Wij fagelopen weekend in parijs zaten

Ons weekend disney…
Nou, het was erg leuk natuurlijk dat hoef ik niet meer te zeggen lijkt me

Maarrrrrr, het was veel en veel te druk, je kon over de koppen lopen, hadden we dat maar gedaan, dat ging vast sneller

Dag1:
half 6 ging de wekker Oeps… gaaaap, nou wassen aankleden laatste dingen in de koffer en hup in de bus naar me schoonouders, (schoonpa had de bus nodig ) daar overgestapt bij schoonpa in de auto, op weg naar het station in eindhoven, het perron opgezocht wat we moesten hebben naar rotterdam, de trein ging (godzijdank) mooi op tijd, om 7.02 gingen we rijden, we waren mooi 1e klas gaan zitten, ik wist niet of dat mocht met ons kaartje, ik kon het er niet op vinden, ik dacht ach we merken het wel, amper op weg controle, en het bleek goed te zijn, hoewel het leek of hij zelf niet wist hoe het zat
Om 8.15 waren we in rotterdam, best snel vond ik, nou daar effe een bakkie koffie gekocht, en opgezocht welk perron we moesten, want daar is het wel effe wat groter dan in eindhoven, ook kwam de thalys mooi op tijd, en reden we om 8.54 weg uit rotterdam, om vervolgens om 12.10 in parijs uit te stappen, echt SUPER zo met de trein, we hadden beide keren mooi 4 stoelen met een tafel ertussen, dus de kids konden lekker kleuren en spelen, ze waren ook erg lief moet ik zeggen, heen en trug…
Het regende helaas toen we daar uitstapte, balennnnn, wij onze spullen even bij het hotel afgezet, en we mochten meteen de kamer in, dus spulletjes weggebracht, en gelijk terug naar het park uiteraard, de kids konden niet meer wachten En Demi moest en zou van die minnie oren hebben natuurlijk En Milan heeft schattige goofy-oortjes…
toen is de regen opgehouden, en we hebben geen drup meer gehad, het weer was heerlijk!
Die vrijdag konden we overal zo goed als doorlopen, 20 minuutjes wachten hooguit, het was gewoon gezellig druk, dat was echt super, daarna zijn we in het hotel gaan eten, dat vond ik minder overigens, het eten smaakte wel hoor, alleen was het buffet, en er stond dus een rij van hier tot ginder en ik heb een hekel om in de rij te moeten voor wat te eten, maar ja we hadden nergens gereserveerd, en hier kon je altijd eten (nu snapte ik waarom ) nou daarna naar het hotel, douchen en naar bed, het was half 10 maar we waren allemaal kapot moe, dus om 22 uur zijn wij ook mooi ons bed ingedoken, alleen niet voor lang helaas, rons 11 uur schrok ik wakker van Demi die sliep bovenin het stapelbed, en die had zich zowat opgehangen, want ze was door het hekje geschoven en hing dus alleen nog met d’r hoofd vast, en d’r lijf bungelde naar beneden, pffft schrok me wild zeg!
Heb gelijk wat handdoeken opgevouwen en het matras aan de buitenkant wat opgehoogd zodat ze niet meer die kant op rolde…
Nou toen weer gaan liggen, ik dommelde net weer in toen Milan rechtop ging zitten, dus ik vroeg, wat is er Milan, ik heb buikpijn zei hij Nee he dacht ik, daar gaan we hij begon wat raar te hoesten en ik zag het al, hij moest spugen, dus ik pakte hem snel op zodat hij het in de wc kon doen, en z’n pyama bespaard bleef, want voor 2 nachtjes had ik er dus maar 1tje bij…
Nou en dat heeft zich zo nog een keer of 4 herhaald
We moesten om 7 uur al gaan eten eigenlijk (dat had ik de dag ervoor moeten reserveren, en er was alleen nog plaats om 7 of 10 uur dus geen keus ) maar ja ik was blij dat iedereen nog sliep, dus we zijn pas om 7.45 gaan eten, en ze maakte er gelukkig ook geen probleem van…
Milan was weer helemaal het heertje gelukkig, ik denk dat de gehaktballetjes die hij had gegeten sávonds verkeerd gevallen waren, hij had ze als enigste gegeten (gelukkig) ik was blij dat hij niet ziek meer was en we dus gewoon meekonden, ik had me er al op ingesteld dat ik met hem op de kamer zou blijven en Arno met Demi gewoon naar het park zou gaan…
Nou die dag begon de ellende, tjee man een drukte dat wil je niet weten, overal moesten we minstens 100 a 120 minuten wachten, nou dat is met 2 kleintjes dus niet te doen!, dus we keken eerst hoelang de wachttijd was alvorens we besloten om ergens in te gaan, die dag hebben we het ervan genomen om 16 uur toen de parade bezig was, op dat moment was het minder druk en soms was het tussendoor even wat rustiger, en dan gingen we ook meteen in de rij… maar 40 minuten was voor ons de limiet, want 100 is echt niet te doen, 40 eigenlijk al niet.
Ik heb die middag ook nog “effe” 3 kwartier in de rij gestaan omdat Demi zo graag op de foto wilde met Mickey Mouse…
Nou die dag zijn we laten in de middag even naar de kamer gegaan zodat Milan even een dutje kon doen, en we na het avondeten weer terug konden, want die avond was het park open tot 22 uur, en met al die lichtjes is dat natuurlijk prachtig…
We zijn die avond gaan eten in Mickeys Cafe, leuke tent met lekker eten, nou wat denk je, staat opeens Mickey Mouse aan tafel :shock: sh*t dacht ik, vanmiddag voor niks zo lang in de rij gestaan, nu staat ie gewoon hier opeens
En even later Pluto, en weer even later Kapitein haak, dat was echt leuk, de kids vonden dat prachtig!
Daarna nog even wat attracties gedaan, maar ook die avond was het eigenlijk te druk, heel jammer was dat hoor…
Rond half 10 zijn we weer richting hotel gegaan, want Arno was alle dagen al niet fit, keelpijn, hoesten enzo, gewoon grieperig, en voelde zich die avond écht niet fit, maar ja hij wilde wel proberen zoveel mogelijk van het park te zien en te genieten natuurlijk…
Zondag zijn we naar de studio’s geweest, maar daar zijn onze kids écht nog te klein voor, we hebben daar ook maar 1 show gezien, de Magic Stunt Show, gaaf hoor, maar de kids vonden er niet veel aan, alleen als het erg spectaculair was met veel vuur enzo , maar verder zaten ze meer te klieren en te vragen of het nog lang duurde, wij vonden dat wel interessant om te zien hoe een tv-stunt nu gemaakt word, prachtig!
Maar ja allereerst waren we daar voor de kids…
Dus na 1 show weer terug naar het park, nog de attractie Buzz Lichtyear gedaan, die was steeds te druk, en nu was het 40 minuten, dus hup snel in de rij, dat was echt leuk, de kids en wij moesten dan zelf gaan laserschieten vanuit een karretje, heel leuk gemaakt, Milan vond het vet cool zei hij na afloopt haha!
Nou nog enkele attractie gedaan die niet druk waren, zoals de small world enz. die vonden de kids prachtig en ik ook wel (vergelijkbaar met het neuzenfestival uit de efteling, maar dan mooier )
Toen was het 15 uur en mochten de kids nog een knuffel uitzoeken (het zoveelste kadoo ) en toen een plekje zoeken voor de prinsessparade want die hadden we steeds overgeslagen, oh geweldig hoor, Demi zwijmelde helemaal toen Assepoester naar d’r zwaaide echt heel leuk, en Milan ging helemaal uit z’n dak toen alladin naar hem zwaaide
Daarna richting hotel om de koffers op te halen uit het depot, toen effe snel een bakkie koffie en toen naar de bus, want het was inmiddels 17.15 en om 17.50 vertrok de trein weer, eenmaal vertrokken sliepen beide kids al vrij snel, dus we hebben een rustige terugreis gehad

Al bij al hadden we een erg leuk weekend, alleen het was écht te druk om fatsoenlijk alles te kunnen bekijken, want een foto maken ergens van lukte bijna niet omdat er altijd wel volk doorheen loopt, kon ook niet anders hoor, mensen deden het niet express…
En al zou ik het nogges doen, dan moeten de kids wel een stukje ouder zijn, want in erg veel dingen mogen ze nog niet in, gelukkig zijn ze allebei de 1 meter al gepasseerd, anders was de keuze wel beperkter…

Enneee tis wel erg vermoeiend hoor pfoe pfoe

Foto’s volgen nog

Groetjes Nathalie & Co

Heyyyyyyyyyy leuk een weekend weg. Wat een wachttijden zeg, tjonge jonge 100 tot 120 min, dan ben je bijna de hele dag aan het wachten. Maar zo te merken heeft dat de pret verder niet kunnen drukken. Ik ga lekker zitten wachten op je foto`s.

heee dat klinkt als een heerlijk weekendje weg zeg,en jeetje wat een wacht tijden zeg pffffffff,nu begrijp ik dat je er een paar daagjes heen moet anders en je in 3 actracties geweest en kan je al naar huis

jeetje en een schrik zeg met demi pffff gelukkig goed afgelopen bah rillingen
en arme milan gelukkig andere dag over

nou ben benieuwd naar de foto’s

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Foto’s staan er (wacht op goedkeuring)

http://www.ikkeben.nl/showDetail.asp?TypeId=18&NewsId=2599

Groetjes Nathalie & Co