan de kat zeker buiten z’n behoefte doen. Heb je geen kattenbak nodig. Dit vinden katten ook fijner, want het is natuurlijker.
In onze huizen doen ze hun drolletjes en urine altijd begraven, omdat ze onderaan de rangorde staan en wij, de mensen, de hoogste zijn, graven ze hun geur voor ons onder. Wij hoeven van hun dus niet door te trekken…
Buiten kunnen ze het nog beter begraven.

Trouwens, krijg je een kater of een poes? Want katers zijn over het algemeen wat liever dan poezen, wat gemoedelijker.
Zie het hier ook, Elvis is een kneus eerste klas, Midas en Teigetje, de vrouwtjes, kunnen op hun strepen staan, niet vals hoor, maar vrouwelijk, haha.

Nou d’r is een nestje en hebben ze 2 zwarte en twee rode kittens, de moeder is helemaal rood (vreemd want dat zijn meestal mannetjes) wij hebben een rode gevraagd, maar wel graag een kerel! (dus als 1 van de 2 een mannetje is hebben we geluk) Om een beetje balans te vinden in hoeveel oestrogenen in ons huis! hihihih Bij ons is er idd altijd een manier om buiten te komen, dus das wel goed, kan ik de eerste maanden niet gewoon katje mee naar buiten nemen zodat hij/zij gewend raakt? En dan weer gewoon mee naar binnen? Hoe doen jullie dat met slaapplek? Wij hebben een mand gekocht en ben nu een soort binnenbekleding aan het maken! Waar zet je die het beste neer?

Als je je kat naar buiten wil laten gaan smeer dan boter aan zijn pootjes. Boter likken ze eraf waardoor de geur van het huis langs de klieren in hun bek gaan. Fluimen noemen ze dat. Hierdoor nemen ze de guer van het huis beter op en weten ze waar ze wonen.

Groetjes,

Michèle

Voor katten koop of zoek je geen slaapplek, dat doen ze zelf
En dat naar binnen en buiten nemen kan best, zeker als ze nog zo klein zijn, lopen ze niet snel weg, je bent erbij.
Hier, as we speak, slaapt Teiger op een grote stoffen stoel, Elvis op de keukentafel en Midas op de drempel van de keukendeur.
Ja, ze zijn lui…
Ik heb ook zo’n hele dure kattenstoel gekregen. Zo’n rond kuipje. Hebben ze geen van drie-en in geslapen }

Ha hah a ik wou net zeggen niks zou eigenwijs als een kat. Ze zeggen niet voor niks een hond heeft een baas een kat personeel. Maar een mandje is heel leuk, sta inderdaad alleen niet gek te kijken als hij er niet in gaat liggen.

Enne mijn eerste kat (toen was ik 3 toen ik hem kreeg) was ook rood en hij had een rode vader en een rode moeder met beide exact dezelfde kop, later begreep ik dus ook wel waarom hij een beetje kniftig was

Groetjes,

Michèle

Kan me niet schelen waar die slaapt, maar Jada wilde hem mee naar bed nemen en zei dat die dan bij haar in bed mocht slapen en dat heb ik liever niet, geen beesten in de slaapkamer, dus hebben we een mandje gehaald zodat het voor haar duidelijk is dat pussycat (zo noemt ze hem nu) een eigen bed heeft! hihihih Goed idee van die boter!

Tja ik laat mer nergens over uit kwa slapen op bed. Al mijn katten hebben altijd op mijn bed geslapen mits ze dat wilde natuurlijk.

Enne geen dank, ik heb al zo lang katten

Groetjes,

Michèle

@ Michele, tja zou op mijn bed niet zo heel erg vinden, maar wil het niet op haar bed hebben en dat is een dubbele standaard dus geen katten in bed! 1 van mijn moeders katten heeft wel eens bij mijn zusje toen 2 jaar op d’r hoofd gelegen en toen werd ze gillend wakker en kon amper ademen, zo’n trauma van overgehouden dat we dat niet willen! Maare onze huiskamer is echt wel goed genoeg voor de kat hoor! Genoeg ruimte!

Ja mijn katten sliepen en slapen allemaal op het vooeteneind. Alleen Twister deed dat niet altijd maar ja ik was al ouder en zei 4 weken oud toen ik haar kreeg dus dat lag een beetje anders. Die lag meestal in mijn schoot of naast mijn hoofd met der poot op mijn kussen.

Groetjes,

Michèle