Wij belachelijk veel

… tomaten hebben ge-oogst? Echt megaveel vleestomaten, ik denk dat het er wel meer dan 50 zijn!
Danny is hier de enige die die dingen zo op eet, en die gaat hij dus nooit op krijgen.
Ik kan er tomatensoep van maken, maar dan nog heb ik er genoeg over. Heeft iemand nog een idee wat ik er nog meer mee kan? En eventueel een goed recept voor tomatensoep? Ik heb het een keer gemaakt met een recept van internet, maar dat was niet zo’n succes. Het leek meer groentesoep met een flauwe rode kleur en tomatensmaak.

Groetjes Anouk

Pastasaus, kun je makkelijk invriezen, heerlijk en makkelijk, als je een keer minder zin hebt om te koken, is zo klaar!
Je kan het ook op zelfgemaakte pizza doen trouwens!

Uitjes snipperen met olie in de pan, knoflook naar smaak, tomaten erin (ik doe met vel, vind het teveel werk om ze te ontvellen, maar kun je best doen) gewoon zacht laten koken (duurt wel een tijdje) en wat basilicum erbij, als het voldoende is ingedikt ben je klaar! Super makkelijk! Succes

Ik wilde zo ongeveer hetzelfde schrijven als malawimama! Mn ouders hadden vorig jaar ook zoveel tomaten en toen hebben mn man en ik voor heel de familie pastasaus staan maken. Zelf vind ik het lekker met nog wat cayennepeper erin, voor wat extra pit. Als je het weer opwarmt, kun je er ook nog vanalles doorgooien.

Succes!

Liefs

Lilypie In verwachting Ticker

Verder kan je er misschien ook wel pesto van maken?
En inderdaad pastasaus, en dan invriezen, handig en gezond!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

I love tomaten… een dag geen tomaat gegeten is een dag niet geleefd

Vleestomaten zijn erg geschikt om te vullen. Gewoon bovenste kapje eraf, leeg maken, en dan vullen met vanalles en nog wat.
Rul gebakken gehakt, bijvoorbeeld met basilicum en ui.
Of rijst, daar doorheen gemengd wat je uit de tomaat gehaald hebt.

En dan kaas erop en even in de oven… Yummie

Lilypie First Birthday tickers

Oh lekker, bedankt voor de tips!
Maar eh… Pesto, das toch van olijfolie en basilicum? En tapenade van tomaten? Dat ga ik er sowieso dan ook van maken, lekker op een stokbroodje!
En verder tomatensoep en pastasaus. Wij hebben zelf geen tomatensaus op de paste, ik gebruik altijd van die honigpakjes enzo. Maar voor Jessye si dat wel handig om in de vriezer te hebben, die mag die (veel te zoute) pakjes saus-mix nog niet hebben.

Groetjes Anouk

Volgens mij kan pesto ook van tomaten, maar misschien heet het dan wel tapenade haha!
Maar je begrijpt wat ik bedoel.
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Geloog mij, als je eenmaal zelf een lekkere pastasaus met verse ingredienten kunt maken, wil je nooit meer een honigpakje!

liefs

Lilypie In verwachting Ticker

Ja hier ben ik het met Liske eens! het is echt!!! de moeite waard! Heerlijk die basissaus en dan gooi ik er door wat ik nog heb, gehakt, of champignons of courgette, of alledrie natuurlijk! Is je avondeten binnen 15 minuten klaar! Dat vind ik als werkende mama zo fijn, maar met 2 kids kan ik me ook voorstellen dat het heel makkelijk is! Succes iig!

Oh maar dat heb ik wel eens gemaakt hoor, maar we vinden het hier niet zo lekker, een saus van verse tomaten! Ik heb het op meerdere manieren geprobeerd, maar ik heb toch liever een pakje mix voor spaghettie bollognese van honig, en dan doe ik daar gehakt, ui, champignon, cougette en prei in.
Ik herinner me trouwens dat ik op mijn verjaardag van mijn zusje een pastamachine en italiaans kookboek heb gekregen. Die moet ik maar eens uit de kelder vissen en daar eens mee aan de slag, er staat vast iets in met tomaten

Groetjes Anouk