Wij gekeken hebben op

mijn oude basisschool? Voor Noah alvast.

Goh ik ben er 12jaar geleden afgegaan om naar het vmbo te gaan, en wat is het daar veranderd zeg. Pff
We zijn ons al een beetje aan het oriënteren voor Noah, welke school we hem willen doen.
Chris wou hem liever niet naar een Openbare school doen, maar hij is ook super enthousiast. en ik natuurlijk ook!!

WAT LEUK!!!

We gaan nog wel naar een Christelijke school kijken ( de oude basisschool van Chris), maar ik denk toch wel dat we voor die van mij gaan…

Noah heeft ook leuk gespeeld, en kreeg hem met geen mogelijkheid meer terug naar huis hahaha… Goed teken toch??

Noah mag met 3jaar en 10maanden, 10dagdelen gaan proefdraaien (als we hem daar aanmelden)… ook super dus, kan ie lekker alvast wennen…
En heel veel kindjes van de PSZ gaan ook daar naar toe, en komen dus ook bij hem weer in de klas… super!!

Maar wat gaat de tijd snel joh… Noah is nu al bijna 3jaar en 2maanden… nog 8 maanden en dan gaat ie echt naar school…

Ik ben wel een beetje verdrietig hoor, want de tijd gaat me echt te snel, ik had niet verwacht dat ik hem nu al op zou moeten geven, maar moet er toch echt aangeloven.

Hoe beviel het de mama`s hier, die hun kids echt al hele dagen naar school gaan??
Vooral de eerste keer??!!

Liefs, Melanie

Ik weet nog wel dat ik er een heel dubbel gevoel bij had.
De eerste dag brachten Niels en ik Ruben samen naar school, was wel blij dat mijn man de eerste dag mee ging, want ik was bang dat mijn moederhartje het niet aan zou kunnen.
maar in de eerste plaats ging het wel makelijk, om 12 uur haalden we hem samen weer op en meneertje had het naar zijn zin gehad.
Maar ja toen moest ie s’middags nog een keer dat wert een drama onderweg.
Hij hield hij zich aan elke lantaarnpaal vast, en zijn vader heeft hem over de schouder gegooit en naar school gebracht, dus je begrijpt dag 1 was een heel dubbel gevoel.
Het heeft een weekje geduurd, en Ruben ging vanaf dat moment vrolijk naar school.

Toen het met Ruben goed op school ging, ondervond ik zelf de voordelen van de uurtjes dat hij op school zat.
in alle rust even boodschappen kunnen halen, huisje poetsen zonder kleutermuziek maar mijn eigen muziek, een tijdschrift lezen, enz enz enz
dus dat vind ik er positief aan, en dan brak het moment aan dat ik hem weer van school kon halen.
dan was en is hij nog steeds zo blij me te zien, vliegt naar me toe krijg een knuffel en dan komen de verhalen.

Ja kleine mannetjes worden groot, na de zomer gaat Ruben alweer naar groep 3 zal zo die kant op, tis bijna weer tijd om Ruben van school te halen

Groetjes Marianne mama van Ruben

Wat leuk Melanie, dat hij straks misschien naar jouw oude school gaat. Bijzonder, het cirkeltje rond Het lijkt mij, net als jou, ook zo’n enorme stap. Dan moet 'ie ineens presteren en begint het ‘echte’ leven voor hem, in mijn beleving. Nu kan hij nog zo lekker kind zijn. Dus van mij mag de tijd ook langzamer gaan, hoor!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik vindt het echt super spannend allemaal.

En het zal ook vast wennen zijn net wat Bakmama al zei.
Ik heb er dan natuurlijk nog 1 thuis… Joël, maar een jaartje later gaat ook hij naar de psz, dan is het helemaal kaal…

maar dan heb je natuurlijk wel alle tijd om eens goed door het huis te gaan, eens rustig boodschappen doen etc.

nu als noah op de psz zit, moet ik met Joël nog best alles gehaast doen, want heb maar 2uurtjes, en moet alles nog uitpakken natuurlijk.

maar t lijkt me wel lekker hoor…

de eerste dag gaan we uiteraard met zn tweeën mee.

laat de tijd maar wat langzamer gaan idd Mriek!

Liefs, Melanie

Ohh op zo’n moment merk je opeens hoe snel het eigenlijk gaat he!

Ik vond het heerlijk toen de oudste naar school ging. Hij was er ook écht aan toe.
Tuurlijk is het even wennen, zeker de eerste keer oefenen… Wat duurde die ochtend lang!!! (Was het natuurlijk wel al iets gewend van de PSZ, maar dat was maar 2 uurtjes, en dit 3,5 uur…). En toen ik hem bracht (de eerste keer mag je er als ouders altijd even bij blijven) werd me gemeld (door zoonlief dus ) dat ik maar naar huis moest, want dat deden de andere moeders ook…
Oef… dat kwam even aan bij mama hij wilde helemaal niet dat ik bleef. Mama’s horen thuis…

Maar het was voor hem zooo’n opluchting dat hij eindelijk naar school mocht, weer een beetje uitdaging!
Tja en 3 weken later werd zijn zusje geboren dus de rust was voor mama snel over.

Bij hem ging het allemaal vanzelf, en was het ook echt nodig zeg maar. Maar dochterlief mag in september op de psz beginnen… brrr en daar zie ik veel meer tegenop! Zij is zo’n ander kind, haha. Ik twijfel soms nog wel of ik het wel moet doen… Maar aan de andere kant vind ze het geweldig om bij andere kindjes te zijn, en gaat ze als we de oudste wegbrengen ook altijd meteen in de kring zitten om niet meer mee naar huis te willen.

Het gaat inderdaad snel Suzsje!

Aahhh dat is wel lief dat je dochter zo heerlijk bij de rest gaat zitten.
Joël zou ik nu ook nog niet kunnen missen hoor, hij is ook totaal anders dan zn broer…

Ja, dan schiet zo`n 3.5uur niet op he… ik vindt nu 2uurtjes psz best snel gaan, maar kan me die 1.5uur langer wel voorstellen dat dat heel lang duurt

Liefs, Melanie

@bakmama, is er bij jullie dan geen wachtlijst?
Hier is een wachtlijst van 9mnd en dat op zo’n klein dorp! Dus vandaar dat ik haar wel op tijd opgegeven heb… en ik heb dan zo iets van tja mocht ik het toch te vroeg vinden kunnen ze haar plekje altijd nog aan een ander kindje geven. Alleen jammer van het inschrijfgeld.

Ik weet zeker dat ze het geweldig zal vinden hoor. Maar mama heeft er gewoon wat meer moeite mee dan met de oudste maar ook dat zal vast wel wennen hoor.

Leuk zeg dat je op je oude basisschool hebt gekeken. Lijkt me erg vreemd om er weer te lopen, maar ook wel weer erg leuk. Mijn oude basisschool bestaat helaas niet meer, anders had ik het ook erg leuk gevonden daar weer eens te kijken.

Sowieso woon ik nu niet meer in de plaats waar ik vroeger woonde, maar goed even langs bij je oude school is altijd leuk. Mijn ouders wonen er nog wel, dus ik rijd nog wel regelmatig langs mijn oude school. Maar deze wordt nu voor naschoolse opvang etc. gebruikt. En een deel wordt in gebruik genomen door een andere school die er naast zit.

Groetjes,
Sandra

Jammer dat je oude school er niet meer is Sandra.
2juffen herkende me ook nog… hahaha :smiley:

Liefs, Melanie