Wie weet wat dit is? luieruitslag/schimmelinfectie

Dames, even een vraag, want ik weet namelijk niet wat het is. Bo heeft sinds vanmorgen aan de rechterkant van zijn been/bil uitslag. Het is dus niet echt zijn bil, maar er wat naast, snappen jullie? En het zijn rode bultjes, met witte kopjes. een stuk of 7 a 8 in een groepje. Best grote er tussen ook nog. Dit lijkt mij nou niet typisch luier uitslag, maar wat is het wel? een schimmelinfectie? of wat anders? het zit ook niet echt op de plek van luier uitslag, aangezien het al richting de zijnkant (lees iets onder de heup) gaat, dus half bil, half heup.
Hoop dat jullie nog begrijpen wat ik bedoel!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Han het een irritatie van wrijving zijn of wat onstoken talgkliertjes?? Want zoals jij het beschrijft lijken het kleine puistjes en dat zijn meestal ontstoken talgkliertjes.

Groetjes,

Michèle

een schimmelinfectie zijn vaak rode vlekken die zich in kringen vormen, het lijkt mij dus geen schimmel, maar ben natuurlijk geen dokter

mama1980

Nou het lijkt idd op puistjes, was ook mijn eerste reactie toen ik het zag. Misschien irritatie van de luierrand? Kijk het nog wel even aan de komende dagen, maar hij heeft dit nog nooit eerder gehad!

liefs woezel

Het klinkt inderdaad als puistjes. Even in de gaten houden, als het zich niet uitbreid zal het wel niet veel kwaad kunnen.

Groetjes,
M

Kan dat de rand misschien wat vochtig was. Morgan had dit van de week op der buik dis die heeft ze weer eens opengekrabt

Groetjes,

Michèle

Het is vandaag al een stuk minder dan gisteren, en toen ik vanavond zijn luier om deed, zag ik ook dat het meer aan de zijkant van zijn boven been zit, dan richting de bil, en dat de luier er niet eens overheen zit. Luier uitslag kan het ook niet geweest zijn. Ach ja, het is al op zijn retour dus niets ernstigs in ieder geval!

liefs woezel

Fijn!

Groetjes,
M

wel bizar dat het in groepjes kwam. rico heeft er ook wel is 2 gehad in die omgeving.
maar laatst ook op zn voorhoofd, dan ging die weg en kwam hij weer etc etc. was niet gaaf haha.
hopelijk trekt het heel snel weg bij Bo!

Schimmelinfecties manifesteren zich niet in de vorm van puistjes. Lijkt op warmte-uitslag, luieruitslag.

Luieruitslag ziet er niet altijd alleen maar uit als rode schrale huid. Aan luieruitslag kunnen ook puistjes te pas komen.

Omdat je schrijft half bil, half heup, aan de zijkant, kan het zijn dat er op die plek iets geïrriteerd heeft? Kijk bijv. zijn lange broeken eens na. Voor hetzelfde geld zit daar bijv. nog zo’n stukje van dat plastic-draad in waar ze altijd prijskaartjes mee bevestigen. Of een labeltje wat van materiaal gemaakt is dat niet echt zacht is.

Ze willen die labeltjes ook nogal eens met nylondraad in kleding vastzetten. Word je ook niet blij van want dan zit er ook altijd een puntje nylondraad te irriteren waar ze de draad afgeknipt hebben.

En als dat een hele dag zit te irriteren op 1 plek krijg je ook ondefinieerbare uitslag.

Groetekes, Sje

ja inderdaad sje, ik heb dat ook ooit gehad zo’n hard plastic ding erin, en die hadden ze dan in in die dikke rand in je broek vastgezet, dus dan zou ik eerst die “naad” los moeten sticken om dat rotding eruit te krijgen.
hoe verzinnen ze zoiets he tjeeee