hebben? Wij zitten al een tidje dat we ook een huidier willen hebben, met name voor Bo, dat hij een beetje verantwoordelijkheids gevoel krijgt, er voor zorgt. Natuurlijk is dat veel gevraagd voor een peuter van nog net geen 3, en zal de verzorging voonamelijk op ons terecht komen, maar de bedoeling is wel dat hij daarbij gaat helpen. daarnaast is een huisdier gewoon ook leuk.
Maar welke? Een hond of kat wilden we niet, dat was al snel duidelijk. Ik ben voor katten allergisch, en een hond vinden we net iets te veel verplichtingen, want ik vin ook dat je dan minstens 4 a 5 keer op een dag een flink eind moet gaan wandelen met de hond, en eerlijk gezegd, hebben we daar geen zin in.
Konijnen hebben we in het verleden gehad, en was ook niet helemaal wat we zochten, en na goed nagedacht te hebben, en gegoogled, hadden we besloten dat we een cavia wiledn hebben. Dat schijnen leuke beestjes te zijn voor kidneren, vrij snel en gemakkelijk tam te maken, dus de keuze was gemaakt. We wilden eigenlijk nog een week of twee wachten, tot ik jarig was, en dat als verjaardags kado doen, en dan 1 uit het asiel, want die beestes verdienen ook een goed tehuis.
Vandaag keek mijn man op makrtplaats, en toen bleek dat er in een plaats vlak bij, een kooi, met alle toebehoren, drinkflesje, voeder bak, speelgoed en 2 cavia’s er bij van 1 jaar oud, te koop stonden. Wij opbellen en gevraagd of ze wel tam waren, want ik wil geen vals beestje met bo, daar heb je niks aan. Nee ze waren tam, de reden waarom ze de cavia’s weg deden,. was omdat ze eerder ook 2 cavia’s hadden, die gingen anderhalf jaar terug dood, zielig voor de kids, dus er kwamen 2 nieuwe, en ondertussen doen de kinderen er niks mee, dus in overleg met de kinderen besloten om een goed nieuw huisje voor ze te vinden. we hebben de cavia’s daar nog even geknuffeld, en ze zijn idd erg tam, en heel lief. We kregen mega veel voer, hooi en zaagsel mee, en hun kind had een brief geschreven over hoe je cavia’s moet verzorgen. Heel schattig, alhoewel ik de les die haar ouders haar leren over hoe gemakkelijk je van een dier kunt afkomen, via mp, ik een beetje dubieus vind. maar dat is niet mijn zaak. Ze vroegen 15 euro voor alles (een mega groot hok ook nog he) niet duur dus, en de enige reden waarom ze geld vroegen, was omdat hun kind, toendertijd, ook mee had betaald aan het hok, en op die manier een deel an het geld dus terug kreeg.
Wij hebben dus nu 2 cavia’s er bij!! een langharige en een kort harige. De namen waren snel duidelijk. Mijn man had met prinsjesdag voor de gein gezegd toen Geert wilders op tv was, kijk eens Bo, dat is Geert en die heeft gekke haren!! Bo zag de langharige cavia, en het was gelijk, kijk dat is geert he!!! dus de langharige is geert, en de kortharige hebben wij dan maar Job genoemd, naar Job cohen. hahahahaha
Wij zijn absouluut geen fan van Geert wilders, maar ja, de naam op zich, daar heb ik dan geen poblemen mee.
En weten jullie wat het leuke is? Geert en Job zijn twee meisjes!!! whahahahahahaha
Bo heeft al met ze gespeeld, en hij vond het geweldig, en een stukje wortel gegeven. Ze zitten nu weer in het hok, en na het eten mag hij weer even met ze spelen!!
liefs woezel