Wij er maar niet uitkomen met een jongensnaam....?

Pffff het gaat weer net als met onze eerste zwangerschap, de meisjesnaam zijn we al over uit, maar de jongensnaam… Overal heb ik wel weer associaties mee waarom een bepaalde naam niet kan, of het zit al in de familie/vriendenkring, pfff moeilijk hoor! Van de namenboekjes krijg ik tot dusver ook niet veel inspiratie, en de namen op het internet tollen inmiddels voor mn ogen…

Misschien krijg ik hier nog inspiratie…
Als je maar 1 naam mag noemen, welke vind je dan het beste bij Jasper passen?
Omdat we allemaal maar 1 naam hebben mag het niet met de voorletters J, C of O beginnen…

Groetjes Carolien.

Tom of Thomas

lfs

Ik ben het met Liske eens, maar om een andere naam te noemen
Maarten/Martijn/Tijn

Liefs, Anne

Ik ben het met Liske eens, maar om een andere naam te noemen
Maarten/Martijn/Tijn

Liefs, Anne

Stijn

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Erik

Groetjes,
M

Lilypie Fifth Birthday tickers

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Sander, Martijn, Matthijs, Lucas

Groetekes, Sje

nou hebben wij nog even te gaan maar wij zitten idd met hetzelfde probleem haha dus ik kijk lekker mee met de ideeen

liefs,
Rinske

Wesley

Groetjes

Ik draag ff geen naam aan, maar als wij een meisje ooit krijgen, zijn wij al uit de naam, het meisje van vrienden van ons heet ook zo. Maar die wonen 20 km van ons af en spreken we niet elke week. Maar omdat het vrienden zijn weerhoudt ons het er niet van om onze ‘fantasiebesprokendochter’ ook zo te noemen.
Mijn mening is dat je wel voor je eigen gevoel en naam moet kunnen gaan, ook als je bv nog wilt vernoemen. Dat hebben wij dus met deze naam.
Als ik kijk bv naar onze familie heetten er wel 3 herman, mijn broer heet dan hans maar wel hiernaar vernoemd en 2 neven , allemaal naar hun en mijn opa, die leeft al heel lang niet meer,maar dat was weer een andere periode uiteraard, maar ik zou wel naar je eigen gevoel gaan kiezen. Succes!
Tis een beslissing voor je eigen en qua gevoel.

AgnesReinds-Bosch

Gewijzigd door - agnes78 op 12 Jun 2012 23:49:35

Moeilijk moeilijk… de naam waar we aan zitten te denken is hier inmiddels wel genoemd, das wel fijn trouwens, maar toch zit er nog een twijfel. Vanavond zal ik jullie reacties manlief eens laten lezen!

Ik ben zo’n muts die er wel last van heeft als iemand in de familie of vriendenkring dezelfde naam heeft of als mn man een naam noemt van iemand die ik eerder vreselijk irritant op school vond, of nu mn ergste collega is…dan is die naam ook acuut naar de prullenbak verwezen, hihi

@Rinske, moeten we nog even doorgaan op combinaties met de naam Lindsey? Dat is niet zo heel hollands dus ik weet niet of je inspiratie opdoet bij de naam Jasper , hmmmm… ik zou zeggen Justin !

Wij puzzelen nog even verder, hoop maar dat we snel de knoop door kunnen hakken!

Groetjes Carolien.

quote:
Tom of Thomas

lfs

grappig daar dacht ik ook meteen aan!!
lucas, maarten, daniel, duco, kevin, Sennas,

of natuurlijk Sam (heeeeel mooi )

groetjes

Mijnticker.nl Tickers

Ik vind Sander en Dennis heel mooi

Groetjes Corina

nog meer bedacht;
richard, stefan, roel, kaj, floris, olivier, aiden,

Mijnticker.nl Tickers

Als jullie zo nog even doorgaan dan raak ik wel overtuigt van 1 bepaalde naam…
hihi, zal manlief even binnen roepen!

Groetjes Carolien.

Hoi Carolien,

vind jasper en martijn ook een erg mooie combi.
wel een hollandse naam, vooral bij jasper.

of idd zoals menigeen al gezegd hebben, jasper en stijn.
jasper en tom , jasper en thijn, jasper en wouter
komt ms dat onze 2 zoontjes wouter en martijn heetten.

vandaar.

erg veel succes met het kiezen!
gr. mama van 2 kids

leuk als we hebben kunnen helpen. Soms kom je er gewoon even niet uit. Wij vonden jongensnamen ook moeilijker. maar hebben ze nooit hoeven te gebruiken en gaan we niet meer doen ook!

We hadden Nora Kaj genoemd en Evi Thor. (al waren we bij de laatste wel bang wat we over onszelf uit zouden roepen… papa adhd en je kind naar de Noorse God van de donder vernoemen ) Maar vind ze allebei niet echt bij Jasper passen.

Lfs!

Levi natuurlijk

Namen kei leuk om te verzinnen maar ook moeilijkste vond ik. Het iets voor altijd … Mijn man moest erg wennen aan Levi (moest aan Levi’s spijkerbroeken denken). Maar na de vele vele leuke reacties die we kregen is dat helemaal over

Jurian zou Noëmi hebben geheten als hij een meisje was…
Levi zou Mirthe hebben geheten als hij een meisje was…
Beide meidennamen zouden we nu niet meer kiezen als we ooit nog een kindje mogen krijgen…

Stoere namen verder:
Lucas
Stijn
Sander
Boaz
Nathan