Wie weet

er hoeveel leerlingen er in een kleutergroep mogen zitten?? Waar dan 1 juf op staat?? In groep 1 en 2 in 1 lokaal??
Bij Dem in het lokaal (groep 1 en 2 bij elkaar) is er 1 juf en er zitten 34(!!) kinderen in groep 1 en 2 samen.
Nu zijn er veel moeders die zich afvragen hoeveel kids er in een lokaal mogen met 1 juf.
Zou iemand dat weten??
Ben erg benieuwd.

Groet, Ellen
moeder van Demi (22-03-00) &
Marten (11-11-02)

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten…
Stephan heeft ongeveer 25 kids in de klas (groep 1 en 2) en die hebben 2 juffrouws.
Maar wel 1 juf “per keer” (maandag, dinsdag en woensdag de ene juf en donderdag en vrijdag de andere)

Ik vind het wel veel eerlijk gezegd, 34 kids en maar 1 juf…(maar volgens mij zat ik vroeger ook in zo’n grote klas…toch?)

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

bij kaitlyn zitten er nu 27 hiervoor was het toen de 3e groep van de peuters nog niet gestart waren ook iets van 35 kindjes in de klas

dylan had toen 16 maar is samen gevoegd met de andere groep en heb nu ook 33 leerlingen,toen hij naar 3 ging hadden ze 2 groepen gemaakt omdat er een lokaal over was,en ze moesten ruimte maken voor de 3e kleuter groep vandaar dat ze nu samen zitten

er word binnen kort gebouwd op school voor extra lokalen,maar dat mag ook pas als je zoveel leerlingen op school heb anders ook geen subsidi en ja dan moet je veel kinderen bij elkaar in de klas doen…enige optie is een stop op de school,maarja dat doen ze weer niet bang voor negatieve plublisie tijd dat er als de stop eraf is niks meer naar die school komt.

maar kaitlyn heb 2 soms 3x per week 2 juffen in de klas (stagere)

Bianca,Dylan & Kaitlyn

bij tanja zitten 22 kindjes in de klas 1/2 d ,de d staat voor dolfijnen .ze heeft maandag en dinsdag de zelfde juf shanta en donderdag en vrijdag juf martine en de woensdag wisselen ze .en ze hebben soms een stageren

groetjes marielle mama van
10-10-01

Ik weet niet precies hoeveel er mogen, maar ik heb het nog even nagezocht bij mijn kinderen. Bij Lindsay in groep 1 hadden ze 22 kinderen, in groep 2 33.
Bij Tess & Melanie in groep 1 31 en nu in groep 2, 21 leerlingen.
Maar ik hoorde Lindsay of hoor Tess & Melanie er nooit over klagen hoor…

Groetjes Mariska
Mama van Lindsay, Tess, Melanie, Julia, Nathalie & Malin

Bedankt, t is niet zo dat demi er over klaagt, maar er zijn andere kinderen in de groepen die wat extra aandacht nodig hebben en dat vind ik zonde.
maar wettelijk is er geen maximum, dus leggen we t voor aan de mr van school.

Groet, Ellen
moeder van Demi (22-03-00) &
Marten (11-11-02)

Ja , dat is een slim idee!!
En idd… als de kinderen niet genoeg aandacht krijgen en dat wel nodig hebben, moet daar wat aan gedaan worden!!
Lindsay heeft nu wat anders… op maandag, dinsdag, woensdag krijgen 12 kinderen les in een ander lokaal, van een andere juf, dan leren ze makkelijker!

Groetjes Mariska
Mama van Lindsay, Tess, Melanie, Julia, Nathalie & Malin

er is idd wettelijk geen maximum, maar het is wel een pluspuntje van een school als ze zichzelf een maximum opleggen. Wij hebben een max van 25 kinderen. Dreigen er meer kinderen te komen, dan gaan we kijken of we een nieuwe klas kunnen starten. Maar goed, daar moet je wel de uren en de mensen voor hebben!! Je kan absoluut “klagen” als er kinderen zijn die niet genoeg aandacht krijgen, want dat is niet de bedoeling!!! Succes!

[/url]

Bij Lotte zitten nu dertig kinderen in de klas. Dit waren er eerst nog wel een stuk of zeven meer.
Wolf heeft dit jaar geluk gehad en is begonnen in een groep met dertien kinderen. Dit is inmiddels uitgegroeit naar 24.
Gelukkig krijgen de juffen vaak hulp van stagieres of klashulpen. Want veel lof voor juffen! Je zal het maar moeten doen met zo’n club!

1 blik zegt meer dan 100 getypte woorden

hier heb je
groep 0
groep 1a
groep 1b
groep 2a
groep 2b
groep 3, groep4, enz.
En niet eens een grote basisschool hoor…
20 kinderen per klas…
Allerkleintjes in groep 0, kinderen die… Na oktober geboren zijn in 1a.
En die dan over blijven in 1b.

Maar weet niet of dat daar ook zo gaat?
Hier wel meeste basisscholen