Wij gisteravond

… onze eerste ouderavond op het kdv gehad hebben. Dit hebben ze een keer per jaar en dan met een thema. De kindjes zelf mogen dan ook komen, die eten dan daar en ze passen meteen op. Het is van 18.00 tot 20.00. Gister ging het over kinder EHBO en dan de meest voorkomende dingen in en om het huis. Best leerzaam maar op zich moesten we toegeven dat we ook best veel al wisten. Mervin is BHVer dus dat scheelt best.

Alleen snapte morgan niet echt wat we ze 's avonds nou weer op het kdv ging doen maar om 20.00 wilde ze ook niet meer naar huis. En thuis wilde ze niet naar bed, maar geloof me ze was zo vertrokken om 8.30

Groetjes,

Michèle

Wel leuk dat ze dat zo doen

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Leuk! Wij hadden laatst onze 1e ouderavond, maar dat was zonder kindjes en ook niet echt bijster boeiend. Wel met een thema, maar die ben ik alweer vergeten…zo interessant was het dus niet. Haha!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

gezellig!

Leuk ook om die ouders met kindjes en keer bij elkaar te zien lijkt me!

Liefs, Anne

Wat leuk dat ze het bij jullie met kindjes doen. Bij ons is er 2 keer per jaar een ouderavond ook met thema. Maar bij ons is het echt voor de ouders, dus de kindjes mogen niet mee. Ik vind het altijd erg leuk. Haha nou ja altijd, zoveel keer zijn we natuurlijk nog niet geweest.

Groetjes,
Sandra

Ja leuk is dat he!! Wij hebben onlangs een evaluatie gehad, dat doen ze standaard na 3 maanden, en dat vond ik ook al zo leuk. Was van te voren wel een beetje gespannen, ivm onze voorgeschiedenis, maar achter af was dat nergens voor nodig, want het was alleen maar leuk en positief! En nu hebben ze volgende week een fotograaf uitgenodigd voor “school” foto’s , en de week erop bestaan ze 1 jaar en dan geven ze voor alle ouders en kinderen vanaf 1700 tot 2000 een bbq. Ook heel erg leuk!! Wat dat betreft vind ik het zowiezo al wel jammer dat we niet eerder die overstap hebben gemaakt, maar goed, toen was er niet er nog niet echt een reden voor.

liefs woezel

Kindjes waren wel gescheiden van de ouders hoor ivm met de rust die je dan even hebt maar je kan zo wel beide mee.

Enne hier hebben we 15-6 een evu gesprek woezel. Ben benieuwd, 23-6 is het jaarlijkse zomerfeest dus er komt weer genoeg aan. Met haar tweede verjaardag schrijven we haar ook in voor de BSO van hun want helaas is standaard doorstromen er niet meer bij tegenwoordig.

Groetjes,

Michèle

Wij hebben laatst ook de eerste ouderavond gehad. Die duurde alleen tot 21.30 uur, dus ik ben thuis gebleven met Noor en mn is gegaan. Bleek dat ze een portet van hun kind moesten schilderen, dus mn man was me erg dankbaar dat hij mocht!

Volgende week is er op donderdag thee drinken smiddags met de kinderen erbij. Die dan ik dan weer. Ik vind dat soort dingen best gezellig.

liefs

Op deze manier hoef je idd geen oppas te regelen, Michelle. Dat is wel weer erg handig. Mijn ouders hebben op Tim gepast, dus konden op die manier toch beide mee. Wij hebben een erg actief KDV wat betreft activiteiten, dus dat is erg leuk. Aanstaande vrijdag hebben wij weer een gesprek met de creche. 2 keer per jaar heb je zo’n gesprek en dan evalueren ze hoe het met Tim gaat, hoe zijn ontwikkeling is etc. Dit leggen ze vast op papier en als hij 4 jaar is geven ze die papieren aan de basisschool. 27 mei hebben ze weer een feestochtend op de creche. Alle kinderen die normaal niet komen die dag mogen dan komen. Ze willen dat de kindjes verkleed komen en dan gaan ze de verjaardagen van alle juffen vieren. Het thema is dit keer boerderij, dus mijn schoonmoeder is nu druk bezig met een boerenpakje voor Tim. Het is een ochtend en dan gaan ze allemaal leuke dingen/spelletjes doen.

Fijn woezel, dat jullie geen spijt hebben gehad van de overstap. Het is wel even iets heel anders dan een gastgezin, maar het is fijn dat Bo het zo naar zijn zin heeft. Ik vind dat kindjes er erg veel leren en ben blij dat Tim 2 dagen per week naar de creche gaat.

Groetjes,
Sandra

Ja ik vind dit ook echt een verademing met haar vorige kdv. Echt de meiden die overgebleven waren, waren schatten. En ik mis hun best hoor want je bouwt wel een band met ze op. Maar de middelen voor activiteiten waren beperkt. Als ik zie wat ze hier gaat doen allemaal en wat ze daar gedaan heeft is het een wereld van verschil. Vanaf de peutergroep krijgt ze ook dansles en gaan ze al taaloefeneningen doen gezien deze kindjes meestal niet naar een psz gaan.

Groetjes,

Michèle

wat interesant zeg! ik wil zoiezo een cursus kinder ehbo gaan doen, ook dat zeg ik al een half jaar haha maar rijco en hebben nu besloten heb samen via internet te doen. scheelt de helft in geld natuurlijk omdat we dan samen kunnen leren.

haha ze wilde niet naar bed omdat ze het waarschijnlijk erg naar dr zin had daaro… ik krijg rico ook nooit zn bed in als ie NET vantevoren van iets afkomt wat hij leuk vond.
net als vanmiddag. waren langs een vriendin gegaan die over 5 weken uitgerekend is. en daar stond heeeeeel veel speelgoed van haar zoontje van 3. nou echt hij wist niet waar die moest kijken. en buiten had ze een konijn rond lopen haha rico erachteraan NIJNO enfin… hij wilde dus niet slapen omdat hij zo’n lol had gehad en teveel indrukken op had gedaan.
lastig voor mij want hij zeurt en snauwt me de hele tijd af.
ik laat m denk ik maar in de wasmand zitten (zie topic in trots op mijn kind)

Maargoed om half 9 sliep ze dus? wel de hele nacht lekker geslapen enzo?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik ga via mn werk BHV en EHBo doen. Twee heel uitgebreide cursussen. Bij de EHBO cursus is een speciale keuzemodule, waarbij één van de opties kinderEHBO is. Die ga ik dus doen. Allemaal betaald door mn baas. Sterker nog, ik krijg per maand iets extra omdat ik op die manier ook weer van extra waarde voor het bedrijf ben. Moet ik natuurlijk wel ingrijpen mocht het nodig zijn!

Ben erg benieuwd naar beide cursussen. Ja zal het maar ineens nodig hebben. Goed van de creche dat ze daar ook voor de ouders zorg aan besteden!

liefs

quote:
Ja ik vind dit ook echt een verademing met haar vorige kdv. Echt de meiden die overgebleven waren, waren schatten. En ik mis hun best hoor want je bouwt wel een band met ze op. Maar de middelen voor activiteiten waren beperkt. Als ik zie wat ze hier gaat doen allemaal en wat ze daar gedaan heeft is het een wereld van verschil. Vanaf de peutergroep krijgt ze ook dansles en gaan ze al taaloefeneningen doen gezien deze kindjes meestal niet naar een psz gaan.

Groetjes,

Michèle

Echt in alle opzichten dus een hele goede keuze geweest om over te stappen naar het nieuwe KDV. Fijn joh dat dit allemaal zo goed heeft uitgepakt.

Groetjes,
Sandra

Ja inderdaad sandra. Ik moet je ook eerlijk zeggen toen ik gisteravond het filmpje zag over wat ze allemaal deden en hoeveel er echt een gevoel van jeugdsentment over me heen kwam. Ik heb er per slot van rekening ook gezeten. Wel een ander dagverblijf maar zelfde stichting.

Groetjes,

Michèle

Wat leuk dat jij vroeger ook bij dezelfde stichting zat. Kan me voorstellen dat je daar dan ook aan terugdenkt als je al die filmpjes ziet. Vroeger hoorde je er niet zo veel over dat kinderen naar de opvang gingen. Veel moeders stopten met werken toen er kinderen kwamen.

Groetjes,
Sandra

Wat handig dat Morgan mee kon en dat ze gezellig daar ging eten. Ik kon niet naar de ouderavond omdat pappa moest werken en ik had geen oppas.

Hier ook veel activiteiten en ben daar wel blij mee. Jesse is vandaag zelf geknipt op het kdv en heeft geen kik gegeven. Wat hij bij de normale kapper wel doet . Voortaan dus gewoon op het kdv doen.

Liefs

Moet een hele voldoening geven nu dan. Idd de overstap heeft jullie goed gedaan, echt fijn om te horen!
zoiezo erg netjes dat ze ouder avonden geven en uitleg geven over vanalles en nog wat.
dan heb je tenminste het gevoel dat het in samenwerking met jou als ouder gaat.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@ Sandra, mijn moeder was alleenstaand en tot mijne 4e zat ze in de bijstand. Toen ik met 4 naar school ging is ze gaan werken en ik ging dus naar de bso. Later met mijn stiefvader was er door zijn hobbies was er ook nooit geld dus is ze altijd blijven werken. Overigens zijn wij er nooit slechter van geworden hoor dat we 5 dagen gingen.

@ Kikkie hmm ik weet niet of ze dat op het kdv doen, maar ze komt wel regelmatig met strikjes en zo in der haar thuis.

@ Inge inderdaad en het scheelt zoveel tijd en zo, vanaf 16 augustus gaat ze 4 dagen. Ik ga toch weer 40 uur werken. 1 ik zit merendeel van de middag niks te doen omdat morgan slaapt en 2 we kunnen het geld nog even goed gebruiken. En of ik nou om half 4 naar de kinderboerderij loop of om 4 uur dat maakt geen verschil.

Groetjes,

Michèle

@Michelle Strikjes zijn ook leuk Ze doen het knippen pas sinds kort bij ons. Er was veel vraag naar en er komt speciaal een kinderkapper.

Liefs

En wat betaal je dan??

Groetjes,

Michèle