Wiebelen op de stoel met eten (3jr)

Hoi,

Zit met een probleem mijn dochter is me toch een weibelkont aan het worden met het eten. Geen moment zit ze stil. We hebben al een junior stoel gekocht bij de ikea zodat ze niet op d’r knieen hoeft te zitten. Dat heeft tijdelijk geholpen. Maar nu is het wiebelen weer begonnen. Ik weet dat het een fase is maar ook een die lang kan duren. En ik wordt er gek van als ik zit te eten en er wiebeld iets in mijn ooghoek.

Nu komt mijn vraag wat vinden jullie:

Moet je het corrigeren en bestraffen of moet je het negeren.

Ik bedoel is het een vorm van aandacht trekkerij of is het gewoon iets wat ze door maken. Mijn broer doet, de oudste van hem 6 jaar nu inmiddels, wel corrigeren. Maar zie nog niet echt resultaat.

hoor graag van jullie,

groetjes

lon106

Zolang er maar niks wiebelt op je bord als je zit te eten!

Nee, zonder gekheid, inderdaad, die wiebelfase kan lang duren. Hier wiebelen ze nog steeds. Wat in elk geval helpt is zorgen dat ze gaat plassen voordat jullie aan tafel gaan. Dat wil namelijk ook nogal eens voor gewiebel zorgen.

En als je echt wilt dat ze niet op haar knieën enzo gaat zitten of dat ze half uit haar stoel klimt en je hebt geen zin om tijdens het eten voortdurend te corrigeren (omdat dat nou eenmaal je eigen eetlust bederft), zou zo’n “tuigje” kunnen helpen die speciaal voor kinderstoelen bestaan. Als het goed is, zijn die in/aan elke kinderstoel of juniorstoel te bevestigen.

Ik heb nog zo’n setje ongebruikt liggen hier, dus laat maar weten als je inderdaad daarmee wilt proberen. Hoef je er geen te kopen. Je kunt hem zo gratis hebben, hier ligt-ie toch alleen maar stoffig te worden.

Groetekes, Sje

Hoi Sje,

Van de tuigjes waren we net af. Want dat gaf z’n gedoe om haar erin te krijgen. werd een echte strijd. dus daar wil ik niet echt naar toe meer.
Dat van het plassen is mischien wel een goede tip. Soms moet ze inderdaad ineens onder het eten zeg maar.

groetjes

lon106

Gewijzigd door - lon1306 op 21 Dec 2008 13:09:02

Nou hopen dat die plastruc een oplossing is! Hou ons op de hoogte he?!

Groetekes, Sje