Ik ben nu 24 weken zwanger en heb zo’n last van mijn blaas.
Heel veel plassen en vooral kleine beetjes. Ik ben denk ik erg vtbaar voor een blaasontsteking en zit er misschien wel tegenaan. Nu heeft mijn verloskundige cranberrysap voorgeschreven maar dat is echt zo vies en nu dacht isk dat citroensap er misschien ook wel tegen helpt. ( Omdat cranberry zou helpen beschermen tegen blaasontsteking omdat het zo zuur is maar dat is citroen ook) Wie weet dit ?
Wie weet dit?
ik weet dat cranberry kan helpen en van citroen heb ik dat nog nooit gehoord maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.
Als je echt een blaasontsteking hebt zal het allebei niet echt helpen denk ik
succes!!!
groetjes karin, mama van sam 11-11-2003
anna 27-12-2007
OKe, hier kom ik. Ik heb ook veel kleine pasjes moeten doen toen ik zwanger was van Jessin. Ik dacht zelf ook aan een blaasontsteking, maar dat was niet zo. Ligt eraan hoe je baby ligt. Daarbij heb ik wel een blaasontsteking gehad een paar maandjes geleden en belde daarvoor naar de ha-post. Die zeiden me dat ik ook zelf eerst kon proberen met vitamine c ( ik had nl weinig zin er meteen voor naar de ha post te gaan ), ook zuur dus en wellicht dat dit ook in cranberry`s voorkomt, maar zeker wel in citroensap. Het werd er zeker minder van, maar net niet helemaal weg, dus alsnog een kleine kuur van me eigen ha gehad. Misschien werkt het bij jouw wel. Ik heb echter geen idee ervan hoeveel je wel of niet binnen mag krijgen tijdens je zwangerschap, ik kan me nl voorstellen dat dit zuur ( citroensap ) niet zo aangenaam voor je kindje kan zijn, maar nogmaals hier weet ik verder niks van.
vraag even bij je drogist, want volgens mij is cranberyy ook in tabletvorm gekrijgbaar
met een blaasonsteking blijft het wel oppassen geblazen dus hou het in de gaten!
Ik moest oo heel vaak plassen.
vooral s’avonds vor ik naar bed ging. Al nam ik een heel klein slokje water, het was geen 15 minuten verder en ik moest weer plassen. ik werd er gek van!
Na de zwangerschap was het wel de eerste dag weer wennen. Ik hoefde niet elke keer naar wc na een kopje thee of sap.
Jolene: mama van Amber en Brandon
Asje dat had ik ook toen ik zwanger was van Joyce.
Was zo raar, de dokter kon aan mijn urine niet zien of ik een blaasontsteking had maar schreef wel een antibiotica kuur voor, dat waren hele grote pillen.
Die heb ik toen niet geslikt omdat ik dat niet wilde tijdens de zwangerschap en na mijn bevalling was het over dat ik zovaak kleine beetjes moest plassen.
Geloof inderdaad dat het aan de ligging van de baby kan leggen.
Nu wederom hetzelfde probleem, om het kwartier grrrr
Heb er eigenlijk niet aan gedacht dat veel citroensap niet zo aangenaam voor de baby kan zijn. Is dus ook niet echt een goede oplossing.
Ik ga denk ik toch maar die tabletten halen met cranberrysap.
Bedankt voor jullie reacties.