Wie weet raad?!

Hallo,

Ik heb een zoontje van 4 weken oud, nou is het zo dat hij heeel veel wilt drinken…niet om de 3 of 4 uur maar soms om het uur…ik heb ook een dochter van 4 en het is erg vermoeiend om continue met de borst bezig te zijn,… Wat opvalt is dat hij niet erg lang drinkt, zo een 10 minuten ongeveer en valt dan is slaap, of laat de borst los…andere kant wil hij vaak niet en ik krijg hem niet wakker om de andere borst te geven.
En als hij wakker is wil hij gewoon niet…en ik wil het ook niet dwingen…
OOk heeft hij veel last van krampjes, en is op dat moment ontroostbaar…cinababy helpt niet, ook heb ik sabsimplex geprobeert, en masseren maar dit wil allemaal niet baten… ik vind het zo zielig voor hem en weet niet goed wat ik ermee moet.
Nou heeft mijn man koemelkallergie gehad, en ik moest op advies van het CB 5 dagen geen melkproducten eten…het lijkt iets beter te gaan…maar helemaal weg is het niet. Ook valt me oop dat als hij gedronken heeft en in slaap gevallen is, en ik hem in zijn box/ wieg leg hij dan na een minuut of 10 weer wakker wordt en weer honger heeft.
Hij verslikt zich ook vaak als hij drinkt, en hikt ook meerdere keren per dag.

Wat ik mij afvraag is of ik nou genoeg voeding heb?!
En wat het kan zijn?

Alvast bedankt!

:smiley: Groetjes,

Angelique

Hoi Angelique,
Allereerst welkom op de site.

Heeft-ie dat altijd dat-ie zo’n drinkritme heeft of alleen op het moment?

Als het iets van de laatste paar dagen ofzo is, dan kan het goed zijn dat-ie met een sprongetje bezig is. Dat is ergens tussen week 3,5 en 5,5. Zie het oei-ik-groei-boek.

Groetekes, Sje

Als je man kma heeft gehad en 't CB adviseert je om producten uit jouw voeding weg te laten waar zuivel in zit, dan kan je dat 't beste doen met een dietiste. Want je wilt niet weten waar allemaal koemelk in zit!! 't Gaat dus verder dan desserts, melk, yoghurt enz. Maar ook bijv. brood, boter, (sommige) chips, puree… ga zo maar door.

Ik zou 't heel dapper vinden als je met (mogelijke) kma je bv kan doorzetten!

Je kan ook advies inwinnen bij een lactatiekundige!! Wordt veelal vergoed door verzekering!

Gr. Marla

hey hey,

Bedankt voor jullie reacties!

SJe; hij heeft eigenlijk altijd zo een ritme, de ene dag slaapt hij 3 uur en wil daarna drinken en de andere keer slaapt hij een half uur en wil drinken, dus het verschilt per dag, maar eigenlijk zit er bijna nooit 3 uur tussen een voeding.

Marlala: Ik vertelde aan het CB dat mijn man koemelkallergie had toen hij baby was, en toen zei ze laat de melkporducten eens staan (melk, kaas, e.d.) en kijken hoe het gaat, ze zou me morgen weer bellen, nou lijkt het iets beter te gaan maar goed ik heb nog wel boter gegeten enzo, en eigenlijk alleen melk en kaas laten staan en melk dronk ik best veel.

groetjes

Het spijt me, maar het CB kan me de krijgen. Ze laten je altijd veel te lang aanklooien, zeker wat betreft allergieen voor voedingen. Het beste is echt om met een dietiste om de tafel te gaan zitten .